Pozycjonowanie sklepów internetowych

Napędź ruch w sklepie
Wyprzedź konkurencję
Zwiększ sprzedaż online

Skontaktuj się z nami

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu otrzymywania informacji handlowych od Smartbees Sp. z o.o.

* Pola wymagane

Postaw na SEO sklepu, jeżeli chcesz:

  • poprawić sprzedaż,
  • pozyskiwać nowych klientów,
  • zatrzymać kupujących na dłużej,
  • rozwijać swoją markę.
hex white filling

Jakie korzyści daje pozycjonowanie sklepów?

Wzrost sprzedaży

- efekty pozycjonowania sklepu internetowego pojawiają się już po pierwszych miesiącach współpracy. Dobrze wykonana praca specjalistów SEO procentuje przede wszystkim wzrostami widoczności w Google, a to przekłada się na ruch, którego efektem często jest finalizacja zakupu. Tak więc inwestując w SEO e-commerce, z dużym prawdopodobieństwem poprawisz wyniki finansowe swojej firmy.

Poprawa współczynnika konwersji

- jeśli zależy Ci na jak najlepszej konwersji, SEO zdecydowanie Ci pomoże. Pozycjonowanie sklepu internetowego ma na celu zwrócenie uwagi użytkownika na Twoją ofertę, a następnie wybranie produktów i dokończenie zakupów. Dzięki wysokiej pozycji w Google, odsetek osób, które odwiedzą Twój sklep i dokonają zakupu, wzrośnie. Będzie to miało bezpośredni wpływ na przychód.

Wzrost ruchu organicznego

- wiele testów pokazuje, że to właśnie witryny znajdujące się najwyżej w wyszukiwarce, odnotowują największy ruch organiczny. Zobacz zresztą na swoim przykładzie - jak często klikasz pierwszy, drugi lub trzeci link na liście wyszukiwań, a jak często trafiasz na drugą stronę w Google? :) W przypadku sklepów internetowych wysoka pozycja ma szczególne znaczenie, bo często wiąże się z dodaniem produktów do koszyka i ostatecznie - z zakupem.

Wzrost widoczności w Google

- pozycjonowanie sklepu internetowego e-commerce pozwala zaistnieć w Google, a dzięki temu również pokazać Twój biznes szerszemu gronu odbiorców. Specjalista ds. pozycjonowania, przy wsparciu swojego teamu i narzędzi analitycznych, poprawia błędy w sklepie, a następnie wdraża nowe rozwiązania, które procentują wzrostem pozycji w SERPach. Twoja strona będzie się pięła na liście wyszukiwań, zostawiając konkurencyjne sklepy daleko w tyle.

Budowa autorytetu marki i wizerunku eksperta

- skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych to także wzrost zaufania i umacnianie swojej marki na rynku. Zauważ, że pozycje w TOP10 najczęściej zajmują większe firmy, które inwestują w pozycjonowanie strony. To właśnie one mają największą świadomość, że działania w wyszukiwarce przynoszą realne korzyści dla całego przedsiębiorstwa. Również Ty, dzięki pozycjonowaniu sklepu w Google, możesz wzmocnić wartość swojego biznesu na rynku, zbudować grupę odbiorców i stworzyć społeczność, która doceni Twoje działania.

Generowanie ruchu na każdym etapie lejka sprzedażowego

- optymalizacja SEO sklepu internetowego przyczynia się do zwrócenia uwagi klienta (dzięki wysokiej pozycji w SERPach), zainteresowania go i wzbudzenia chęci zakupu (dzięki jakościowemu contentowi i poprawności SEO), działania, czyli finalizacji zakupu (dzięki nastawieniu na intencję zakupową, a więc frazom „kup teraz” itp.). Pozycjonowanie pozwala także budować lojalność klientów i skutecznie zachęcać do powrotu do sklepu.

Wysoki zwrot z inwestycji

- oczywiście pozycjonowanie wymaga pewnych nakładów finansowych, ale w perspektywie czasu możesz cieszyć się stabilną pozycją w Google, a dzięki temu także coraz większym zainteresowaniem klientów. Koszt pozyskania klienta w tym przypadku jest relatywnie niski, porównując inne działania z zakresu marketingu, np. reklamy PPC, outdoorowe czy tradycyjne reklamy w telewizji.

Długoterminowe efekty

- proces pozycjonowania powinien trwać przynajmniej kilka miesięcy, żeby mógł przynieść konkretne efekty. SEO jest świetną alternatywą dla płatnych reklam w internecie. Choć nie jest szybszą opcją, to zdecydowanie stabilniejszą. Dlaczego? Gdy tylko zrezygnujesz np. z Google Ads, produkty z Twojego sklepu od razu przestaną być promowane. Pozycjonowanie natomiast będzie procentowało z miesiąca na miesiąc, a czasami nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO.

Więcej możliwości marketingowych

- pozycjonowanie wspiera marketing wielowymiarowo, również w kontekście remarketingu. Często to właśnie dzięki pozycjonowaniu użytkownik po razy pierwszy może dowiedzieć się o Twoim sklepie. Następnie, jeśli odpowiednio poprowadzisz działania z zakresu remarketingu, jest duża szansa, że użytkownicy faktycznie dokonają zakupu.

Pokonanie konkurencji

- jeśli uważasz, że nie zdołasz konkurować ze sklepami w branży - możesz się miło zdziwić, jak czasem niewiele trzeba, żeby przegonić konkurencję. Żeby pozycjonowanie sklepu e-commerce było efektywne, najpierw jednak musimy sprawdzić potencjał Twojego sklepu i porównać go z konkurencją. W tym celu wykonujemy audyt, czyli zbieramy najważniejsze informacje o witrynie, mające wpływ na pozycję w Google. Następnie ustalamy strategię i możemy działać!
Chcesz sprawdzić kondycję swojego sklepu internetowego?

Nasze usługi SEO dla sklepów internetowych

KOMPLEKSOWE POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO
Oczekujesz długofalowych efektów? Wybierz pozycjonowanie sklepów.

OD 3500 PLN NETTO

AUDYT SEO SKLEPU INTERNETOWEGO
Sprawdź kondycję swojego sklepu i potencjał, jaki w nim drzemie.

OD 3000 PLN NETTO

KONSULTACJE SEO E-COMMERCE
Spotkaj się z ekspertem SEO i rozwiąż swoje wątpliwości.

