Pozycjonowanie Magento

Zainwestuj w widoczność swojego e-commerce
Pozycjonowanie Magento

Pozycjonowanie sklepu na Magento to konieczność, jeżeli:

  • nie satysfakcjonuje Cię obecny poziom ruchu organicznego,
  • zauważyłeś spadek w przychodach ze sprzedaży online,
  • Twoi główni konkurenci zajmują wyższe pozycje w wyszukiwarce,
  • czujesz, że Twój sklep nie rozwija się w takim tempie, jak tego oczekujesz.
hex white filling

Magento - co to jest?

Magento to jeden z najpopularniejszych silników sklepowych na świecie. Dzięki swojej wydajność, skalowalności oraz elastyczności jest jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań e-commerce przez średnie i duże biznesy internetowe. Zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, wsparcie ogromnej społeczności oraz tysiące dodatkowych funkcji, dzięki którym możesz stworzyć sklep dostosowany do swoich potrzeb.

Jakie są dostępne opcje oprogramowania Magento i które wybrać?

Oprogramowanie Magento to nie tylko dobrze Ci znany Open Source. Jego druga wersja to płatny Magento Commerce. Czym się różnią – poza oczywistą kwestią ceny? I na który się zdecydować?

Magento Commerce może okazać się dobrym wyborem, jeśli masz duży sklep internetowy. W płatnej wersji nie stawia się sklepu na otwartym kodzie, lecz na licencjonowanej platformie Magento. Wówczas za kwotę od 22 000 USD rocznie możesz liczyć na wsparcie techniczne Adobe, mnogość funkcji do wykorzystania i automatyczne aktualizacje bezpieczeństwa.

Zalety Magento

  1. Bezpieczeństwo

    To ogromny wyróżnik tej platformy. Społeczność czuwa nad regularnym wykrywaniem i zgłaszaniem potencjalnych luk w zabezpieczeniach. Dzięki temu łatki pojawiają się błyskawicznie, minimalizując ryzyko cyberataków. Każdy sklep Magento może skorzystać z narzędzi i zainstalować rozszerzenia, takie jak dwuetapowe uwierzytelnianie (2FA), reCAPTCHA czy moduły do backupu i przywracania danych.

  2. Skalowalność

    Magento sprawdzi się niezależnie od wielkości biznesu – od małych sklepów internetowych po duże platformy e-commerce. Jeśli Twój biznes nieoczekiwanie się rozrósł, Magento zdecydowanie nadąży za tą zmianą. Dzięki modularnej budowie, możesz łatwo zintegrować sklep z systemami ERP czy CRM oraz dodawać nowe funkcje bez ingerencji w podstawową strukturę systemu. Nie musisz obawiać się pików sprzedażowych - Magento ma zaawansowane technologie cache'owania i integracje z CDN, co zapewnia płynne działanie strony nawet przy dużym obciążeniu i zwiększonym ruchu.

  3. Przyjazność SEO

    Pozycjonowanie strony na tym CMS-ie jest wspierane przez wiele narzędzi i funkcji dostępnych na oficjalnym marketplace Magento. Poza tym z poziomu panelu zarządzania sklepem możesz edytować meta tagi, strukturę URL, sitemapy i inne istotne elementy SEO. Platforma wspiera również techniki optymalizacji wydajności, co wpływa pozytywnie na szybkość ładowania strony.

  4. Personalizacja

    Nie tylko roboty Google, ale przede wszystkim użytkownicy doceniają tego rodzaju podejście. Magento zbiera dane o zachowaniach klientów, a także daje możliwość podziału na różne segmenty na podstawie historii zamówień, lokalizacji czy preferencji. W panelu Magento możesz także dodawać kody rabatowe, ustawiać zniżki do produktów czy uruchamiać oferty specjalne.

