Pozycjonowanie Magento
Zainwestuj w widoczność swojego e-commercePozycjonowanie sklepu na Magento to konieczność, jeżeli:
- nie satysfakcjonuje Cię obecny poziom ruchu organicznego,
- zauważyłeś spadek w przychodach ze sprzedaży online,
- Twoi główni konkurenci zajmują wyższe pozycje w wyszukiwarce,
- czujesz, że Twój sklep nie rozwija się w takim tempie, jak tego oczekujesz.
Magento - co to jest?
Magento to jeden z najpopularniejszych silników sklepowych na świecie. Dzięki swojej wydajność, skalowalności oraz elastyczności jest jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań e-commerce przez średnie i duże biznesy internetowe. Zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, wsparcie ogromnej społeczności oraz tysiące dodatkowych funkcji, dzięki którym możesz stworzyć sklep dostosowany do swoich potrzeb.
Jakie są dostępne opcje oprogramowania Magento i które wybrać?
Oprogramowanie Magento to nie tylko dobrze Ci znany Open Source. Jego druga wersja to płatny Magento Commerce. Czym się różnią – poza oczywistą kwestią ceny? I na który się zdecydować?
Magento Commerce może okazać się dobrym wyborem, jeśli masz duży sklep internetowy. W płatnej wersji nie stawia się sklepu na otwartym kodzie, lecz na licencjonowanej platformie Magento. Wówczas za kwotę od 22 000 USD rocznie możesz liczyć na wsparcie techniczne Adobe, mnogość funkcji do wykorzystania i automatyczne aktualizacje bezpieczeństwa.
Zalety Magento
Bezpieczeństwo
To ogromny wyróżnik tej platformy. Społeczność czuwa nad regularnym wykrywaniem i zgłaszaniem potencjalnych luk w zabezpieczeniach. Dzięki temu łatki pojawiają się błyskawicznie, minimalizując ryzyko cyberataków. Każdy sklep Magento może skorzystać z narzędzi i zainstalować rozszerzenia, takie jak dwuetapowe uwierzytelnianie (2FA), reCAPTCHA czy moduły do backupu i przywracania danych.
Skalowalność
Magento sprawdzi się niezależnie od wielkości biznesu – od małych sklepów internetowych po duże platformy e-commerce. Jeśli Twój biznes nieoczekiwanie się rozrósł, Magento zdecydowanie nadąży za tą zmianą. Dzięki modularnej budowie, możesz łatwo zintegrować sklep z systemami ERP czy CRM oraz dodawać nowe funkcje bez ingerencji w podstawową strukturę systemu. Nie musisz obawiać się pików sprzedażowych - Magento ma zaawansowane technologie cache'owania i integracje z CDN, co zapewnia płynne działanie strony nawet przy dużym obciążeniu i zwiększonym ruchu.
Przyjazność SEO
Pozycjonowanie strony na tym CMS-ie jest wspierane przez wiele narzędzi i funkcji dostępnych na oficjalnym marketplace Magento. Poza tym z poziomu panelu zarządzania sklepem możesz edytować meta tagi, strukturę URL, sitemapy i inne istotne elementy SEO. Platforma wspiera również techniki optymalizacji wydajności, co wpływa pozytywnie na szybkość ładowania strony.
Personalizacja
Nie tylko roboty Google, ale przede wszystkim użytkownicy doceniają tego rodzaju podejście. Magento zbiera dane o zachowaniach klientów, a także daje możliwość podziału na różne segmenty na podstawie historii zamówień, lokalizacji czy preferencji. W panelu Magento możesz także dodawać kody rabatowe, ustawiać zniżki do produktów czy uruchamiać oferty specjalne.
Wady Magento
Czas wdrożenia
W porównaniu do prostszych systemów e-commerce (np. WooCommerce) wdrożenie Magento jest bardziej czasochłonne i bez odpowiedniej wiedzy programistycznej, trudne do wdrożenia. Już na samym początku, przy procesie dostosowywania szablonów czy wprowadzania modyfikacji do kodu wymaga to więcej pracy i testów.
