Pozycjonowanie Magento

Zainwestuj w widoczność swojego e-commerce
Pozycjonowanie Magento

Pozycjonowanie sklepu na Magento to konieczność, jeżeli:

  • nie satysfakcjonuje Cię obecny poziom ruchu organicznego,
  • zauważyłeś spadek w przychodach ze sprzedaży online,
  • Twoi główni konkurenci zajmują wyższe pozycje w wyszukiwarkach,
  • czujesz, że Twój sklep nie rozwija się w takim tempie, jak tego oczekujesz.
hex white filling

Magento - co to jest?

Magento to jeden z najpopularniejszych silników sklepowych na świecie. Dzięki swojej wydajność, skalowalności oraz elastyczności jest jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań e-commerce przez średniej i dużej wielkości biznesy internetowe. Zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, wsparcie ogromnej społeczności oraz tysiące dodatkowych funkcjonalności, dzięki którym możesz stworzyć sklep dostosowany do swoich potrzeb.

Czy Magento jest przyjazne SEO?

Zdecydowanie. Sklepy na Magento nie odstają od konkurencyjnych rozwiązań w kwestii pozycjonowania. Już sama podstawowa wersja systemu umożliwia m.in. budowę przyjaznych adresów URL czy wdrożenie tagów kanonicznych. Podobnie jak w przypadku innych CMS-ów warto także postawić na instalację rozszerzeń (modułów), które dodatkowo podniosą możliwości SEO Magento. Korzyści pozycjonowania Magento jest mnóstwo - zauważysz to już po pierwszych miesiącach współpracy.

Optymalizacja SEO sklepu na Magento

Przyjazne adresy URL - domyślnie Magento tworzy adresy URL produktów na bazie wprowadzonego SKU. Jednakże bez najmniejszych problemów możesz edytować URL dla dowolnej podstrony lub też zainstalować moduł pozwalający na automatyczne generowanie przyjaznych SEO URLi.
Optymalizacja meta tagów - platforma Magento posiada wbudowaną możliwość ustawiania meta tagów dla produktów, kategorii czy strony głównej. Co więcej, w przypadku produktów świetną opcją jest ustawianie reguł, które umożlwiają automatyczne generowanie unikalnych title i description dla każdego produktu w sklepie.
Wdrożenie tagów kanonicznych - pozycjonowanie sklepu Magento bez wdrożenia tagów kanonicznych? Zapomnij - CMS umożliwia proste ustawienie kanonicznych adresów URL zarówno dla kategorii, jak i produktów. Bez konieczności instalowania dodatkowych wtyczek.
Mapa witryny - sitemapa to podstawa, aby Twój sklep na Magento był poprawnie indeksowany przez boty wyszukiwarek. Aby zmienić ustawienia generowania mapy witryny, przejdź do zakładki Sklepy w panelu administracyjnym, wybierz Ustawienia > Konfiguracja > Katalog, a następnie Mapa witryny (XML).
Optymalizacja indeksowania - bez dwóch zdań ogromną zaletą Magento 2 jest możliwość edycji pliku robots.txt bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego. Dzięki temu z łatwością wykluczysz z indeksowania przez roboty wyszukiwarek podstrony logowania, wyniki wyszukiwania, checkout i inne podstrony, których nie chcesz indeksować.
Wersja responsywna - jak wiadomo, boty wyszukiwarek przykładają coraz większą wagę do wyglądu i użyteczności strony z poziomu urządzeń mobilnych. Dzięki dużej elastyczności oraz dostępności wielu mobile-friendly szablonów Magento to system, który świetnie sprawdza się przy tworzeniu responsywnych projektów sklepów.
Optymalizacja szybkości sklepu - pagespeed to istotny element pozycjonowania sklepu na Magento. Aby przyspieszyć swój e-commerce, warto postawić m.in. na wydajny serwer, optymalizację obrazów, ograniczenie nieużywanego JavaScriptu czy skorzystanie z rozwiązań takich jak Varnish lub Redis.
Dane strukturalne - rich snippets to podstawa, aby wyróżnić się na tle konkurencji w wynikach wyszukiwania. Aby dodać je do e-commerce na Magento, warto skorzystać z rozszerzeń np. Google Rich Snippets for Magento 2.
Przekierowania - szczególnie ważne, gdy przenosisz stary sklep na nową wersję. Dzięki temu nie utracisz ciężko wypracowanych efektów. Szczegóły dotyczące zarządzania przekierowaniami w Magento znajdziesz w Sklepy > Ustawienia > Konfiguracja > Ogólne > Sieć.
Rozszerzona analityka - pozycjonowanie sklepu opartego na Magento wymaga najlepszej analityki, abyś mógł na bieżąco śledzić postępy działań. Pomoże Ci w tym m.in. moduł Google Analytics Enhanced Ecommerce.

