Pozycjonowanie lokalne

Czym jest i jak zacząć?
Jak pozycjonować lokalnie

Pozycjonowanie lokalne polega na zwiększeniu widoczności firmy w obrębie danego obszaru za pomocą wielu działań na stronie i poza nią. W odróżnieniu od standardowego pozycjonowania, SEO lokalne jeszcze bardziej koncentruje się na położeniu geograficznym. Tak więc wyświetla najlepsze wyniki do miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik. Wystarczy, by ten wpisał w Google interesującą go frazę, a wyszukiwarka podpowie firmy lub usługi w najbliższej odległości.

By pozycjonowanie lokalne było efektywne, specjaliści SEO tworzą i optymalizują wizytówkę Google Moja Firma (Profil Firmy w Google), wybierają odpowiednie słowa kluczowe, budują sieć linków i wiele innych po to, byś trafił ze swoim produktem lub usługą do lokalnych odbiorców. Wyświetlenie się Twojej firmy jako pierwszego wyniku z zapytania lokalnego sprawi, że będziesz o krok przed konkurencją. Dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo, że użytkownik skorzysta z Twoich usług lub zakupi Twój produkt. Jeśli więc prowadzisz lokalny biznes, nastawiony na miejscowych i okolicznych klientów, pozycjonowanie lokalne może dać Ci wiele korzyści.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Istotą pozycjonowania lokalnego jest podpowiadanie użytkownikom najlepiej dopasowanych wyników do aktualnego położenia. Dla przykładu, jeśli użytkownik wpisze w Google: „pizzeria”, wyszukiwarka wskaże najbliższe restauracje oferujące pizzę. Podobnie wygląda sytuacja z frazami typu “usługa + miejscowość” – po wpisaniu „laweta Poznań” w wyszukiwarce Google pojawią się nazwy firm, które mają taką usługę.

Żeby znaleźć się w czołówce wyników, trzeba wykonać wiele działań on-site i off-site. Specjaliści SEO na podstawie audytu strony dobierają określone słowa kluczowe, na które będą pozycjonować stronę; tworzą link-building, np. współpracując z lokalnymi portalami oferującymi wysokiej jakości publikacje; dodają i optymalizują wizytówkę Google Moja Firma; prowadzą blog firmowy z nastawieniem na lokalne treści i wiele, wiele więcej.

Pozycjonowanie lokalne przykład

Zalety pozycjonowania lokalnego

Dotarcie do ściśle określonej grupy klientów - pozycjonowanie lokalne pozwala na zdobycie wąskiej, ale lepiej opłacalnej grupy docelowej. Dzięki temu nie trafiasz do przypadkowych użytkowników, ale do osób, które są realnie zainteresowane Twoim produktem lub usługą.
Zwiększenie przychodów firmy - jeśli Twoja strona wyświetla się użytkownikom, istnieje duże prawdopodobieństwo konwersji, czyli zakupu, a co za tym idzie – zwiększenia zysku ze sprzedaży.
Szybsze wypracowanie wyników - pozycjonowanie lokalne firmy jest z reguły szybsze od wybicia się na skalę ogólnopolską. Jeśli zatem chcesz osiągnąć wysokie wyniki w krótkim czasie i bez nagłego spadku w późniejszym okresie, przemyśl SEO lokalne.
Wyróżnienie na tle konkurencji - jeśli w Twojej okolicy działa wiele firm oferujących usługi lub produkty zbliżone do Twoich, pozycjonowanie lokalne pozwoli Ci osiągnąć przewagę.
Budowanie świadomości marki - im częstsze pojawianie się w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo zapamiętania przez użytkownika. Wysokie pozycje powodują wzrost rozpoznawalności marki, a to już ogromny krok w stronę konwersji.
Większa szansa na utrzymanie pozycji - widoczność strony internetowej wypracowana dzięki działaniom SEO powoduje długo utrzymujące się wyniki. Jeśli strona będzie aktualizowana w odpowiedni sposób, nie zaliczy spadków, a efektem będzie stała, wysoka pozycja w Google.

Dla jakich branż pozycjonowanie lokalne sprawdzi się najlepiej?

