Czym jest Google Tag Assistant?
Google Tag Assistant to rozszerzenie do przeglądarki Chrome, które pozwala zweryfikować kod śledzenia na stronie internetowej. Tag assistant od Google to nie to samo, co Google Tag Manager (GTM). To drugie narzędzie służy do zarządzania tagami na stronie internetowej bez konieczności modyfikacji jej kodu.
Jak działa Google Tag Assistant?
Po aktywacji rozszerzenia (domyślnie włączony jest stan uśpienia), Tag Assistant skanuje stronę w poszukiwaniu tagów Google i wyświetla raport, który informuje o ich statusie – czy są aktywne, czy występują jakieś błędy itp. Narzędzie udziela także sugestii dotyczących ich poprawy. Na uwagę zasługuje funkcja nagrywania sesji. Nagrania Asystenta Google Tag pozwalają śledzić interakcję użytkownika ze stroną i analizować działanie tagów w czasie rzeczywistym.
Kiedy używać Asystenta Tagów Google?
Tag Assistant ma wiele przydatnych zastosowań:
- analizowanie ścieżek użytkowników – rejestrator Google Tag Assistant może śledzić interakcje użytkowników na stronie. Dzięki temu dowiesz się, jakie tagi są uruchamiane w trakcie ich wizyty. To cenne wskazówki dotyczące zachowania odwiedzających;
- śledzenie konwersji – Tag Assistant pozwala sprawdzić, czy tagi śledzące konwersje są prawidłowo zainstalowane;
- optymalizacja szybkości ładowania – asystent jest w stanie zidentyfikować tagi, które wpływają na wydajność witryny;
- testowanie i debugowanie – podczas wdrażania tagów na stronie łatwo o błędy. Narzędzie pozwala je jednak szybko wykryć.
Powiązane wpisy na blogu
Szybkość ładowania strony a pozycjonowanie
Szybkość ładowania strony a pozycjonowanie to kwestia, która powinna być ważna dla każdego właściciela witryny. Odpowiednia prędkość może zapewnić większy ruch i przychylną ocenę Google’a. Co powinieneś wiedzieć o szybkości strony?
Co to jest konwersja i jak ją mierzyć?
Jeżeli zależy Ci na prowadzeniu skutecznych działań marketingowych, to do swoich obowiązków powinieneś dopisać mierzenie konwersji.
Najczęściej popełniane błędy w UX strony www
Błędy w UX strony mogą sporo kosztować firmę. Wpływają negatywnie na doświadczenie użytkownika, generują straty, które czasami są już nie do odrobienia.