First Contentful Paint (FCP) - definicja
First Contentful Paint określa czas załadowania się pierwszego elementu na stronie. Obejmuje to tekst, obraz, svg, wideo itp. W FCP nie wliczają się ramki iframe. Najprościej mówiąc - First Contentful Paint to pierwsza widoczna zawartość na stronie, którą widzi użytkownik.
Jaki wynik FCP można uznać za dobry?
Google określiło trzy kategorie czasów FCP: dobry, do poprawy i słaby. Wynik dobry określa strony, które ładują pierwsze elementy od 0 do 1,8 sekundy, do poprawy - od 1,8 do 3 sekund, słaby - powyżej 3 sekund.
Jeśli zbliżasz się do granicy słabego FCP, powinieneś pomyśleć nad poprawieniem wyniku. W tym celu sprawdź zasoby blokujące renderowanie (JavaScript, fonty itd.), nieużywane CSS czy liczbę elementów DOM. Wprowadzając takie niewielkie zmiany, możesz znacząco poprawić wynik First Contentful Paint.

Dlaczego wskaźnik FCP jest ważny?
FCP jest ważny z punktu widzenia użytkownika i przeglądarki. Użytkownicy, widząc stronę z szybko załadowującymi się elementami, chętniej na niej pozostaną i przejrzą całość. Będzie to dla nich znak, że cała strona jest szybka. Dla Google natomiast niski FCP oznacza dobrej jakości stronę, wartą docenienia i wyświetlania na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Wskaźnik First Contentful Paint jest na tyle kluczowy dla Google, że bierze go pod uwagę przy tworzeniu raportu PageSpeed Insights.
Powiązane wpisy na blogu
Jak obniżyć współczynnik odrzuceń na stronie? 7 wskazówek
Współczynnik odrzuceń to jedna z bardziej rozpoznawalnych i najczęściej używanych metryk dotyczących stron internetowych i SEO. Co zatem dokładnie oznacza? Jak duże ma znaczenie? Jak poprawić ów wskaźnik? Tego wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.
SXO: Jak SEO i UX poprawiają doświadczenia użytkownika?
Twoja strona generuje duży ruch, ale nie przynosi zysków? Klienci klikają reklamy, jednak nie przekłada się to na sprzedaż w sklepie? W takim razie przeprowadź audyt SXO.
Jak zatrzymać użytkowników na stronie? 12 sposobów
Jeśli chcesz, aby Twoja witryna generowała więcej zysków, musisz wiedzieć, jak zatrzymać użytkowników na stronie. W tym artykule poznasz 12 porad wraz z przykładami, które Ci w tym pomogą.