Domain Rating - definicja
Ocena domeny (DR) to metryka znajdująca się w Ahrefs, pokazująca autorytet domeny. Domain Rating liczony jest na podstawie backlinków i siły domen odsyłających. Mierzony jest w 100-punktowej skali, przy czym 0 oznacza brak lub niewiele linków z witryn o słabej jakości. Co ważne – przy ocenie brane pod uwagę są pierwsze linki dofollow z danej domeny.
Jakie czynniki wpływają na większy domain rating?
Największe znaczenie ma liczba i jakość domen linkujących do Twojej witryny. Jeśli strona będzie linkowała do dużej liczby domen (w tym do Twojej), DR może się zmniejszyć. Dlaczego? Ponieważ moc („link juice”) jest w tym przypadku dzielona na te domeny. Analogicznie – jeśli strona linkuje wyłącznie do Twojej domeny, Domain Rating będzie wyższy.
Powiązane wpisy na blogu
Linki nofollow a follow – co musisz wiedzieć?
Odnośniki nofollow i linki dofollow są kluczowymi elementami link buildingu. Linkowanie zewnętrzne pomaga stronie osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i wzmacnia autorytet domeny.
Linki wychodzące – czym są i jak je tworzyć?
Linki wychodzące są niezwykle ważnym elementem strategii SEO. Te będące wysokiej jakości mogą poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę, aby linkowanie zewnętrzne pomagało, a nie szkodziło Twojej witrynie? Oto kilka wskazówek.