Wady Magento

  1. Czas wdrożenia

    W porównaniu do prostszych systemów e-commerce (np. WooCommerce) wdrożenie Magento jest bardziej czasochłonne i bez odpowiedniej wiedzy programistycznej, trudne do wdrożenia. Już na samym początku, przy procesie dostosowywania szablonów czy wprowadzania modyfikacji do kodu wymaga to więcej pracy i testów.

  2. Koszty rozwoju

    Choć Magento w opcji open source jest darmowe, gdy sklep się rozrasta, potrzebuje wsparcia programistycznego. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać (ogromny) potencjał tej platformy i zwiększyć widoczność sklepu, prawdopodobnie niezbędne będzie zatrudnienie doświadczonych specjalistów lub zlecenie prac agencji zajmującej się rozwojem i SEO.

Czy Magento jest przyjazne SEO?

Zdecydowanie. Sklepy na Magento nie odstają od konkurencyjnych rozwiązań w kwestii pozycjonowania. Już sama podstawowa wersja systemu Magento umożliwia m.in. budowę przyjaznych adresów URL czy wdrożenie tagów kanonicznych. Podobnie jak w przypadku innych CMS-ów, warto także postawić na instalację rozszerzeń (modułów), które dodatkowo podniosą możliwości SEO Magento. Korzyści pozycjonowania Magento jest mnóstwo - zauważysz to już po pierwszych miesiącach współpracy.

Optymalizacja SEO sklepu na Magento

Przyjazne adresy URL - domyślnie Magento tworzy adresy URL produktów na bazie wprowadzonego SKU. Jednak bez najmniejszych problemów możesz edytować URL dla dowolnej podstrony lub zainstalować moduł pozwalający na automatyczne generowanie przyjaznych SEO URLi.
Optymalizacja meta tagów - platforma Magento ma wbudowaną możliwość ustawiania meta tagów dla produktów, kategorii czy strony głównej. Co więcej, w przypadku produktów świetną opcją jest ustawianie reguł, które umożliwiają automatyczne generowanie unikalnych title i description dla każdego produktu w sklepie.
Wdrożenie tagów kanonicznych - pozycjonowanie sklepu Magento bez wdrożenia tagów kanonicznych? Zapomnij! CMS umożliwia proste ustawienie kanonicznych adresów URL zarówno dla kategorii, jak i produktów. Bez konieczności instalowania dodatkowych wtyczek.
Mapa witryny - sitemapa to podstawa, aby Twój sklep na Magento był poprawnie indeksowany przez boty wyszukiwarek. Aby zmienić ustawienia generowania mapy witryny, przejdź do zakładki Sklepy w panelu administracyjnym, wybierz Ustawienia > Konfiguracja > Katalog, a następnie Mapa witryny (XML).
Optymalizacja indeksowania - bez dwóch zdań ogromną zaletą Magento 2 jest możliwość edycji pliku robots.txt bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego. Dzięki temu z łatwością wykluczysz z indeksowania przez roboty wyszukiwarek podstrony logowania, wyniki wyszukiwania, checkout i inne podstrony, których nie chcesz indeksować.
Wersja responsywna - jak wiadomo, boty wyszukiwarek przykładają coraz większą wagę do wyglądu i użyteczności strony z poziomu urządzeń mobilnych. Dzięki dużej elastyczności oraz dostępności wielu mobile-friendly szablonów Magento to system, który świetnie sprawdza się przy tworzeniu responsywnych projektów sklepów.
Optymalizacja szybkości sklepu - pagespeed to istotny element pozycjonowania sklepu na Magento. Aby przyspieszyć swój e-commerce, warto postawić m.in. na wydajny serwer, optymalizację obrazów, ograniczenie nieużywanego JavaScriptu czy skorzystanie z rozwiązań takich jak Varnish lub Redis.
Dane strukturalne - rich snippets to podstawa, aby wyróżnić się na tle konkurencji w wynikach wyszukiwania. Aby dodać je do e-commerce na Magento, warto skorzystać z rozszerzeń np. Google Rich Snippets for Magento 2.
Przekierowania - szczególnie ważny element, gdy przenosisz stary sklep na nową wersję. Dzięki temu nie utracisz ciężko wypracowanych efektów. Szczegóły dotyczące zarządzania przekierowaniami w Magento znajdziesz w Sklepy > Ustawienia > Konfiguracja > Ogólne > Sieć.
Rozszerzona analityka - pozycjonowanie sklepu opartego na Magento wymaga najlepszej analityki, abyś mógł na bieżąco śledzić postępy działań. Pomoże Ci w tym m.in. moduł Google Analytics Enhanced Ecommerce.