OD 300 PLN NETTO/H

Pozycjonowanie sklepu internetowego ze Smartbuzz

transparentnosc

Transparentność

Jasne warunki współpracy, czytelna umowa, brak kruczków prawnych i niedopowiedzeń. Takie zasady wyznajemy.

Dobre praktyki

Najlepsze praktyki SEO

W codziennej pracy wykorzystujemy i wdrażamy tylko etyczne działania optymalizacyjne. Black hat SEO to nasz największy wróg.

Specjalizacja

Specjalizacja

Nie tylko pozycjonujemy, ale i tworzymy sklepy internetowe, dzięki czemu branżę e-commerce znamy od podszewki.

Customer service

Indywidualnie dobrany ekspert

Zapewniamy stały kontakt ze specjalistą prowadzącym działania dla Twojego sklepu. Bez pośredników i zbędnych formalności.

Doradztwo

Spersonalizowana strategia

Do każdego biznesu podchodzimy indywidualnie, tworząc strategie i wdrażając działania dopasowane do konkretnych celów i oczekiwań.

Edukacja

Wsparcie i edukacja

Doradzimy Ci, które rozwiązanie najlepiej sprawdzi się w Twoim biznesie, a także zapewnimy dostęp do aktualnych materiałów edukacyjnych.

Pozycjonuj sklep z prawdziwymi ekspertami
Skontaktuj się z nami

Na czym polega pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie ecommerce to praca przede wszystkim nad poprawą widoczności Twojego sklepu w Google. Żeby to osiągnąć, na etapie wyceny wykonujemy analizę strony, podczas której m.in. sprawdzamy aktualną i historyczną widoczność Twojego e-commerce i weryfikujemy profil linków. Pierwszym etapem po podpisaniu umowy jest audyt sklepu, w który wchodzi znacznie więcej elementów - pod lupę bierzemy pozycję na tle konkurentów, optymalizację techniczną oraz content. W trakcie współpracy eliminujemy błędy na stronie i wprowadzamy ustaloną strategię działań SEO. Co konkretnie robimy? W zależności od aktualnych potrzeb sklepu, m.in. przygotowujemy treści na kategorie, wpisy blogowe i artykuły sponsorowane, pracujemy nad rozwojem profilu linków i weryfikujemy poprawność indeksacji podstron.

Poprawa pozycji sklepu internetowego to nieustanne wdrożenia i kontrola efektów. To także reagowanie na bieżące aktualizacje Google. Nasi specjaliści każdego dnia sprawdzają stan Twojego sklepu w narzędziach do monitoringu (Senuto, Surfer SEO, Ahrefs itp.) i weryfikują zajmowane pozycje.

Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego to konieczność?

Każdego roku przybywa sklepów internetowych, a przewiduje się, że w kolejnych latach trend również będzie rosnący. Co to oznacza dla Ciebie, jako właściciela sklepu? Przede wszystkim większą konkurencję, a co za tym idzie - zwiększenie nakładów finansowych i czasowych na pozyskanie nowych klientów. Być może będziesz musiał zastanowić się nad rebrandingiem i ponownym określeniem celu, misji i wartości swojej firmy.

Z pewnością wzrośnie także zainteresowanie pozycjonowaniem sklepów internetowych. Jak wiesz, największy ruch generują te sklepy, które pojawiają się na 1-3 miejscu w Google. Już teraz witryny, które widzisz na TOP pozycjach, z dużym prawdopodobieństwem korzystają z usług SEO. Żebyś mógł się tam przebić, będziesz musiał mieć przemyślaną strategię pozycjonowania i doskonałych specjalistów SEO.

Na co zwrócić uwagę przy prowadzeniu sklepu internetowego?

Oprócz samego pozycjonowania, znaczenie będzie miało także wiele innych elementów, które sprowadzają się do odpowiedzi na jedno proste pytanie: dlaczego użytkownik ma wybrać właśnie mój sklep, a nie konkurencji?

Znalezienie unikalnego rozwiązania to jedno, ale istnieje jeszcze wiele podstawowych elementów, które będzie musiał spełniać Twój sklep internetowy. Jednym z najważniejszych będzie UX, a więc jak najlepsze dopasowanie witryny do użytkownika. Nie będzie mowy o nieintuicyjnej nawigacji sklepu, braku klikalnych zakładek czy niejasnych CTA. Klienci staną się jeszcze bardziej wymagający co do prostych komunikatów i wyczerpujących informacji na stronie. Standardem będą już najwyższej jakości zdjęcia, a w sklepach oferujących ubiór i dodatki, także zdjęcia na modelach. Większe znaczenie będzie miał więc szeroko pojęty content, którego nie możesz pominąć w pozycjonowaniu e-commerce. Pamiętaj, że to właśnie z jego pomocą zbudujesz autorytet.

Użytkownicy będą oczekiwali produktów tu i teraz, dlatego powinieneś pomyśleć nad prostotą płatności (w tym funkcji odroczonej płatności i kredytowania) i jak najszybszą wysyłką.

Jak wygląda proces pozycjonowania sklepu internetowego?

Audyt sklepu internetowego

Analiza sytuacji wyjściowej sklepu to klucz do ustalenia strategii i harmonogramu dalszej pracy. Dzięki kompleksowej analizie ustalimy, jakie działania musimy podjąć w pierwszej kolejności oraz stworzymy plan na najbliższe miesiące współpracy.

Częstymi problemami, z którymi borykają się sklepy są: zbyt mała liczba wejść, duży współczynnik odrzuceń (czyli użytkowników, którzy weszli do Twojego sklepu internetowego, ale nie podjęli z nim żadnej reakcji), porzucanie koszyków. Audyt pozwoli wykryć tego typu sytuacje, a w trakcie procesu pozycjonowania specjaliści będą działać nad ich naprawieniem.

By jednak audyt Twojego sklepu internetowego był naprawdę jakościowy, powinieneś wybrać agencję SEO, która rzetelnie podchodzi do pozycjonowania. W Smartbuzz przygotowujemy audyt na podstawie własnych obserwacji i ręcznego sprawdzenia witryny, a także przy pomocy narzędzi SEO. Wyniki naszej analizy przedstawiamy w obszernym, zazwyczaj kilkudziesięciostronicowym pliku, zawierającym rekomendacje do przyszłych działań. Dzięki temu zobaczysz czarno na białym, w jakiej kondycji jest Twoja witryna i będziesz mógł porównać ją z konkurencją.