  • Branża beauty (m.in. salony fryzjerskie, kosmetyczne, masażu)
  • Branża motoryzacyjna (mechanicy, wulkanizatorzy, klimatyzacja)
  • Branża budowlana (m.in. hydraulicy, mechanicy, malarze)
  • Branża lekarska (m.in. dentyści, chirurdzy, ginekolodzy)
  • Branża fashion (m.in. salony sukien ślubnych, second handy)
  • Branża gastronomiczna (m.in. restauracje, puby, kawiarnie)
  • Branża prawnicza (adwokaci, radcy prawni, notariusze)
  • Hotele, siłownie, baseny
hex white filling

Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie w Smartbuzz?

Specjalizacja
Specjalizacja

Twoją stroną zajmują się prawdziwi specjaliści, dla których praca jest także hobby.

Customer service
Współpraca partnerska

Liczy się dla nas efektywność Twojego biznesu, dlatego wspólnie określamy cele i raportujemy wyniki.

transparentnosc
Najlepsze narzędzia na rynku

Nie jesteśmy gołosłowni. Efekty mierzymy i analizujemy w renomowanych narzędziach SEO.

Chcesz poznać potencjał swojej strony?

Google Moja Firma a pozycjonowanie lokalne

Efektywne pozycjonowanie lokalne firmy nie może obyć się bez założenia i odpowiedniej konfiguracji Google Moja Firma (Profil Firmy w Google). GMF to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu Twoja firma pojawi się w wyszukiwaniach organicznych. Prawidłowo zoptymalizowana wizytówka Google zawiera: dokładny adres firmy, opis, godziny otwarcia, numer telefonu, adres URL, zdjęcia i recenzje. Oprócz podstawowych danych, można dodać także wiele innych funkcjonalności. Jeśli wszystkie powyższe dane są wpisane prawidłowo, w opinii Google będziesz wiarygodniejszy, co wpłynie na wzrost widoczności strony internetowej.

 

Pozytywne opinie mają znaczenie dla lokalnego SEO

Google dopasowuje lokalne wyniki wyszukiwania nie tylko na podstawie odległości, ale także trafności i opinii. Jeśli więc firma zdobywa uznanie klientów, ale znajduje się trochę dalej, wciąż ma większą szansę na wysoką pozycję. Dlatego nam powierz optymalizację strony i inne aspekty techniczne, a Ty zadbaj o właściwą jakość obsługi i zachęcaj zadowolonych klientów do zostawienia recenzji. Tak wypracowane wspólne działanie z pewnością przyniesie zyski Twojej firmie.

Zgodność danych teleadresowych

Dodanie oraz późniejsze aktualizowanie informacji o adresie i godzinach pracy to wyraz szacunku do klientów. Jeśli nie chcesz borykać się z negatywnymi opiniami, zwróć na to uwagę. Klienci chcą mieć wszelkie informacje o Twojej firmie w zasięgu ręki. Z naszą pomocą sprostasz ich oczekiwaniom.

Wizytówka Google

Pozyskuj linki lokalne

Linkowanie pochodzące z forów czy komentarzy z danego miasta wspiera lokalne pozycjonowanie stron. Specjaliści SEO swoje zasoby kierują na niszowe frazy i pozyskanie jakościowych publikacji w regionalnych serwisach internetowych, blogach, a nawet na stronach urzędowych. Kluczowe w przypadku pozycjonowania lokalnego jest także dodanie wizytówek NAP (nazwa firmy, adres, numer telefonu) do regionalnych katalogów firm.

Wizytówki NAP – dlaczego są ważne?

Zwiększają wiarygodności firmy
Ułatwiają dostęp do lokalnych klientów
Wpływają na rozpoznawalność firmy

Optymalizacja strony pod lokalne SEO

SEO lokalne różni się od standardowego pozycjonowania. Przede wszystkim inaczej prezentują się grupy docelowe. Wśród nich są klienci, którzy chcą znaleźć najbliższe usługi lub produkty, a także ci, którzy chcą sprawdzić, co mają do zaoferowania firmy w danym obszarze. Żeby wyniki były dopasowane do tych użytkowników, wybieramy konkretne elementy do optymalizacji. Na co zwracamy uwagę przy lokalnym pozycjonowaniu stron?

