Pozycjonowanie WordPress

Zadbaj o widoczność swojej strony lub sklepu na WordPressie
Pozycjonowanie WordPress

Czym jest WordPress?

WordPress to najpopularniejszy CMS na świecie, na którym możesz postawić zarówno prostą stronę, jak i sklep internetowy. Co stoi za tak dużą rozpoznawalnością systemu? Przede wszystkim jego prosta - nawet osoba bez umiejętności programistycznych jest w stanie bez problemu obsłużyć stronę na WordPressie. Ponadto, dzięki wtyczce WooCommerce możesz bardzo szybko rozszerzyć możliwości strony o sprzedaż internetową. Natomiast każdą inną funkcjonalności możesz dodać poprzez instalację darmowych lub płatnych wtyczek.

Zainwestuj w pozycjonowanie strony na WordPressie, jeżeli:

  • tworzysz nową stronę lub sklep internetowy,
  • chcesz rozwijać nowe kanały sprzedaży,
  • konkurencja wyprzedza Cię w wynikach wyszukiwania,
  • nie jesteś zadowolony z widoczności na słowa kluczowe,
  • chcesz zwiększać ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania,
  • zauważyłeś spadek zapytań lub przychodów z kanału Organic.

Czy WordPress jest przyjazny SEO?

Pozycjonowanie strony w WordPress jest możliwie dzięki wielu rozwiązaniom. Część funkcjonalności dostępnych jest już w podstawowej wersji systemu, jednakże większość z nich wymaga instalacji i konfiguracji pluginów takich jak Yoast SEO czy RankMath, które znacznie zwiększają możliwości pozycjonerskie platformy i automatyzują sporo procesów. Jedno jest pewne - WordPress to bardzo dobry CMS, jeżeli myślisz o podboju organicznych wyników wyszukiwania.

Optymalizacja SEO strony na WordPressie

Struktura adresów URL - pamiętaj, aby w działaniach SEO uwzględnić adresy URL i ich budowę. Kluczowa jest zmiana domyślnych ustawień CMS, ponieważ automatycznie generowane są nieprzyjazne dla użytkowników i botów wyszukiwarek URL-e. Zadbaj, aby adresy były czytelne i odwzorowywały strukturę witryny.
Optymalizacja meta danych - pozycjonowanie stron WordPress zawsze powinno uwzględniać optymalizację meta tagów title oraz description. Unikalny meta tytuł i opis dla każdej podstrony możesz dodać za pomocą wtyczki SEO WordPress tj. Yoast SEO.
Mapa strony WordPress - bardzo ważny element, który znacznie ułatwia indeksowanie strony internetowej. Aby wygenerować sitemapę na WordPressie, warto skorzystać z jednej z wtyczek - Yoast SEO lub Google XML Sitemap.
Ustawienia indeksowania - jeżeli chcesz wykluczyć z indeksowania przez boty wyszukiwarek niektóre strony np. koszyk zakupowy, podstronę logowania czy wyniki filtracji, musisz edytować plik robots.txt. W tym celu możesz skorzystać z wtyczki, która ułatwi Ci cały proces.
Przekierowania - nie zapomnij o SEO WordPressa podczas budowy nowej strony, wdrożenia certyfikatu SSL po raz pierwszy czy przenosin treści na inną podstronę. W tych przypadkach niezbędne będzie wdrożenie przekierowań. Pomogą Ci w tym m.in. wtyczki takie jak RankMath czy Redirection.
Optymalizacja grafik - zbyt ciężkie, niezoptymalizowane obrazy mogą negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony WordPressowej. Aby tego uniknąć, skorzystaj np. z pluginu Smush, który umożliwia m.in. kompresję grafik czy wdrożenie lazy loadingu.
Breadcrumbs - nawigacja okruszkowa to ważne ułatwienie zarówno dla użytkowników w kwestii poruszania się po stronie, jak i botów wyszukiwarek, jeżeli chodzi o rozpoznanie struktury witryny. Breadcrumbsy możesz wdrożyć m.in. dzięki wtyczce Yoast SEO Breadcrumbs.
Szybkość strony - optymalizacja strony WordPress to także zadbanie o szybkość jej działania. Tym bardziej, że od 2021 r. Google oficjalnie wprowadziło Core Web Vitals oceniające performance stron. Aby polepszyć pagespeed witryny na WordPressie, warto skorzystać z pluginów takich jak Autoptimize, WP Fastest Cache czy W3 Total Cache.
Wersja mobilna - mobile first to standard, który króluje w branży od lat. Dlatego myśląc o pozycjonowaniu strony na WordPressie, nie możesz zapomnieć o optymalizacji wersji mobilnej strony lub sklepu. Zadbaj o responsywność i dostępność strony dla użytkowników niezależnie od urządzenia, z którego korzystają.
Rich snippets - dane strukturalne umożliwiają botom wyszukiwarki lepiej zrozumieć zawartość strony. Ale nie tylko. Rich snippets to także bardzo dobry sposób na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania. Wtyczka do pozycjonowania WordPressa, która pozwala wdrożyć dane uporządkowane to np. Schema.

Pozycjonowanie stron internetowych w WordPress

Jak wypozycjonować stronę na WordPressie? Poznaj naszą receptę na skuteczne budowanie widoczności w wyszukiwarkach internetowych.