Analiza i opracowanie strategii

Naszą ofertę na pozycjonowanie sklepów internetowych otrzymasz zaraz po przeanalizowaniu serwisu przez naszych ekspertów. Natomiast dogłębny audyt sklepu internetowego wykonujemy w pierwszym miesiącu współpracy. Dzięki temu mamy wszelkie niezbędne informacje odnośnie do Twojej witryny. To pomaga nam rozpocząć efektywne pozycjonowanie. Co konkretnie bierzemy pod uwagę? Oto kilka obszarów:

  • profil linków domeny,
  • ruch i widoczność,
  • techniczne zmiany optymalizacyjne,
  • SXO (Search Experience Optimization),
  • content marketing,
  • optymalizacja podstron (kategorii i podkategorii),
  • analiza kluczowych elementów w Google Analytics.

Jak widzisz - badamy każdy, nawet najdalszy zakamarek Twojej witryny. Zebrane informacje nie tylko będą przydatne przy starcie SEO sklepu internetowego, ale będą też bardzo dobrym punktem odniesienia po kilku miesiącach współpracy. Wówczas zobaczysz, co realnie udało nam się osiągnąć i o ile wzrosła widoczność Twojego sklepu internetowego. Będziesz mógł też rzetelnie ocenić naszą pracę. Transparentność to ważny aspekt naszej działalności, dlatego też co miesiąc wysyłamy klientom raport z pozycjonowania i optymalizacji SEO dla sklepu internetowego.

Podczas spisywania strategii, bierzemy pod uwagę Twoje cele i założenia. Z chęcią spotykamy się (online lub na żywo) albo, jeśli wolisz, możemy omówić te kwestie mailowo. Mając taką wiedzę, dostosujemy działania do Twoich oczekiwań. Całość informacji będziemy traktować jak drogowskaz przy pozycjonowaniu w Google.

hex white filling

Optymalizacja techniczna sklepu

By skutecznie wypozycjonować się w Google, nie wystarczy tylko zoptymalizować pojedyncze elementy sklepu. Trzeba podejść do tego całościowo. Najważniejsza jest wiedza techniczna, a taką dysponują jedynie specjaliści z wieloletnim doświadczeniem.

Obecnie coraz trudniej samodzielnie pozycjonować sklepy - przybywa konkurencji, coraz więcej marek stawia na pozycjonowanie i stara się prześcignąć w zdobyciu TOP pozycji w Google. To wszystko zwiększa wymagania rynkowe, ale także sprawia, że każdy ruch SEO powinien być przemyślany i poparty aktualnymi zaleceniami Google.

Powstaje także coraz więcej firm oferujących pozycjonowanie stron i sklepów www. Zawsze uczulamy, aby przed nawiązaniem współpracy, dokładnie sprawdzić portfolio danej agencji, zwrócić uwagę na formy rozliczenia oraz jakość i częstotliwość kontaktu. Optymalizując technicznie sklep internetowy, nie ma miejsca na przypadek i działanie „na oko”. Dlatego tak ważny jest wybór agencji SEO, która może pochwalić się konkretnymi case study ze współprac, jest transparentna i której zależy na wypozycjonowaniu Twojego sklepu tylko legalnymi i sprawdzonymi metodami SEO.

Na co zwracamy uwagę przy pozycjonowaniu sklepów?
hex white filling
Optymalizacja plików graficznych

Zaskakująco dużą popularnością w zakupach online cieszy się Google Grafika. Kupujący często znajdują produkt właśnie za pomocą obrazów, dlatego optymalizacja zdjęć jest konieczna, żeby wyświetlały się na najlepszych pozycjach w Google Images i nie obciążały Twojej strony internetowej.

hex white filling
Responsywność

Bez dostosowania pod mobile praktycznie nie ma szans na przebicie się wśród konkurencji. Responsywność jest obecnie konieczna w przypadku każdej strony, a już szczególnie podczas zakupów online. Dlatego praca nad optymalizacją pod mobile jest dla nas priorytetem.

hex white filling
Przyjazne adresy URL

Prosta ścieżka URL ma pośredni wpływ na pozycjonowanie sklepów online. Przyjazne adresy są prostsze do udostępniania i poprawiają doświadczenia użytkowników. Dodatkowo pozwalają botom lepiej zrozumieć strukturę i tematykę strony, więc są ważne też dla algorytmów. Badania pokazują, że najwyższe pozycje w Google zajmują witryny z dobrze zoptymalizowanymi URLami.

hex white filling
Linkowanie wewnętrzne

Stworzenie strategii linkowania wewnętrznego traktujemy priorytetowo. To element, o którym wiele firm zapomina, a ma ogromne znaczenie w procesie pozycjonowania sklepu internetowego. Prawidłowe linkowanie nawiguje i użytkowników, i boty. Dodatkowo wskazuje na relacje między kategoriami w sklepie, a dzięki temu pozwala ustalić Google ważność stron.

hex white filling
Odpowiednia struktura witryny

Ustalenie hierarchii podstron w sklepie jest dużym ułatwieniem dla użytkownika. Wpływa na poprawną nawigację i zwiększa komfort przeglądania podstron. Również dla Google ma to duże znaczenie - przemyślana struktura pozwala botom lepiej zrozumieć i indeksować strony.

hex white filling
Optymalizacja pod Core Web Vitals

To jedne z wielu czynników, na które boty Google zwracają uwagę. Zaliczamy do nich szybkość ładowania, interaktywność i stabilność wizualną strony. Tak więc pozycjonowanie sklepu internetowego nie może obejść się bez optymalizacji tych elementów.

Sprawdź, które elementy Twojego sklepu wymagają poprawy

Wybór słów kluczowych

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych nie obędzie się bez odpowiednio dobranych słów kluczowych. Dlatego określimy, jakie frazy są priorytetowe z perspektywy ustalonych celów Twojego sklepu, a także wyselekcjonujemy słowa kluczowe pod pozycjonowanie na długi ogon.

Duże znaczenie ma dla nas dopasowanie fraz pod intencje zakupowe - bierzemy pod uwagę przede wszystkim cel danego słowa kluczowego. Inaczej będziemy tworzyć teksty dla fraz informacyjnych, inaczej dla nawigacyjnych, a jeszcze inaczej dla transakcyjnych. Identyfikacja takich słów i dopasowanie do nich treści jest kluczowe w pozycjonowaniu w Google.