Koszty pozycjonowania Twojego sklepu na Magento

KOMPLEKSOWE POZYCJONOWANIE
Pozycjonowanie realizowane przez naszych doświadczonych SEO-wców.

OD 3000 PLN NETTO

AUDYT SEO SKLEPU
Dokładne sprawdzenie kondycji sklepu i potencjały sklepu.

OD 2000 PLN NETTO

KONSULTACJE SEO E-COMMERCE
Omówienie konkretnego problemu, z którym mierzy się Twój sklep.

OD 300 PLN NETTO/H

Umawiam się

Pozycjonowanie sklepu Magento

Dowiedz się, jakie działania składają się na kompleksowe pozycjonowanie sklepu internetowego Magento.



Audyt sklepu internetowego

  • Audyt techniczny - pozycjonowanie sklepów internetowych zawsze należy poprzedzić jakościową analizą techniczną witryny. Sprawdzimy m.in. poprawność kodu, struktury strony, a także pokażemy najważniejsze błędy i sposoby ich eliminacji.
  • Analiza ruchu - dowiemy się, jakie źródła aktualnie generują ruch do Twojego sklepu, a także dokładniej przyjrzymy się, skąd pochodzi ruch organiczny oraz jaka jest jego jakość.
  • Analiza słów kluczowych - sprawdzimy frazy kluczowe, na które aktualnie wyświetla się Twoja witryna. Ponadto, pokażemy, na jakie słowa kluczowe sklep nie jest widoczny w wyszukiwarkach, a są one istotne z perspektywy sukcesu biznesu.
  • Audyt konkurencji - nie chcesz zostać w tyle za konkurencją? Prześwietlimy działania SEO Twoich głównych rywali, dzięki czemu dowiemy się, jak wyprzedzić ich w wynikach wyszukiwania.
  • Optymalizacja techniczna sklepu Magento

  • Eliminacja kluczowych błędów - na podstawie przeprowadzonego audytu technicznego zajmiemy się naprawą błędów, które mogą być jednym z głównych czynników, przez które nie możesz wybić się na czołowe miejsca w SERPach.
  • Wytyczne optymalizacyjne - przekażemy Ci i pomożemy we wdrażaniu rekomendacji optymalizacyjnych dotyczących obrazów, kategorii, podstron produktowych czy szybkości strony.
  • Wybór modułów - dzięki ogromnemu doświadczeniu w pracy z platformą Magento, zaproponujemy Ci rozszerzenia, które mogą pomóc w pozycjonowaniu sklepu i ogólnie usprawnić sklep.
  • Link building

  • Audyt profilu linków - owiemy się, jakie linki dotychczas pozyskiwał Twój sklep. Sprawdzimy jakość tych źródeł oraz zróżnicowanie anchor textów. Porównamy także jakość linków Twojej domeny do głównych konkurentów, dzięki czemu lepiej dostosujemy zakres późniejszych działań.
  • Strategia linkowania zewnętrznego - ustalimy długofalową strategię działania w zakresie linkowania, dzięki której będziemy sukcesywnie budować autorytet Twojej domeny, tym samym zwiększając jej szanse na sukces w wyszukiwarce.
  • Pozyskiwanie wartościowych linków - pozycjonowanie sklepu Magento wymaga linkowania z najlepszej jakości źródeł. Będziemy regularnie zdobywać backlinki do Twojej domeny z katalogów firm, for internetowych, portali ogólnotematycznych i branżowych.
  • Content marketing dla Magento