AUDYT STRONY NA WORDPRESSIE

  • Audyt techniczny - na samym początku przeprowadzamy dokładną analizę strony pod kątem technicznym, wykrywając kluczowe elementy do poprawy. Sprawdzamy m.in. adresy URL, przekierowania, mapę strony, plik robots.txt czy szybkość ładowania strony.
  • Badanie konkurencji - weryfikujemy, jak Twoja strona na WordPressie wygląda na tle domen konkurencyjnych m.in. pod kątem poziomu ruchu, widoczności, linkowania czy wydajności.
  • Analiza słów kluczowych - dowiemy się, na jakie istotne frazy Twoja strona jest aktualnie widoczna, a także jaki jest niewykorzystany potencjał witryny pod pozycjonowanie short i long tail.
  • OPTYMALIZACJA STRONY WORDPRESS

  • Strategia - na podstawie przeprowadzonych audytów oraz rozmów dotyczących oczekiwań i celów biznesowych ustalamy kompleksową strategię działania na najbliższe miesiące, której postępy realizacji na bieżąco monitorujemy.
  • Optymalizacja techniczna - zajmiemy się wdrożeniem rekomendacji optymalizacyjnych dotyczących m.in. meta tagów, nagłówków, przekierowań, mapy strony czy indeksowania.
  • Optymalizacja treści - przygotowujemy rekomendacje do poprawy treści zamieszczonych w ramach serwisu oraz tych, które dopiero będą tworzone. Dzięki temu teksty będą zoptymalizowane pod konkretny zestaw fraz kluczowych.
  • LINKOWANIE

  • Audyt profilu linków - sprawdzimy, jakie odnośniki prowadzą do Twojej witryny. Analizie poddamy m.in. jakość źródeł, anchor texty czy zróżnicowanie linków. Dowiemy się, czy Twoje dotychczasowe działania są zgodne z najlepszymi praktykami, czy mogą negatywnie działań na pozycjonowanie strony w WordPressie.
  • Strategia link buildingu - na podstawie audytu linków i researchu źródeł linkowania konkurentów opracujemy strategię pozyskiwania linków na najbliższe miesiące, dzięki której będziemy skutecznie pracować nad zwiększeniem autorytetu Twojej domeny.
  • Kampania pozyskiwania linków - będziemy regularnie prowadzić działania link buildingowe polegające na pozyskiwaniu wartościowych backlinków z portali branżowych, serwisów ogólnotematycznych, forów internetowych czy katalogów firm.
  • CONTENT MARKETING

  • Audyt działań contentowych - poddamy analizie Twoje dotychczasowe prace związane z marketingiem treści. Dowiemy się, na jakie frazy kluczowe wyświetlają się artykuły blogowe czy podstrony kategorii, a także, w których miejscach możesz poprawić widoczność tworzonych treści i pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie WordPressa.
  • Strategia marketingu treści - zaprojektujemy długofalową strategię content marketingową dla Twojego biznesu. Dzięki wartościowym i dobrze zoptymalizowanym treściom będziemy budować widoczność Twojego serwisu w sieci i zwiększać ruch z organicznych wyników wyszukiwania.
  • Zarządzanie treścią - możemy przejąć ogół zadań związanych z dodawaniem, edycją i optymalizacją treścią w ramach Twojej strony lub sklepu. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twoje działania content marketingowe stoją na najwyższym poziomie i wspierają pozycjonowanie.
  • Copywriting - w naszych szeregach pracują eksperci z różnych branż, którzy dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu w tworzeniu tekstów gwarantują najwyższej jakości, merytoryczne treści na bloga, bazę wiedzy, podstrony kategorii, opisy produktów i wiele innych.
  • ANALITYKA INTERNETOWA

  • Audyt analityki - zweryfikujemy, czy posiadasz niezbędne narzędzia analityczne do skutecznego śledzenia kluczowych wskaźników biznesowych lub czy poprawnie je skonfigurowałeś. Stworzymy rekomendacje, dzięki którym lepiej opomiarujesz swoje działania i będziesz mógł sprawdzać ich efektywność.
  • Konfiguracja narzędzi analitycznych - pomożemy Ci zainstalować i skonfigurować wszystkie potrzebne narzędzia, a także ustawić niestandardowe cele, które warto mierzyć i analizować.
  • Bieżące wsparcie analityczne - nasz zespół może zapewnić Ci stałą pomoc w konfiguracji narzędzi analitycznych, śledzenieniu i interpretowaniu statystyk, dzięki czemu bez problemów przełożysz suche dane na kluczowe obszary w firmie.
  • RAPORTOWANIE DZIAŁAŃ

  • Raport prac - co miesiąc przygotowujemy raport z działań, które zrealizowaliśmy w poprzednim miesiącu, abyś był zawsze na bieżąco z pracami naszego zespołu.
  • Google Data Studio - specjalnie dla Ciebie konfigurujemy indywidualny raport w GDS, w którym możesz stale śledzić główne statystyki dotyczące Twojej witryny. Dane w raporcie aktualizują się automatycznie, co gwarantuje dostęp do najświeższych informacji.
  • Dlaczego warto pozycjonować WordPressa ze Smartbuzz?

    transparentnosc
    Specjalizacja

    Jesteśmy ekspertami z zakresu SEO i content marketingu, dzięki czemu wiemy, jak wypozycjonować stronę WordPressową tak, abyś czerpał z efektów naszych prac przez długie lata.

    Edukacja
    Edukacja

    Zapewniamy wsparcie merytoryczne naszych ekspertów, a także dostęp do ogromnej bazy wiedzy. Zawsze uzyskasz od nas odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości dotyczące pozycjonowania.

    Specjalizacja
    Zaplecze developerskie

    Jesteśmy częścią software house’u Smartbees, przez co posiadamy szerokie zaplecze programistyczne. Nasi developerzy pomogą Ci wdrożyć niezbędne zmiany optymalizacyjne i wesprą swoją wiedzą oraz doświadczeniem.

    Zadbaj o widoczność swojej strony na WordPressie.
    Porozmawiajmy o możliwościach współpracy.
    Oceń stronę:
    4.8
    Ocena: 4.9 Liczba głosów: 28