Frazy Short Tail - short tail to frazy zawierające 1-2 słowa. Są konkurencyjne i często wyszukiwane. Dlatego potrzeba czasu i konkretnych umiejętności SEO, by wypozycjonować sklep internetowy na tego rodzaju słowa. Najważniejsze jest ich dostrzeżenie, czyli sprawdzenie przy pomocy narzędzi SEO, które frazy warto targetować w Twoim przypadku. Następnie wpisać je w założenia strategiczne i sukcesywnie budować widoczność.
Frazy Long Tail - dzięki frazom long-tail jesteśmy w stanie zbudować widoczność sklepu na bardziej rozbudowane zapytania, które odpowiadając na konkretne potrzeby użytkowników, generują największą liczbę wartościowych konwersji.

Content marketing dla e-commerce

Pozycjonowanie sklepów nie może obejść się bez jakościowych treści. Content jest jednym z czynników rankingowych Google. Żeby mógł przynieść prawdziwe korzyści, trzeba tworzyć go z należytą starannością. Co to znaczy? Content dla sklepu internetowego powinien być poprzedzony dogłębnym researchem i analizą konkurencji. Teksty powinny zawierać konkretne porady, dzięki którym odbiorca będzie postrzegał Cię jako autorytet w branży.

Jakościowy content to spójna wizja całego Twojego biznesu. Nie ma tu miejsca na przypadkowe treści, niejasne wskazówki dla użytkowników czy błędy merytoryczne. Co ważne - działania z tego zakresu nie kończą się tylko na przygotowaniu tekstów. Podczas pozycjonowania nasz zespół uważnie śledzi postępy, jaki generuje content i wprowadza dodatkowe ulepszenia do przyszłych treści.

Co konkretnie wchodzi w skład naszych działań?

  • Strategia marketingu treści - tworzymy indywidualną strategię content marketingową dla Twojego e-commerce, uwzględniającą potrzeby biznesu oraz grup docelowych. Ustalamy harmonogram publikacji oraz przygotowujemy niezbędne wytyczne.
  • Konsultacje content marketingowe - pomagamy w znalezieniu właściwej drogi do tworzenia jakościowego contentu. Jeśli masz już content na stronie, przeanalizujemy go i damy Ci wskazówki do przyszłych tekstów. Jeśli natomiast dopiero zastanawiasz się nad tworzeniem treści, doradzimy Ci, jaki kierunek obrać.
  • Tworzenie blogu - zajmujemy się kompleksowym prowadzeniem sekcji blogowej na życzenie Klienta - od wytycznych przez tworzenie treści aż po ich optymalizację i publikację w sklepie.
  • Copywriting - zapewniamy najlepszej jakości treści dla Twojego sklepu - opisy produktów, kategorii, posty na blog, wpisy do bazy wiedzy czy artykuły sponsorowane na serwisy zewnętrzne.
  • AUDYT CONTENTU
    Sprawdzimy content w Twoim sklepie i doradzimy, jak go polepszyć.

    OD 2500 PLN NETTO

    KONSULTACJE CONTENTOWE
    Masz problem z contentem w sklepie? Odpowiemy na Twoje pytania.

    OD 250 PLN NETTO/H

    CONTENT DLA E-COMMERCE
    Zajmiemy się contentem Twojego sklepu internetowego.

    WYCENA INDYWIDUALNA

    Pozyskiwanie linków do sklepu

    Od lat pozycjonujemy sklepy internetowe i wiemy, jak ważne w całym tym procesie jest pozyskiwanie linków. Nic w tym dziwnego - jeśli inne strony w sieci chcą podlinkowywać do Twojego sklepu, dla Google to sygnał, że Twój e-commerce niesie za sobą dużą wartość.

    Backlinki to element pozycjonowania, który Google uznaje za jeden z kluczowych czynników rankingowych. Dlatego tak ważne jest ich pozyskiwanie. To jednak nie jest proste zadanie. Dla Google od samej liczby, bardziej liczy się jakość. Co to oznacza? Przede wszystkim to, że lepiej pozyskać np. dwa linki z wartościowych stron (mających świetnie opracowany content, których autorami są prawdziwi specjaliści; z jakościowymi odnośnikami z innych domen; poprawnie zoptymalizowanymi pod kątem działania i responsywności) niż pięć ze średniej jakości. Najlepiej, gdy Twoja strona sama się „obroni” i inni naturalnie będą linkować do Twojego sklepu.

    Często jednak w pozyskiwaniu linków potrzebna jest pomoc specjalisty, a nawet zaangażowanie całych działów, nie tylko SEO. Dlaczego? Wszystko tak naprawdę zaczyna się od stworzenia wysokiej jakości, responsywnego sklepu (bo kto chciałby linkować do mało atrakcyjnego pod kątem UX sklepu?), następnie dodania produktów, contentu (ponownie z naciskiem na jakość - wartościowe treści potrafią generować spory ruch na stronie i budować autorytet sklepu internetowego), aż po optymalizacje i rozwijanie funkcjonalności. Spełnienie tych wszystkich zależnych jest kluczowe, by starać się pozyskiwać cenne linki.

    Jak spośród tak wielu stron wyróżnić tylko te jakościowe, do których warto dołożyć starań o pozyskiwanie linków? Właśnie tym zajmuje się specjalista SEO - przy użyciu narzędzi sprawdza profil linków zwrotnych danej domeny, a więc dowiaduje się, kto i z jaką częstotliwością linkuje do innych stron. Następnie wybiera najlepszej jakości serwisy i kontaktuje się z nimi.

    Świetnym sposobem jest także pozyskiwanie linków ze wpisów gościnnych. Oznacza to, że nasz dział contentu przygotowuje treść, która - za zgodą właściciela - pojawia się na jego stronie. Oczywiście zanim na danym portalu pojawi się wpis wspominający o Twoim sklepie, specjalista przeprowadza szczegółowy research w poszukiwaniu najlepszego źródła. Czym charakteryzują się wówczas takie wpisy? Między innymi szczegółowym opisaniem danego tematu, poprawnością językową, wieloma przykładami oraz - najważniejsze w tym kontekście - linkiem do Twojego sklepu internetowego.

    Co warte wspomnienia - backlinki nie tylko działają dobrze na pozycjonowanie dla sklepu internetowego, ale także mogą poprawić ogólny marketing Twojej marki. W końcu im częściej i w wielu różnych miejscach pojawiają się wzmianki o Twoim sklepie, tym bardziej zapada on w pamięć. To sposób na budowanie autorytetu i zwiększenie zainteresowania produktami. Najważniejsza jednak wciąż pozostaje zasada - nie ilość, a jakość treści ma znaczenie. I właśnie tym kierujemy się w naszych działaniach na każdej płaszczyźnie współpracy z klientami, dla których pozycjonujemy sklepy.

