Disavow Links Tool - definicja
Disavow Links Tool to narzędzie stworzone przez Google’a, które ma służyć zrzekaniu się niechcianych linków (np. spamerskich lub niskiej jakości) niekorzystnie wpływających na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.
Jak działa Disavow Tools?
Disavow Tools umożliwia zrzekanie się linków do swojej witryny, szczególnie gdy właściciel witryny nie ma możliwości ich ręcznego usunięcia. Warto jednak zachować ostrożność przy korzystaniu z narzędzia, tak aby nie usunąć wartościowych odnośników. Dlatego lepiej zlecić weryfikację linków i ich zgłoszenie do Disavow Tools specjaliście SEO. Narzędzie jest dostępne pod tym linkiem.
Kiedy skorzystać z narzędzia do zrzekania się linków?
Skorzystanie z Google Disavow Tools będzie prawdopodobnie konieczne w sytuacji gdy na stronę zostanie nałożony przez Google’a filtr ręczny lub algorytmiczny z powodu nienaturalnych linków przychodzących. Jednak należy mieć na uwadze, że w przypadku filtra algorytmicznego, trzeba się liczyć z tym, że zlikwidowanie szkodliwych linków wcale nie przełoży się na wzrost pozycji i konieczne może okazać się sukcesywne pozyskiwanie naturalnych i wartościowych linków do witryny. Odnośniki, które zostaną zgłoszone do usunięcia na skutek nałożenia kary, będą natomiast nadal widoczne w Google Search Console w raporcie Linki.
Jak prawidłowo korzystać z narzędzia Disavow Tool?
Samo korzystanie z Disavow Tools jest proste, choć taką możliwość mają jedynie właściciele danej usługi. Najpierw należy przygotować plik tekstowy zawierający listę domen lub stron do usunięcia. Do jej sporządzenia można wykorzystać takie narzędzia jak: moz.com, majestic.com czy ahrefs.com. Przy przygotowaniu pliku najlepiej wartość każdego linku ocenić ręcznie, odwiedzając dany odnośnik lub skorzystać z pomocy specjalisty SEO.
W przypadku filtra ręcznego należy samodzielnie podjąć próbę kontaktu z właścicielem witryny, gdzie znajduje się niechciany link. Dopiero brak odpowiedzi lub odmowa usunięcia odnośnika może być pretekstem do skorzystania z narzędzia Disavow Tools. Na końcu można zwrócić się do Google’a i opisać podjęte przez nas działania.
Powiązane wpisy na blogu
Linki wychodzące – czym są i jak je tworzyć?
Linki wychodzące są niezwykle ważnym elementem strategii SEO. Te będące wysokiej jakości mogą poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę, aby linkowanie zewnętrzne pomagało, a nie szkodziło Twojej witrynie? Oto kilka wskazówek.
Czym są nienaturalne linki przychodzące? Definicja i przykłady
Linki przychodzące od zawsze odgrywały istotną rolę w SEO. Jednak pod wpływem zmiany algorytmów Google’a należy się obecnie wystrzegać nienaturalnych odnośników, które mogą powodować nałożenie kary na stronę.
Linki nofollow a follow – co musisz wiedzieć?
Odnośniki nofollow i linki dofollow są kluczowymi elementami link buildingu. Linkowanie zewnętrzne pomaga stronie osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i wzmacnia autorytet domeny.