Na czym polega proces pozycjonowania stron?
Pozycjonowanie stron internetowych jest złożonym procesem, którego celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Cały proces rozpoczyna się od audytu obecnej kondycji strony internetowej. Na podstawie zawartych w nim sugestii przygotowujemy długofalową strategię SEO, którą następnie sukcesywnie wdrażamy.
Etap ten nazywamy optymalizacją. Obejmuje ona działania w ramach samej strony (on-site) takie jak: optymalizacja treści, nagłówków, meta tagów, kodu strony i jej szybkości, a także działań poza nią (off-site), czyli linkowanie zewnętrzne. Po zakończonym procesie optymalizacji nadchodzi czas na monitorowanie efektów oraz wprowadzanie dodatkowych ulepszeń (reoptymalizację).
Jak wygląda współpraca z agencją SEO?
Właściwa współpraca z agencją SEO rozpoczyna się po podpisaniu umowy, która spełnia oczekiwania obu stron. Od tego momentu to firma pozycjonerska przejmuje stery Twojej widoczności w sieci, co miesiąc przedstawiając Ci efekty swojej pracy.
W Smartbuzz nad działaniami SEO czuwa zespół ekspertów z tej dziedziny, którzy są odpowiedzialni za kontakt z Klientem. Dzięki takiemu rozwiązaniu Klient jest zawsze na bieżąco z pracami i może uzyskać informacje z pierwszej ręki. Współpraca z nami oparta jest na abonamentowym modelu rozliczeń, co oznacza, że co miesiąc płacisz określoną w umowie kwotę bez dodatkowych opłat.
Z czego składa się oferta SEO? Jak mogę ją uzyskać?
Oferta pozycjonowania stron przedstawia naszą propozycję działań, dzięki którym zwiększysz widoczność witryny w internecie. Zawiera ona informacje o konkretnych aktywnościach, które planujemy podjąć w ramach współpracy tj. optymalizacja strony on-site, off-site, content marketing czy wdrożenie analityki. Prezentuje także wstępny harmonogram prac oraz proponowaną przez nas miesięczną opłatę abonamentową.
Każdą ofertę pozycjonowania stron przygotowujemy indywidualnie. Jest ona w pełni darmowa. Aby ją uzyskać, wystarczy skorzystać z naszego formularza kontaktowego lub napisać wiadomość na adres e-mail: kontakt@smartbuzz.pl
Czy SEO wymaga wprowadzania zmian programistycznych na stronie?
Jeżeli w trakcie audytu znajdziemy błędy w kodzie strony, które mogą negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony, wtedy zmiany programistyczne są koniecznością. Jako część software house’u Smartbees posiadamy grono doświadczonych programistów, którzy zapewnią Ci kompleksowe wsparcie przy wdrażaniu wszystkich zmian w kodzie. Takie rozwiązanie pomaga również na dalszym etapie współpracy, jeżeli chciałbyś wprowadzać dodatkowe zamiany z zakresu użyteczności strony czy rozszerzać jej funkcjonalności.
Ile kosztują usługi pozycjonowania stron internetowych?
Cena usług SEO uzależniona jest od Twoich wymagań względem naszych działań. Każdą wycenę przygotowujemy indywidualnie, aby jak najlepiej dostosować zakres prac do Twoich potrzeb oraz efektów, które chcesz osiągnąć.
W jaki sposób mogę śledzić efekty SEO?
Efekty naszych działań możesz regularnie śledzić dzięki comiesięcznym raportom przygotowywanym przez nasz zespół ekspertów. To w nich przedstawiamy najważniejsze informacje takie jak: pozycje priorytetowych fraz kluczowych, analizę ruchu na stronie, pozyskane w danym miesiącu linki, a także wykonane działania optymalizacyjne.
Efekty prac możesz także sprawdzić samodzielnie, wykorzystując do tego darmowe narzędzia do analityki takie jak Google Analytics czy Google Search Console.
Jak długo będę czekać na efekty pozycjonowania?
Pozycjonowanie to proces, którego efekty widoczne są po kilku-kilkunastu miesiącach działania. Wiele zależy od branży, w której działasz, konkurencji i możliwości optymalizacyjnych Twojej strony.
Żebyś mógł na bieżąco śledzić postępy pozycjonowania swojej strony, co miesiąc otrzymasz od nas raport z działań. Będziemy także w stałym kontakcie. Gdy tylko Twoja strona zacznie piąć się w wyszukiwarce, możesz być pewny, że powiadomimy Cię o tym :)
Jakie czynniki wpływają na koszt pozycjonowania?
Cennik pozycjonowania ustalamy na podstawie Twoich oczekiwań i celów. Na koszt wpływa m.in.:
- konkurencja (jej ilość, jakość witryn i uzyskane przez nich pozycje w Google),
- obecny stan Twojej witryny (liczba błędów, historia domeny, ewentualne działania niezgodne z polityką Google),
- potrzeby optymalizacyjne (zakres działań, które będą niezbędne do wypozycjonowania Twojej witryny na satysfakcjonującą pozycję),
- budżet, który chcesz przeznaczyć na działania SEO (w tym kwoty na linkowanie, ilość i częstotliwość dostarczanego contentu na stronę itp.).
Nie mamy z góry określonego cennika, bo zawsze dostosowujemy się do wymagań Klientów. Jeśli chcesz sprawdzić, ile będzie kosztowało SEO dla Twojej strony, z chęcią wykonamy darmowy audyt, po którym otrzymasz od nas szczegółowe informacje dotyczące wyceny.
Dopiero planuję stworzenie strony internetowej. Czy mogę już coś zrobić w sprawie pozycjonowania?
Wbrew pozorom, podjęcie działań SEO jeszcze przed wystartowaniem witryny to świetny pomysł, który na pewno zaprocentuje w przyszłości! Warto przede wszystkim skonsultować się z naszymi specjalistami, którzy zaproponują dodanie elementów kluczowych z punktu widzenia SEO.
Pamiętaj, że ogólna wiedza marketingowa, analityczna i UX jest również ważna z punktu widzenia pozycjonowania. W końcu na SEO ma wpływ wiele czynników, m.in.:
- responsywność,
- szybkość działania strony,
- zabezpieczenia witryny,
- struktury adresów url,
- ilość i jakość treści.
Nasi specjaliści mają wiedzę z tych wszystkich obszarów i z chęcią Ci doradzą, na co powinieneś zwrócić uwagę i co wdrożyć, żeby Twoja witryna miała od początku wysokie szanse na dostanie się na szczyt Google.
Czy mam wpływ na wybór słów kluczowych?
Oczywiście! Pod tym względem działamy dwutorowo - przeprowadzamy analizę słów kluczowych (tzw. keyword research) z użyciem narzędzi SEO oraz wyszukujemy je ręcznie. Wybieramy i proponujemy frazy z największym potencjałem. Ostateczną listę słów kluczowych przygotowujemy jednak dopiero po spotkaniu z Tobą. Często podczas rozmów, dowiadując się, jak od podszewki wyglądają biznesy naszych Klientów, jesteśmy w stanie wyłuskać dodatkowe frazy warte pozycjonowania.