Pozycjonowanie sklepu Magento

Dowiedz się, jakie działania składają się na kompleksowe pozycjonowanie sklepu internetowego Magento.



Audyt sklepu internetowego

  • Audyt techniczny - pozycjonowanie sklepów internetowych zawsze należy poprzedzić jakościową analizą techniczną witryny. Sprawdzimy m.in. poprawność kodu, struktury strony, a także pokażemy najważniejsze błędy i sposoby ich eliminacji.
  • Analiza ruchu - dowiemy się, jakie źródła aktualnie generują ruch do Twojego sklepu, a także dokładniej przyjrzymy się, skąd pochodzi ruch organiczny oraz jaka jest jego jakość.
  • Analiza słów kluczowych - przeprowadzimy kompleksową analizę fraz, na które aktualnie wyświetla się Twoja witryna. Ponadto, pokażemy, na jakie słowa kluczowe sklep nie jest widoczny w wyszukiwarkach, a są one istotne z perspektywy sukcesu biznesu.
  • Audyt konkurencji - nie chcesz zostać w tyle za konkurencją? Prześwietlimy działania SEO Twoich głównych rywali, dzięki czemu dowiemy się, jak wyprzedzić ich w wynikach wyszukiwania.
  • Optymalizacja techniczna sklepu Magento

  • Eliminacja kluczowych błędów - na podstawie przeprowadzonego audytu technicznego zajmiemy się naprawą błędów, które mogą być jedną głównymi czynnikami, przez które nie możesz wybić się na czołowe miejsca w SERPach.
  • Wytyczne optymalizacyjne - przekażemy Ci i pomożemy we wdrażaniu rekomendacji optymalizacyjnych dotyczących obrazów, kategorii, podstron produktowych czy szybkości strony.
  • Wybór modułów - dzięki ogromnemu doświadczeniu w pracy z platformą Magento zaproponujemy Ci rozszerzenia, które mogą pomóc w pozycjonowaniu sklepu lub poprawić funkcjonalność sklepu ogółem.
  • Link building

  • Audyt profilu linków - dowiemy się, jakie linki dotychczas pozyskiwał Twój sklep. Sprawdzimy jakość tych źródeł oraz zróżnicowanie anchor textów. Porównamy także jakość linków Twojej domeny do głównych konkurentów, dzięki czemu lepiej dostosujemy zakres późniejszych działań.
  • Strategia linkowania zewnętrznego - ustalimy długofalową strategię działania w zakresie linkowania, dzięki której będziemy sukcesywnie budować autorytet Twojej domeny, tym samym zwiększając jej szanse na sukces w wyszukiwarkach.
  • Pozyskiwanie wartościowych linków - pozycjonowanie sklepu Magento wymaga linkowania z najlepszej jakości źródeł. Będziemy regularnie zdobywać backlinki do Twojej domeny z katalogów firm, for internetowych, portali ogólnotematycznych i branżowych.
  • Content marketing dla Magento