Dane strukturalne

Dane strukturalne to zapisane w kodzie HTML szczegółowe informacje na temat zawartości strony. Witryny z prawidłowo oznaczonymi danymi są atrakcyjniejsze dla użytkowników już na poziomie wyszukiwania, a także ułatwiają robotom Google poruszanie się po stronie. Opinie wyrażone w gwiazdkach, przedziały cenowe, sekcja FAQ – to tylko niektóre przykłady zastosowań danych strukturalnych.

Optymalizacja meta tagów

Meta tagi to znaczniki strony opisujące jej zawartość. Wyróżnia się 4 podstawowe rodzaje: meta title (tytuł podstrony), meta description (opis zawartości podstrony), canonical tag (wskazanie robotom Google głównej strony do indeksacji), meta tag robots (konkretne polecenie indeksacji, np. noindex). By pozycjonowanie lokalne stron internetowych było efektywne, wszystkie te elementy muszą być właściwie opisane.

Optymalizacja treści strony pod frazy lokalne

Odpowiedni dobór lokalnych słów kluczowych ma ogromny wpływ na prawidłowe pozycjonowanie. Z jednej strony teksty muszą zawierać zestaw fraz, a z drugiej nie być zaspamowane. Wymaga to szczegółowej analizy obecnych treści i zbadania potencjału witryny. Nasi specjaliści SEO we współpracy z działem contentu i copywriterami tworzą oraz optymalizują teksty zgodnie z przyjętą strategią. Wszystko po to, by Twoja strona wyświetlała się na topowych pozycjach.

Strona przyjazna użytkownikom urządzeń mobilnych

Zgodnie z zasadą Mobile First-Index, strona musi być dopasowana do telefonów. Bez tego szansa na skuteczne pozycjonowanie lokalne SEO znacznie spada. By strony były responsywne, potrzebujesz eksperckiej wiedzy z zakresu user experience, SEO i contentu. Tylko zespół z takimi kompetencjami jest w stanie stworzyć poprawnie działającą i atrakcyjną wizualnie stronę dla użytkowników mobilnych.

Szybkość działania strony

3 sekundy. Tyle maksymalnie powinna ładować się strona. Najbardziej obciążające są grafiki, a przecież bez nich nie da się stworzyć atrakcyjnego przekazu, ani dobrej jakości sklepu internetowego. Dlatego chcąc pozyskać lokalnych klientów, musisz zadbać o ten aspekt. Nasi specjaliści gwarantują optymalizację wszystkich elementów, które poprawią pagespeed Twojej strony. Co zyskasz? Mniejszy bounce rate (współczynnik odrzuceń) i szansę na wyższą pozycję w Google.

Optymalizacja contentu

Treści w pozycjonowaniu lokalnym są kluczowe z dwóch powodów. 1. Roboty Google pozytywnie oceniają strony z jakościowymi tekstami. 2. Użytkownicy czytają content i wybierają najpotrzebniejsze informacje. Jednak – co bardzo ważne – nie wystarczy umieścić na stronie pierwszy lepszy tekst. Każda treść powinna być przemyślana. Nasz zespół SEO i contentu precyzyjnie określa liczbę znaków oraz frazy i częstotliwość ich występowania. Tak przygotowane zalecenia trafiają do copywriterów, którzy przygotowują treści. Następnie teksty przechodzą weryfikację i – mając pewność, że są zgodne z wytycznymi i poprawne językowo – dodajemy je na Twoją stronę.

Poznaj historie sukcesów naszych Klientów
1170 fraz w TOP 10 dla platformy do wideokonsultacji
Wzrost ruchu organicznego o 348% w branży home and decor
Skuteczna migracja SEO sklepu z branży beauty

FAQ dotyczące pozycjonowania lokalnego

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to wiele działań on-site i off-site, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Istotne jest tutaj nastawienie na lokalnych użytkowników, którzy poszukują usług lub sklepów w obrębie danego obszaru.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Skąd mam wiedzieć, że mojej firmie przyda się pozycjonowanie lokalne?

Jak długo trwa pozycjonowanie lokalne?

Czy pozycjonowanie lokalne obejmuje tylko jedną miejscowość?

Jak dobierać frazy kluczowe dla SEO lokalnego?

Jakie korzyści przynoszą lokalnym firmom wizytówki Google?

Chcesz pozycjonować lokalnie swoją stronę?