Koszty rozwoju
Choć Magento w opcji open source jest darmowe, gdy sklep się rozrasta, potrzebuje wsparcia programistycznego. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać (ogromny) potencjał tej platformy i zwiększyć widoczność sklepu, prawdopodobnie niezbędne będzie zatrudnienie doświadczonych specjalistów lub zlecenie prac agencji zajmującej się rozwojem i SEO.
Czy Magento jest przyjazne SEO?
Zdecydowanie. Sklepy na Magento nie odstają od konkurencyjnych rozwiązań w kwestii pozycjonowania. Już sama podstawowa wersja systemu Magento umożliwia m.in. budowę przyjaznych adresów URL czy wdrożenie tagów kanonicznych. Podobnie jak w przypadku innych CMS-ów, warto także postawić na instalację rozszerzeń (modułów), które dodatkowo podniosą możliwości SEO Magento. Korzyści pozycjonowania Magento jest mnóstwo - zauważysz to już po pierwszych miesiącach współpracy.
Optymalizacja SEO sklepu na Magento
Koszty pozycjonowania Twojego sklepu na Magento
OD 3000 PLN NETTO
OD 2000 PLN NETTO
OD 300 PLN NETTO/H
Pozycjonowanie sklepu Magento
Dowiedz się, jakie działania składają się na kompleksowe pozycjonowanie sklepu internetowego Magento.
Audyt sklepu internetowego
Optymalizacja techniczna sklepu Magento
Link building
Content marketing dla Magento
Monitoring działań
Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?
Pozycjonowanie sklepów internetowych jest długofalowym procesem. Wymaga cierpliwości i konsekwentnej realizacji założonych planów, aby efekty utrzymywały się w kilkuletniej perspektywie. Efekty te zależą od wielu czynników - historii domeny, ceny produktów czy popytu. Ale zależą także od… umiejętności SEO-wca. ;) Dlatego pozycjonowanie rozpoczynamy od audytu. W codziennej pracy korzystamy z najlepszych narzędzi na rynku: Senuto, Ahrefs, Surfer SEO czy Screaming Frog. Mamy doświadczonych specjalistów, którzy na co dzień pozycjonują sklepy na platformie Magento.
Każdego dnia pracujemy nad widocznością serwisu, ale jeśli zapytasz nas, kiedy Twój sklep podbije wyszukiwarkę, niestety, odpowiemy: trudno to przewidzieć. Tak niestety wygląda pozycjonowanie. Google nie udostępnia wszystkich czynników rankingowych - dlatego i my nie możemy dać Ci gwarancji wypozycjonowania strony w określonym czasie. Z naszego doświadczenia możemy jednak powiedzieć, że pierwsze efekty zobaczysz po kilku miesiącach (w bardzo konkurencyjnych branżach nawet po roku).
W kwestii pozycjonowania, musisz nam po prostu zaufać. Nam też zależy na zadowolonych klientach. :) Dajemy z siebie wszystko, a działania dokumentujemy w raportach. Dodatkowo zawsze jesteśmy na bieżąco - bacznie śledzimy wyniki, algorytmy i nowinki z branży. Jeśli będziesz miał jakiekolwiek pytania o efektywność naszych działań, opiekun SEO odpowie na każde z nich.
Najczęstsze pytania o pozycjonowanie sklepu na Magento
Czy Magento jest przyjazne SEO?
Zdecydowanie. Co wyróżnia Magento na tle innych platform e-commerce Open Source, to domyślne wbudowanie wielu funkcji wspierających pozycjonowanie stron. Są to m.in. dodawanie meta tagów na głównych widokach, generowanie sitemapy czy ustawianie przekierowań. Wszystkie inne funkcje, których potrzebujesz, możesz dodać poprzez instalację darmowych i płatnych modułów. Dzięki temu samodzielnie wybierasz rozwiązania, które najlepiej odpowiadają specyfice Twojego sklepu.