    Raportowanie

    Raport z działań to element, którego nie pomijamy w żadnej z naszych współprac. W końcu każdy Klient ma prawo dokładnie wiedzieć, co wdrażamy w jego sklepie internetowym i jaki efekt dają te optymalizacje. Dlatego co miesiąc wysyłamy raport podsumowujący, w którym zawieramy informacje związane z analityką, wdrożeniami, contentem, link buildingiem i ewentualnymi dodatkowymi usługami w ramach pozycjonowania w sieci. Tworzeniem dokumentu zajmuje się opiekun Twojego serwisu.

    Na co zwracamy uwagę, tworząc raport? Przede wszystkim:

    • dajemy naszym Klientom realne, niekoloryzowane wnioski i wyniki;
    • piszemy prostym językiem (łatwym w odbiorze nawet dla osób nie znających branży SEO);
    • podajemy konkretne miejsca, do których udało nam się dotrzeć z przygotowanym contentem;
    • dbamy o przejrzystość dokumentu i poprawność językową.
    hex white filling

    Kluczowe elementy skutecznych działań SEO dla sklepu

    Pozycjonowanie sklepów www to proces, na który składa się wiele elementów. To właśnie dbałość o każdy szczegół spowoduje, że Twój sklep będzie wspinał się na szczyt wyszukiwarki Google. Na co szczególnie zwracamy uwagę?

    1. Struktura sklepu internetowego

      Przy ustalaniu struktury sklepu www znaczenie ma łatwość w wyszukiwaniu produktów przez użytkowników. Dlatego tak ważne jest, by przed przystąpieniem do działań, dokładnie przemyśleć tę kwestię i mieć na uwadze UX. Jak w praktyce wygląda tworzenie struktury sklepu internetowego i jakie ma znaczenie w pozycjonowaniu?

      Nie ma jednej uniwersalnej metody, którą kierują się specjaliści w działaniach nad strukturą. Znaczenie ma wielkość sklepu, rodzaje i różnorodność produktów oraz możliwości oprogramowania. Znając te kluczowe informacje, specjalista może przejść do najważniejszego elementu: struktury.

      Pierwszym krokiem jest wyszukanie fraz kluczowych w obszarze działalności Twojego sklepu internetowego. Wykorzystujemy do tego specjalne narzędzia: Senuto, Ahrefs, Surfer SEO itp. Następnie analizujemy sklepy konkurencji, przede wszystkim te, które generują ogromne liczby wejść i znajdują się w TOP w Google. Niekiedy podczas tego procesu mogą pojawić się nowe frazy kluczowe warte dodania.

      Po tym kroku przystępujemy do tworzenia tzw. drzewa kategorii. Robimy je w myśl zasady „od ogółu do szczegółu” - najpierw skupiamy się na podstawowym produkcie (np. dywanie), następnie na jego rodzajach (np. dywan okrągły), właściwościach (dywan okrągły shaggy), kolorach (dywan okrągły shaggy beżowy) itd. Jeśli Twój sklep ma tysiące produktów, warto z perspektywy UX i pozycjonowania, dodać filtry do poszczególnych kategorii, np. przedział cenowy, kolor, rozmiar, kształt, przeznaczenie, styl, materiał.

      Następnie przechodzimy do analizy każdej kategorii - ponownie zaczynając od najważniejszej. Dla danej kategorii szukamy fraz short i long tail. Specjaliści SEO mają oczywiście na uwadze, że zazwyczaj im dłuższa fraza, tym lepsza odpowiedź na intencję użytkownika, ale także mniejsza konkurencja. Trudno z góry określić, jaką strategię obierze specjalista - wszystko zależy od sytuacji Twojego sklepu, liczby produktów i konkurencyjności. Zawsze jednak ekspert skupia się na kilku elementach kluczowych z perspektywy pozycjonowania: m.in. optymalizacji title, description, nagłówka i śródtytułów. Następnym krokiem jest budowanie contentu (opisów kategorii i produktów) oraz oczywiście optymalizacja wprowadzonych zmian. Ponieważ pozycjonowanie to proces, który nie ma tylko jednego słusznego rozwiązania, należy testować różne opcje, niekiedy zmienić strukturę, ale również na bieżąco sprawdzać, jak Google reaguje na te ulepszenia.

    2. Duplikacja treści

      Zduplikowana treść potrafi bardzo zaszkodzić sklepowi internetowemu. O duplicate content mówi się, gdy skopiujesz treści z internetu do swojego sklepu (duplikacja zewnętrzna) lub gdy w obrębie sklepu, np. na różnych produktach, masz taką samą treść (duplikacja wewnętrzna). Przyczyn duplikacji może być wiele, dlatego warto, po pierwsze - sprawdzić, czy przypadkiem jej nie masz, po drugie - znaleźć jej przyczynę, i po trzecie - jak najszybciej ją usunąć.

      Posiadając sklep internetowy, musisz pamiętać, by przede wszystkim:

      • nie dodawać takich samych opisów do wielu produktów. Każdy produkt czy kategoria powinny mieć unikalną treść;
      • nie kopiować treści od konkurencji lub producentów. Google bardzo nieprzychylnie patrzy na taki zabieg. Jeśli nie jesteś w stanie sam przygotować jakościowych tekstów, skorzystaj z pomocy naszej agencji - mamy copywriterów i redaktorów, którzy dostosują język do Twojej grupy docelowej, opiszą działanie produktów i w porozumieniu z działem SEO, dodadzą frazy kluczowe, które poprawią pozycjonowanie sklepu;
      • być czujnym, czy konkurencja nie kopiuje Twoich treści! Nieraz zdarza się, że to inni - przez nieuwagę lub z premedytacją - mogą dodać Twoje teksty na swoją stronę. Wówczas warto odezwać się do właściciela domeny i poprosić o usunięcie zduplikowanych treści.

      Oczywiście istnieje wiele innych sposobów rozwiązania problemów z duplikacją - w zależności od sytuacji: dodanie atrybutu hreflang, naprawienie paginacji, poprawne tagowanie linków (UTM) itd. To są jednak elementy, którymi zajmują się specjaliści. Są oni w stanie dokładnie sprawdzić źródło problemu i wybrać najlepsze wyjście.

    3. Paginacja

      Jeśli jesteś właścicielem dużego sklepu internetowego, z tysiącami produktów, brak paginacji lub jej nieumiejętne wykonanie może negatywnie wpłynąć na pozycję w wyszukiwarce. Paginacja to nic innego jak podział produktów na kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt stron. Dzięki temu sklep będzie działał szybciej, a użytkownicy nie będą przytłoczeni wielkością asortymentu.