  • Audyt treści - content is the king. Dlatego na samym początku współpracy sprawdzimy jakość treści na Twojej stronie. Dowiemy się, czy występuje na niej thin lub duplicate content. Sprawdzimy też, jakie podstrony generują największy ruch, a które nie wykorzystują swojego potencjału.
  • Strategia marketingu treści - bazując na przeprowadzonej analizie, Twoich oczekiwaniach oraz naszym doświadczeniu, stworzymy strategię content marketingową, dzięki której będziemy budować widoczność sklepu w długiej perspektywie.
  • Copywriting - jeżeli nie dysponujesz własnym zespołem copywriterskim, możesz skorzystać z usług naszych ekspertów. Zapewniamy najwyższej jakości, merytoryczne treści dla sklepów z różnych branż. Tworzymy opisy produktów, wpisy blogowe, teksty na kategorie czy stronę główną.
  • Zarządzanie stroną - możesz powierzyć nam obsługę Twojego sklepu w zakresie zarządzania treścią. Będziemy dodawać, edytować i jednocześnie dbać o jakość merytoryczną contentu oraz jego optymalizację pod kątem SEO.
  • Monitoring działań

  • Comiesięczny raport działań - na początku każdego miesiąca będziemy Cię informować o wszystkich działaniach, które podjęliśmy w poprzednim miesiącu. Wskażemy, jakie zadania udało się wykonać, prześlemy również listę pozyskanych linków oraz innych publikacji.
  • Dynamiczny raport w Looker Studio - podejmując współpracę z nami, dostaniesz dostęp do spersonalizowanego raportu w Looker Studio, w którym będziesz mógł na bieżąco monitorować najważniejsze wskaźniki efektywności naszych działań.
  • Indywidualny opiekun klienta - na samym początku współpracy przydzielimy Ci opiekuna, do którego zawsze będziesz mógł się zwrócić z pytaniami czy wątpliwościami, a także zapytać o aktualny status prac.
  • Dowiedz się, w jakiej kondycji jest Twój sklep Magento

    Zalety pozycjonowania sklepu Magento

    hex white filling

    Wzrost rozpoznawalności

    Rosnąca pozycja Twojego sklepu w wyszukiwarce sprawia, że użytkownicy nawet mimowolnie dostrzegą nazwę Twojej marki. To świetny sposób na zwiększenie zaufania i zainteresowanie potencjalnych klientów. Jeśli sklep staje się rozpoznawalny, prędzej czy później przełoży się to także na zyski ze sprzedaży. Platforma Magento, dzięki ogromnemu wyborowi modułów wspomagających SEO i UX, pomoże Ci zatrzymać użytkowników na stronie.

    hex white filling

    Zwiększenie sprzedaży

    Dzięki pozycjonowaniu Magento Twój sklep może zająć topowe pozycje w Google. Jak pewnie wiesz z doświadczenia, najczęściej klikasz w sklepy znajdujące się najwyżej w wyszukiwarce. Nie inaczej robią to inni użytkownicy. Pozyskanie zainteresowania to prawdopodobnie najważniejszy krok w całym procesie sprzedaży. Drugim jest interesująca oferta i intuicyjne zakupy. Platforma Magento wspiera proste i szybkie dodawanie nowych produktów i oferuje prostą ścieżkę zakupową.

    hex white filling

    Wyprzedzenie konkurencji

    Prawdopodobnie nie istnieje sklep, który nie ma żadnej konkurencji. Strategie na wyprzedzenie rywali są różne: niższe ceny, większe promocje, darmowa dostawa itp. Jeśli jednak chcesz organicznie pozyskiwać klientów, wysokie pozycje w SERPach możesz osiągnąć przy pomocy pozycjonowania. Regularne działania SEO pomogą Ci zostawić konkurencję daleko w tyle.

