Pozycjonowanie WordPress
Zadbaj o widoczność swojej strony lub sklepu na WordPressie
Czym jest WordPress?
WordPress to najpopularniejszy CMS na świecie, na którym możesz postawić zarówno prostą stronę, jak i sklep internetowy. Co stoi za tak dużą rozpoznawalnością systemu? Przede wszystkim jego prostota - nawet osoba bez umiejętności programistycznych jest w stanie bez problemu obsłużyć stronę na WordPressie. Ponadto, dzięki wtyczce WooCommerce możesz bardzo szybko rozszerzyć możliwości strony o sprzedaż internetową. Natomiast każdą inną funkcjonalność możesz dodać poprzez instalację darmowych lub płatnych wtyczek.
Zainwestuj w pozycjonowanie strony na WordPressie, jeżeli:
- tworzysz nową stronę lub sklep internetowy,
- chcesz rozwijać nowe kanały sprzedaży,
- nie jesteś zadowolony z widoczności na słowa kluczowe,
- konkurencja wyprzedza Cię w wynikach wyszukiwania,
- chcesz zwiększać ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania,
- zauważyłeś spadek zapytań lub przychodów z kanału Organic.
Czy WordPress jest przyjazny SEO?
Pozycjonowanie strony w WordPress jest możliwie dzięki wielu rozwiązaniom. Część funkcji dostępnych jest już w podstawowej wersji systemu, jednakże większość z nich wymaga instalacji i konfiguracji pluginów takich jak Yoast SEO czy RankMath, które znacznie zwiększają możliwości pozycjonerskie platformy i automatyzują sporo procesów. Jedno jest pewne - WordPress to bardzo dobry CMS, jeżeli myślisz o podboju organicznych wyników wyszukiwania.
W jaki sposób przygotować stronę na WordPressie do pozycjonowania?
Żeby generować najlepsze wyniki, pozycjonowanie stron internetowych wymaga szczegółowej analizy i często wsparcia profesjonalnej agencji. Istnieje jednak kilka podstawowych elementów do optymalizacji na początek.
Wybierz pewny i sprawdzony hosting
Dobry hosting WordPress wspiera szybkość działania strony. Jeśli wybierzesz sprawdzonego dostawcę, unikniesz przestojów na stronie. Dodatkowo zadbasz o bezpieczeństwo witryny – jakościowy hosting zmniejsza prawdopodobieństwo ataków hakerskich, a to ma ogromne przełożenie na widoczność strony w Google.
Zadbaj o odpowiedni motyw, który ułatwi pozycjonowanie
Wygląd strony ma duże znaczenie dla użytkowników. Prosta i czytelna nawigacja, a do tego ładny design sprawią, że przyciągniesz uwagę i zbudujesz pozytywne pierwsze wrażenie. Ale właściwie dobrany motyw jest ważny jeszcze z jednego powodu – wpływa na wydajność i SEO. Dlatego zwróć uwagę, czy szablon, który Ci się spodoba, na pewno jest:
- responsywny, czyli odpowiedni pod urządzenia mobilne;
- kompatybilny z popularnymi wtyczkami SEO, których dodanie na pewno będzie niezbędne podczas dalszego pozycjonowania WordPress;
- łatwo modyfikowalny zgodnie z Twoimi oczekiwaniami i wymaganiami wyszukiwarki Google.
Sprawdź, jak wyglądają ustawienia indeksowania
Nawet najlepsza optymalizacja strony internetowej nie przyniesie efektu, jeśli strona nie będzie dostępna do indeksowania. Oznacza to, że roboty Google nie będą mogły dostać się do strony, a w konsekwencji nie zdołają uwzględnić jej w wynikach wyszukiwania. W skrócie – Twoja starania pójdą na marne. Dlatego koniecznie sprawdź ustawienia indeksowania. Najprościej zweryfikujesz to w panelu administratora. Po zalogowaniu się, wybierz Ustawienia → Czytanie. Nie powinieneś mieć zaznaczonej opcji Proś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej witryny. Drugim sposobem na sprawdzenie indeksacji jest weryfikacja pliku robots.txt. Nie powinna znajdować się tam dyrektywa Disallow: /, która blokuje dostęp robotom wyszukiwarek.
Zadbaj o certyfikat SSL
Bezpieczeństwo to kluczowy aspekt, który Google bierze pod uwagę. Właśnie dlatego jednym z czynników rankingowych stron internetowych jest protokół HTTPS. Jego brak w oczach Google oznacza witrynę potencjalnie niebezpieczną, dlatego właśnie takim komunikatem przeglądarki, np. Chrome, ostrzegają użytkowników przed wejściem. Dobra wiadomość jest taka, że WordPress świetnie wspiera pozycjonowanie Twojej strony i łatwo zainstalujesz na nim certyfikat SSL. Warto skorzystać z wtyczek, takich jak Really Simple SSL, które pomagają w konfiguracji. Oczywiście jeśli proces pozycjonowania oddasz w nasze ręce, pomożemy Ci z integracją.