      Paginacja wiąże się jednak z pewnymi haczykami i nie jest taka prosta, jak może się wydawać. Niepoprawne wdrożenia często skutkują duplikacją. Dlatego specjaliści od pozycjonowania sklepu zwracają uwagę na unikalność treści i nagłówków na każdej stronie. Z technicznego punktu widzenia należy odpowiednio oznaczać podstrony, dodawać linki kanoniczne i kontrolować indeksację. Zdarza się bowiem, że boty podczas tego procesu pomijają niektóre z podstron.

      Niektóre sklepy internetowe oferują wybór liczby produktów na jednej podstronie (najczęściej 20, 50, 70) lub tzw. infinite scroll, czyli ładowanie się kolejnych produktów wraz ze scrollowaniem. Jak widzisz - możliwości i zagwozdek w tym temacie jest wiele, tak więc paginację najlepiej oddać w ręce ekspertów SEO, którzy po analizie Twojego sklepu internetowego wybiorą najlepsze rozwiązanie.

    4. Zarządzanie indeksowaniem/crawl budget

      By Twój sklep znalazł się na liście wyszukiwania Google, powinien być najpierw zaindeksowany, czyli dostępny do przeanalizowania przez boty. Zazwyczaj Google indeksuje strony w ciągu kilku dni, ale niekiedy zdarza się, że trwa to tygodnie. Wtedy trzeba mu w tym pomóc. :) Co dodatkowo ważne w kontekście pozycjonowania stron - status indeksacji warto na bieżąco monitorować w narzędziach SEO.

      By przyspieszyć całość działań, należy skupić się na umiejętnym linkowaniu wewnętrznym - to ono wskazuje botom ważność stron, a więc także priorytet do crawlingu. W szybszym indeksowaniu pomocne będzie także dodanie mapy witryny do Google Search Console. Wówczas Google przeznaczy więcej zasobów do indeksowania Twojego sklepu. Dobrze wykonane menu górne i stopka też mają znaczenie.

      W procesie indeksowania sklepu internetowego jest kilka ważnych elementów, na które specjaliści zwracają szczególną uwagę. Czy wiesz na przykład, że nie każda podstrona w Twoim sklepie internetowym powinna być indeksowana? Mowa m.in. o stronach po dodaniu filtrów (np. czerwony t-shirt, rozmiar M). Wówczas blokuje się niektóre sekcje strony, dodając tag noindex. Można oczywiście zasugerować robotom więcej podstron do blokady - do tego służy plik robots.txt.

    5. Thin content

      Thin content to nic innego jak treści niskiej jakości. Gdy to zjawisko dotknie Twój sklep, pozycja w Google może drastycznie spaść lub nawet całkowicie „wypaść” z rankingu. Zarówno sprawdzeniem, jak i naprawą thin contentu powinni zająć się specjaliści SEO i contentu. Co jednak możesz zrobić już teraz, by w przyszłości nie martwić się spadającymi pozycjami? Przede wszystkim staraj się tworzyć treści wysokiej jakości, z uwzględnieniem odpowiedzi na najczęstsze zagwozdki Twoich konsumentów. Nie bój się rozszerzać treści - jeśli wpadnie Ci do głowy nowy pomysł, jak rozbudować daną myśl, zrób to! Jeśli tylko możesz, dodaj infografiki, zdjęcia, tabele - czyli elementy, które pomogą użytkownikom lepiej zrozumieć przeznaczenie produktów, które oferujesz. Ponadto unikaj duplikacji i aktualizuj treści.

      Niekiedy samodzielnie trudno zdiagnozować problem thin contentu. Pamiętaj jednak, że chcąc efektywnie pozycjonować sklepy, trzeba zająć się naprawą tego elementu. Z pewnością wsparcie specjalistów - SEOwców i contentowców będzie nieocenioną pomocą.

    6. Linkowanie wewnętrzne

      W procesie pozycjonowania i optymalizacji linkowanie wewnętrzne odgrywa bardzo ważną rolę. Przede wszystkim świetnie rozszerza ścieżkę użytkownika po Twoim sklepie internetowym. Dlatego gdy potencjalny konsument ogląda produkt, dodaj poniżej podobne artykuły (np. w przypadku narzuty na łóżko zaproponuj różne rodzaje i wzory kap) lub uzupełniające (np. do ekspresu kawę, syropy smakowe lub filtr). Z dużym prawdopodobieństwem dzięki temu konsumenci kupią więcej.

      Dla robotów Google linkowanie wewnętrzne działa jak drogowskaz. Poprawnie zrobione - uprzednio spisane i przemyślane - będzie podkreślało rangę podstron w Twoim serwisie, a więc da sygnał botom, które z nich są według Ciebie ważne i które należy traktować priorytetowo.

      Istnieje wiele dobrych praktyk, którymi kierują się specjaliści pozycjonujący sklepy. Mowa m.in. o linkach dofollow, zasadzie first link count czy autorytecie linków. Wbrew temu co może się wydawać - by linkowanie przynosiło efekty, musi być strategicznie rozplanowane. Podejmując współpracę z nami, możesz mieć pewność, że odpowiednio zadbamy o ten element.

    7. UX sklepu internetowego a SEO

      O tym, jak duże znaczenie ma UX w sklepach internetowych, niech świadczy fakt, że wyodrębniono osobną nazwę: SXO, będącą połączeniem pozycjonowania sklepów i właśnie UX. Podczas gdy SEO polega na naprawie i ulepszaniu technicznych aspektów serwisu, tak UX dba o doświadczenie użytkownika, a więc o to, żeby „opakować” istotne elementy sklepu w prostą, przejrzystą i intuicyjną nawigację.

      SEO i UX nie tylko powinny, a muszą iść w parze. Obecnie na rynku jest wiele sklepów optymalizowanych właśnie zgodnie z zasadami SXO. Jeśli nie chcesz pozostać w tyle, zdobywać klientów, mieć jak najmniejszy współczynnik odrzuceń i porzuconych koszyków, uwzględnienie pozytywnych doświadczeń użytkowników to obok SEO priorytet działań.

      Każda agencja zajmująca się pozycjonowaniem sklepów powinna uwzględniać UX. W Smartbuzz to podstawa - każdy specjalista SEO i contentu zna standardy UX i na bieżąco śledzi najnowsze trendy. Dzięki temu proponujemy rozwiązania zgodne z SXO.