  • Audyt treści - content is the king. Dlatego na samym początku współpracy sprawdzimy jakość treści na Twojej stronie. Dowiemy się, czy występuje na niej thin lub duplicate content. Sprawdzimy też, jakie podstrony generują największy ruch, a które nie wykorzystują swojego potencjału.
  • Strategia marketingu treści - bazując na przeprowadzonej analizie, Twoich oczekiwaniach oraz naszym doświadczeniu, stworzymy strategię content marketingową, dzięki której będziemy budować widoczność sklepu w długiej perspektywie.
  • Copywriting - jeżeli nie dysponujesz własnym zespołem copywriterskim, możesz skorzystać z usług naszych ekspertów. Zapewniamy najwyższej jakości, merytoryczne treści dla sklepów z różnych branż. Tworzymy opisy produktów, teksty do kategorii, na stronę główną czy wpisy blogowe.
  • Zarządzanie stroną - możesz powierzyć nam obsługę Twojego sklepu w zakresie zarządzania treścią. Będziemy dodawać, edytować i jednocześnie dbać o jakość merytoryczną contentu oraz jego optymalizację pod kątem SEO.
  • Monitoring działań

  • Comiesięczny raport działań - na początku każdego miesiąca będziemy Cię informować o wszystkich działaniach, które podjęliśmy w poprzednim miesiącu. Wskażemy, jakie zadania udało się wykonać, prześlemy również listę pozyskanych linków oraz innych publikacji.
  • Dynamiczny raport w Google Data Studio - podejmując współpracę z nami, dostaniesz dostęp do dedykowanego raportu w Google Data Studio, w którym będziesz mógł na bieżąco monitorować najważniejsze wskaźniki efektywności naszych działań.
  • Dedykowany Opiekun Klienta - na samym początku współpracy przydzielimy Ci Indywidualnego Opiekuna, do którego zawsze będziesz mógł się zwrócić z pytaniami czy wątpliwościami, a także zapytać o aktualny status prac.
  • Dowiedz się, w jakiej kondycji jest Twój sklep Magento.

    Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie Magento w Smartbuzz?

    transparentnosc
    EKSPERTYZA

    Znamy platformę Magento od podszewki

    Jesteśmy częścią znanego Magento software house’u Smartbees, dlatego sklepy na Magento nie mają przed nami tajemnic.

    Customer service
    WSPARCIE WEB DEVELOPERSKIE

    Zapewniamy support techniczny Magento

    Nasz zespół programistów doskonale wie, czego potrzebuje Twój sklep. Pomożemy Ci we wdrażaniu niezbędnych zmian, a także zapewnimy usługi supportowe.

    Doradztwo
    DORADZTWO

    Pomagamy w podjęciu kluczowych decyzji

    Dzięki bardzo dobrej znajomości Magento możemy doradzić Ci, jakie rozwiązania okażą się strzałem w dziesiątkę, a z których lepiej zrezygnować.

    Najczęstsze pytania o pozycjonowanie sklepu na Magento

    Czy Magento jest przyjazne SEO?

    Zdecydowanie. Co wyróżnia Magento na tle innych platform e-commerce Open Source, to domyślne wbudowanie wielu funkcjonalności wspierających pozycjonowanie stron. Są to m.in. dodawanie meta tagów na głównych widokach, generowanie sitemapy czy ustawianie przekierowań. Wszystkie inne funkcjonalności, których potrzebujesz, możesz dodać poprzez instalację darmowych i płatnych modułów. Dzięki temu samodzielnie wybierasz rozwiązania, które najlepiej odpowiadają specyfice Twojego sklepu.

    Jak wygląda pozycjonowanie na Magento CMS?

    Ile kosztuje pozycjonowanie Magento?

    Kiedy mogę spodziewać się efektów pozycjonowania sklepu Magento?

    Jakie moduły Magento są niezbędne pod SEO?

    Postaw na pozycjonowanie Magento z ekspertami.
    Dowiedz się, jakie masz możliwości.
    Oceń stronę:
    4.7
    Ocena: 4.8 Liczba głosów: 43