Zintegruj Wordpressa z GSC
Google Search Console to bezpłatne narzędzie, które usprawnia pozycjonowanie WordPress. Dzięki niemu sprawdzisz m.in. linkowanie wewnętrzne, powodzenie pozycjonowania treści strony czy (pośrednio) czas ładowania strony. Żeby poprawnie zinterpretować wszystkie dane, potrzeba oczywiście specjalistycznej wiedzy. Niemniej jedno jest pewne – warto już na samym starcie połączyć witrynę z tym narzędziem, ponieważ nie rejestruje ono danych wstecz. Dlatego, nawet jeśli jeszcze nie myślisz o wysokich wynikach wyszukiwania Google, lepiej zrób to na zaś. Dzięki temu będziesz mieć szerszy obraz pozycji strony, co z pewnością przyda się przy pozycjonowaniu w przyszłości.
Utwórz mapę witryny i prześlij ją do Google Search Console
Mapa powinna uwzględniać wszystkie najważniejsze podstrony. To istotny element, który wpływa na szybkość indeksowania i zrozumienie struktury witryny. Dodatkowo pokazuje połączenia między podstronami, a więc ułatwia robotom nawigację. Sitemapę powinno się stworzyć niezależnie od wielkości strony, ale szczególnie przydaje się, gdy masz rozbudowaną witrynę z wieloma podstronami i obawiasz się, że roboty mogą się pogubić w natłoku informacji.
Mapę witryny w WordPressie można stworzyć oczywiście przy pomocy wtyczek, np. Yoast SEO czy All in One SEO, natomiast dodać ją do GSC trzeba samodzielnie. Wystarczy w sekcji Sitemapy kliknąć Dodaj nową mapę witryny i przesłać stworzoną wcześniej sitemapę, koniecznie pamiętając o rozszerzeniu xml. Brzmi skomplikowanie? :) Oczywiście możemy Ci pomóc!
Skonfiguruj plik robots.txt i dodaj go do GSC
W Twoim serwisie są strony, których nie chcesz indeksować? Roboty Google same się tego nie domyślą. ;) Plik robots.txt pozwoli Ci zablokować te podstrony. Również dzięki niemu możesz zarządzać budżetem crawlowania, czyli liczbą stron w Twojej witrynie, które mają odwiedzić roboty – ponieważ nie mają one nieskończonych możliwości, trzeba przemyśleć i wskazać im najważniejsze podstrony.
Żeby sprawdzić, jak wygląda Twój plik robots.txt, wpisz w pasek wyszukwiarki: https://adresstrony.pl/robots.txt. Jeśli chcesz go zmienić, najlepiej zlecić to specjalistom, którzy wiedzą, jak ustalać priorytet crawlowania i które strony zablokować. Dodadzą też plik do Google Search Console.
Wtyczki, które ułatwiają pozycjonowanie
Wybór rozszerzeń SEO w dużej mierze zależy od specyfiki projektu. Jedne pluginy mogą być potrzebne na prostej stronie-wizytówce, a inne w sklepie internetowym WooCommerce. Jednakże istnieje kilka uniwersalnych wtyczek, które warto zastosować niezależnie od rodzaju projektu. Są to m.in. Yoast SEO, All in One SEO, Rank Math, W3TotalCash, Autoptimize, Smush.
Optymalizacja SEO strony na WordPressie
Pozycjonowanie stron internetowych w WordPress
Jak wypozycjonować stronę na WordPressie? Poznaj naszą receptę na skuteczne budowanie widoczności w wyszukiwarkach internetowych.
AUDYT STRONY NA WORDPRESSIE
OPTYMALIZACJA STRONY WORDPRESS
LINKOWANIE
CONTENT MARKETING
ANALITYKA INTERNETOWA
RAPORTOWANIE DZIAŁAŃ
Najczęściej zadawane pytania o pozycjonowanie WordPressa
Czy Wordpress jest przyjazny SEO?
WordPress to CMS, który słynie z przyjazności względem pozycjonowania. Zresztą nie są to bezpodstawne pochwały. Praktycznie każdą funkcjonalność związaną z SEO możesz łatwo zainstalować w WordPressie poprzez dodanie wybranej przez siebie wtyczki. W taki sposób m.in. dodasz meta tagi, zoptymalizujesz obrazy czy stworzysz przyjazną strukturę adresów URL. Szeroki wybór pluginów powoduje, że możesz wybrać opcję najlepiej odpowiadającą Twoim potrzebom i budżetowi.