    Zainwestuj w widoczność swojego sklepu

    Popularne mity na temat pozycjonowania sklepów

    MIT 1.: W e-commerce SEO liczą się przede wszystkim słowa kluczowe

    Często przy pozycjonowaniu sklepu spotykamy się z błędnym myśleniem przedsiębiorców, że w SEO liczą się tylko słowa kluczowe (albo tylko linki, albo tylko content). :) Tymczasem pozycjonowanie to przede wszystkim: optymalizacja techniczna, trafny dobór fraz kluczowych, link building i jakościowy content. Bezpiecznie więc przyjąć, że każdy z tych elementów jest równie ważny. Oczywiście zdarza się, że specjalista zajmujący się Twoim sklepem musi w danym miesiącu bardziej skupić się na którymś elemencie, ale nigdy nie zaniedbuje jednego obszaru kosztem drugiego.

    SEO to sieć połączonych naczyń, a efekty są wypadkową wszystkich działań, które podejmujemy na stronie. Nawet jedno małe niedopatrzenie może skutkować spadkiem pozycji w wyszukiwarce Google. Dlatego analiza i optymalizacja każdego elementu - fraz, linków czy treści jest tak samo ważna.

    MIT 2.: SEO wpływa negatywnie na doświadczenia użytkowników w sklepie

    Takie założenie może być prawdą, ale wyłącznie gdy opiekun Twojego sklepu nie zna założeń SXO i za bardzo skupia się na samym SEO. W Smartbuzz to się nie zdarza. Nasi specjaliści kładą ogromny nacisk na doświadczenie użytkownika (UX). W końcu ostatecznym celem pozycjonowania sklepów internetowych nie jest zdobycie TOPowych miejsc w Google - to tylko środek do osiągnięcia głównych celów, jakim jest wzrost sprzedaży, budowanie autorytetu na rynku i pozyskiwanie coraz większej liczby klientów. A to mogą dać Ci jedynie prawdziwi użytkownicy, nie boty Google. :) My znamy ten złoty środek pomiędzy SEO a UX i każde wdrożenie robimy z myślą o użytkownikach.

    MIT 3.: SEO w e-commerce jest tylko dla dużych graczy

    Jakościowym pozycjonowaniem jesteś w stanie prześcignąć duże e-commerce. Natomiast trzeba przyznać, że duże i znane sklepy internetowe mają większą świadomość, jaką moc ma SEO i chętniej korzystają z tej usługi. To jednak absolutnie nie powinno zniechęcać Cię do walki o najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Poprawnie stworzona strategia SEO, najwyższej jakości content, dostosowanie strony pod wymagania użytkowników - te elementy pozwolą Ci dotrzeć do potencjalnych klientów i budować widoczność w sieci. Pamiętaj więc, że pozycjonowanie sklepów opłaca się każdemu i każdy może osiągnąć gigantyczne wzrosty. Ważna jest systematyczność i współpraca z prawdziwymi ekspertami.

    MIT 4.: SEO to jednorazowa usługa

    By SEO sklepu internetowego miało rzeczywiście sens i spełniało Twoje cele, nie wystarczy jednorazowa optymalizacja. Co prawda istnieje kilka zalecanych praktyk SEO, które warto wprowadzić już na początku, m.in. poprawne oznaczanie nagłówków H1-H6, opisywanie tagu title frazami kluczowymi czy naturalna budowa profilu linków. To jednak podstawy, które nie pozwolą na osiągnięcie najwyższych pozycji Twojego sklepu internetowego, a już z pewnością nie na dłuższą metę.

    Aby pozycjonowanie sklepów przyniosło najlepsze korzyści, potrzebne jest wykonanie audytu, optymalizacji, tworzenie contentu, link buildingu i wiele więcej - słowem: codziennej pracy specjalistów. :) Co ważne, nie wystarczy jedynie wprowadzić zmiany w sklepie - trzeba je monitorować i sprawdzać, jak wpływają na algorytmy Google. Niewykluczone bowiem, że wraz z ciągłymi zmianami dyktowanymi przez wyszukiwarkę, w przyszłości będą wymagały kolejnych optymalizacji. Właśnie dlatego pozycjonowanie sklepu powinno trwać przynajmniej kilka miesięcy. To optymalny czas, podczas którego można osiągnąć dobre efekty i widoczność na konkretne frazy kluczowe.

    MIT 5.: ChatGPT to rozwiązanie problemu z tworzeniem treści SEO w sklepie

    Sztuczna inteligencja z pewnością usprawnia prace wielu specjalistom i jest dobrym źródłem inspiracji. Jednak to narzędzie wciąż nie jest aż tak zaawansowane, żeby tworzyć treści najwyższej jakości; takie, jak spod ręki doświadczonych copywriterów.

    W Smartbuzz mamy wypracowany system tworzenia i sprawdzania treści. U nas od lat teksty piszą copywriterzy, nie sztuczna inteligencja. Przed wysłaniem do Klientów każda treść przechodzi dodatkowo przez ręce redaktora, który sprawdza poprawność merytoryczną i językową.

    MIT 6.: Więcej znaczy lepiej

    Powiedzielibyśmy raczej: w SEO, tak jak we wszystkim, trzeba zachować umiar. Także pozycjonowanie stron można „przedobrzyć”. Istnieją nawet nieetyczne techniki z tym związane, np. keyword stuffing, który polega na upychaniu (a wręcz przespamowaniu) fraz kluczowych, w celu podwyższenia pozycji w wyszukiwarce. Efekt takiego działania jest często wręcz odwrotny - pozycje sklepów internetowych spadają, a nawet mogą wypaść z indeksu. Podobnych przykładów jest więcej. Dlatego nasi specjaliści zawsze podchodzą indywidualnie do serwisów i dobierają działania zgodnie z aktualnymi potrzebami. Ponadto, przy pomocy narzędzi, analizują każdą optymalizację i sprawdzają, jak reagują na nie boty. Nie ma więc mowy ani o zaniedbaniach, ani o przesadnych działaniach.

    MIT 7.: Wybór platformy nie ma znaczenia w pozycjonowaniu sklepu

    Platforma, na której opierasz swój sklep internetowy, ma znaczenie w kontekście pozycjonowania. To ważne przede wszystkim w kontekście szybkości i łatwości wprowadzania zmian i optymalizacji. Istnieją systemy (np. Drupal czy Magento), gdzie wiele ulepszeń wprowadza się automatycznie (np. przekierowania 301) lub są łatwo dostępne do edycji (np. meta tagi w Magento). Dodatkowo ważnymi kwestiami są: dopasowanie do urządzeń mobilnych i szybkość ładowania, które znacząco wpływają na pozycję w wynikach wyszukiwania.

