Domena linkująca - definicja
Domena odsyłająca (strona linkująca, referring domain) to witryna internetowa, z której wychodzą backlinki do Twojej strony. Przykładowo, jeśli strona Onet wysyła dwa backlinki do strony Smartbuzz, możemy powiedzieć, że mamy jedną domenę odsyłającą (liczy się wyłącznie źródło pochodzenia backlinków, a nie ich liczba). Jeśli natomiast i strona Onet, i WP linkuje do Smartbuzz, mamy wówczas dwie domeny odsyłające.
Jaki wpływ mają domeny linkujące na SEO?
Pozyskiwanie linków z wartościowych domen daje sygnał Google o wysokiej jakości Twojej strony. Dlatego im więcej backlinków z jakościowych witryn, tym lepiej pod kątem SEO. Jeśli natomiast wybierzesz domeny odsyłające, które nie mają wysokiego autorytetu, Twoja strona nic na tym nie zyska. W skrajnych przypadkach, gdy do witryny w krótkim czasie przybędzie duża liczba niskiej jakości linków, Google może ukarać Cię karą algorytmiczną i obniżeniem pozycji w rankingu.
Co ważne w kontekście SEO - Google najbardziej docenia linki zwrotne pochodzące od (wysokiej jakości) domen, które po raz pierwszy linkują do Twojej strony. Każdy kolejny link z tej samej domeny będzie miał mniejsze znaczenie w kontekście budowania autorytetu. Dlatego wybierając strony do linkowania, warto zwrócić na to uwagę i współpracować z większa liczbą wartościowych witryn, ponieważ efekty takich działań będą jeszcze lepsze.
Czym się różni domena linkująca od linku przychodzącego?
Link przychodzący to odnośnik pochodzący z domeny. Natomiast domena linkująca to witryna, która zawiera wiele linków, kierujących do różnych stron w sieci. Jeśli więc Twoja witryna będzie miała 4 linki ze strony Onet i 3 linki z WP to łącznie 7 linków przychodzących, ale z dwóch domen linkujących.
Jak zdobyć więcej domen linkujących?
Pozyskiwanie nowych domen odsyłających jest ważnym elementem pozycjonowania i podstawą kampanii link buildingowej. Takie działania najlepiej zlecić doświadczonej agencji SEO, która będzie w stanie sprawdzić autorytet i opłacalność danej witryny. Dzięki firmie pozycjonującej, która wybierze odpowiednie miejsca do linkowania, moc Twojej domeny wzrośnie, co bezpośrednio przełoży się na widoczność w wyszukiwarce.
Powiązane wpisy na blogu
Czym są nienaturalne linki przychodzące? Definicja i przykłady
Linki przychodzące od zawsze odgrywały istotną rolę w SEO. Jednak pod wpływem zmiany algorytmów Google’a należy się obecnie wystrzegać nienaturalnych odnośników, które mogą powodować nałożenie kary na stronę.
Linki wychodzące – czym są i jak je tworzyć?
Linki wychodzące są niezwykle ważnym elementem strategii SEO. Te będące wysokiej jakości mogą poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę, aby linkowanie zewnętrzne pomagało, a nie szkodziło Twojej witrynie? Oto kilka wskazówek.
Linki nofollow a follow – co musisz wiedzieć?
Odnośniki nofollow i linki dofollow są kluczowymi elementami link buildingu. Linkowanie zewnętrzne pomaga stronie osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i wzmacnia autorytet domeny.