    Jeśli stoisz przed wyborem platformy dla swojego e-commerce i już teraz chcesz rozpocząć pozycjonowanie sklepu, służymy pomocą. Nasi specjaliści mają doświadczenie w SEO na wielu platformach, dlatego podpowiedzą Ci zalety i wady każdej z nich, a także pokierują, która opcja będzie najkorzystniejsza w przypadku Twojego sklepu.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego? Kiedy mogę spodziewać się efektów?

    Sezonowość, cena produktu, branża, popyt, trendy - to główne czynniki wpływające na to, ile trwa pozycjonowanie sklepu. Do tego należy dodać m.in. historię domeny, poprzednie działania, jakie były na niej wykonywane i jakość techniczną.

    Dlatego, jak już się pewnie domyślasz, trudno określić, jak długo będziemy pozycjonować Twój sklep, zanim osiągnie efekty, na których Ci zależy. Doskonale rozumiemy, że przez to niedoprecyzowanie w Twojej głowie może pojawić się myśl: „Skąd wiem, że nie oszukają?”. I słusznie! Jest wiele agencji, które wykorzystują ten trudny do określenia czas pozycjonowania. My natomiast jesteśmy transparentni na każdej płaszczyźnie współpracy. Od ceny, przez audyt, aż po kontakt i raportowanie zadań. Właśnie dlatego podpinamy strony naszych klientów do niezależnych programów analitycznych, które czarno na białym pokazują kształtowanie się pozycji sklepów internetowych w Google. Wyniki tych analiz znajdziesz co miesiąc na swojej skrzynce mailowej wraz z opisem działań, które wykonaliśmy. Dodatkowo sami wychodzimy z inicjatywą spotkań kwartalnych (lub częstszych, w zależności od potrzeb i Twoich preferencji), aby w cztery oczy móc porozmawiać o efektach i dalszej strategii działania.

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Cennik pozycjonowania sklepu internetowego zawsze ustalamy indywidualnie, na podstawie analizy SEO i Twoich oczekiwań. Taki sposób działania przyjęliśmy od samego początku istnienia naszej firmy. Co gwarantujemy?

    1. Pewność, że audytem Twojej strony zajmuje się ekspert, nie automat.
    2. Doradztwo nie tylko w kwestiach czysto związanych z pozycjonowaniem, ale również technicznych (jesteśmy częścią software house’u Smartbees).
    3. Pełną gotowość pomocy nawet w najbardziej zaawansowanych zadaniach w Twoim sklepie.

    Jak ustalamy cenę pozycjonowania sklepów internetowych? Wszystko zależy od:

    • wielkości Twojego sklepu;
    • stanu technicznego, w jakim aktualnie się znajduje;
    • konkurencji;
    • celów, które mamy osiągnąć.

    Pamiętaj, że wycena zawsze jest u nas niezobowiązująca i podajemy ją wraz z omówieniem analizy Twojego sklepu. Dopiero po jej zaakceptowaniu i podpisaniu umowy, przechodzimy do działań.

    Wyceń pozycjonowanie swojego sklepu internetowego

    Naszym kompetencjom zaufali

    Fakro logo
    Logo Sanplast
    Home and passion
    Logo Reforma
    Logo Meringer
    Bergerat Monnoyeur logo
    HRcode logo
    Dolineo logo
    Foksal logo
    Dołącz do grona zadowolonych Klientów
    Skontaktuj się z nami

    Pozycjonowanie sklepu internetowego - najczęściej zadawane pytania

    Kiedy pojawią się wyniki z SEO?

    Przyjmuje się, że pierwsze wyniki pojawiają się po około pół roku współpracy. Nie jest to jednak regułą. Mimo że wkładamy ogrom pracy w optymalizacje, content i link-building, wiele zależy od konkurencji i ich działań, a także od możliwości technicznych Twojego serwisu. O każdej znaczącej zmianie pozycji w Google informujemy Cię w raportach, a szerzej o planach i oczekiwaniach na kolejne miesiące rozmawiamy podczas spotkań kwartalnych.

    Czy wdrażacie wymagane zmiany techniczne?

    Jakie efekty z SEO mogę uzyskać?

    Czy pozycjonowanie sklepu sprawdzi się w każdej branży?

    Czy warto samodzielnie pozycjonować strony w Google?

    Narzędzia wykorzystywane przez nas do pozycjonowania sklepów internetowych

    Do efektywnego pozycjonowania sklepów internetowych używamy m.in:

    Logo Senuto
    Ahrefs Logo
    alt
    Google Analytics Logo
    Google Search Console Logo
    Screaming Frog Logo
    Senuto - narzędzie analizuje widoczność sklepów, słowa kluczowe i pozycje w wyszukiwarce Google. Dzięki niemu można sprawdzić, w jakiej kondycji jest Twoja konkurencja i wyciągnąć wnioski do pozycjonowania Twojego sklepu;
    Ahrefs - narzędzie, które pozwala sprawdzić frazy kluczowe, profil linków domeny i tworzyć zaawansowane audyty serwisów. Dodatkowo świetnie sprawdza się jako pomoc w tworzeniu contentu;
    Surfer SEO - research słów kluczowych, edycja contentu wraz z proponowanymi frazami, analiza SERPów - takie możliwości oferuje Surfer SEO. Przydaje się szczególnie do wyszukiwania tematów blogowych i nowych kategorii;
    Google Analytics - tutaj znajdują się najważniejsze informacje techniczne o Twoim sklepie i zachowaniach użytkowników. To darmowe narzędzie od Google pozwala sprawdzić m.in. konwersje i ruch;
    Google Search Console - narzędzie bardzo przydatne w indeksacji, optymalizacji sklepu internetowego i identyfikacji błędów. GSC dostarcza informacji m.in. o wynikach rozszerzonych i poprawności wyświetleń sklepu na urządzeniach mobilnych;
    Screaming Frog - crawler, który dociera do najdalszych zakątków sklepów i weryfikuje poprawność najważniejszych elementów (adresów URL, meta description, śródtytułów, paginacji, hreflangów itd.). Potrafi przeanalizować nawet największe sklepy internetowe.
    Postaw na efektywne SEO swojego sklepu internetowego
    Oceń stronę:
    4.8
    Ocena: 4.9 Liczba głosów: 45