    hex white filling

    Budowanie wiarygodności i autorytetu

    SEO (najlepiej w parze z content marketingiem) wspomoże budowanie wizerunku Twojej marki. Już samo wyświetlenie sklepu wysoko w Google przykuje wzrok użytkowników i zwiększy szansę na kliknięcie. Ale pozycjonowanie to nie tylko wyniki wyszukiwania. To także działania marketingowe, np. budowanie sieci linków powiązanych z Twoim sklepem. Pojawianie się nazwy marki w innych portalach zwiększa prawdopodobieństwo zdobycia potencjalnych klientów i sprzyja budowaniu rozpoznawalności.

    Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

    Pozycjonowanie sklepów internetowych jest długofalowym procesem. Wymaga cierpliwości i konsekwentnej realizacji założonych planów, aby efekty utrzymywały się w kilkuletniej perspektywie. Efekty te zależą od wielu czynników - historii domeny, ceny produktów czy popytu. Ale zależą także od… umiejętności SEO-wca. ;) Dlatego pozycjonowanie rozpoczynamy od audytu. W codziennej pracy korzystamy z najlepszych narzędzi na rynku: Senuto, Ahrefs, Surfer SEO czy Screaming Frog. Mamy doświadczonych specjalistów, którzy na co dzień pozycjonują sklepy na platformie Magento.

    Każdego dnia pracujemy nad widocznością serwisu, ale jeśli zapytasz nas, kiedy Twój sklep podbije wyszukiwarkę, niestety, odpowiemy: trudno to przewidzieć. Tak niestety wygląda pozycjonowanie. Google nie udostępnia wszystkich czynników rankingowych - dlatego i my nie możemy dać Ci gwarancji wypozycjonowania strony w określonym czasie. Z naszego doświadczenia możemy jednak powiedzieć, że pierwsze efekty zobaczysz po kilku miesiącach (w bardzo konkurencyjnych branżach nawet po roku).

    W kwestii pozycjonowania, musisz nam po prostu zaufać. Nam też zależy na zadowolonych klientach. :) Dajemy z siebie wszystko, a działania dokumentujemy w raportach. Dodatkowo zawsze jesteśmy na bieżąco - bacznie śledzimy wyniki, algorytmy i nowinki z branży. Jeśli będziesz miał jakiekolwiek pytania o efektywność naszych działań, opiekun SEO odpowie na każde z nich.

    Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie Magento w Smartbuzz?

    transparentnosc
    EKSPERTYZA

    Znamy platformę Magento od podszewki

    Jesteśmy częścią znanego software house’u Magento - Smartbees, dlatego sklepy na tym CMS-ie nie mają przed nami tajemnic.

    Customer service
    WSPARCIE WEB DEVELOPERSKIE

    Zapewniamy support techniczny Magento

    Nasz zespół programistów doskonale wie, czego potrzebuje Twój sklep. Pomożemy Ci we wdrażaniu niezbędnych zmian, a także zapewniamy usługi supportowe.

    Doradztwo
    DORADZTWO

    Pomagamy w podjęciu kluczowych decyzji

    Dzięki bardzo dobrej znajomości Magento możemy doradzić Ci, jakie rozwiązania okażą się strzałem w dziesiątkę, a z których lepiej zrezygnować.

    Najczęstsze pytania o pozycjonowanie sklepu na Magento

    Czy Magento jest przyjazne SEO?

    Zdecydowanie. Co wyróżnia Magento na tle innych platform e-commerce Open Source, to domyślne wbudowanie wielu funkcji wspierających pozycjonowanie stron. Są to m.in. dodawanie meta tagów na głównych widokach, generowanie sitemapy czy ustawianie przekierowań. Wszystkie inne funkcje, których potrzebujesz, możesz dodać poprzez instalację darmowych i płatnych modułów. Dzięki temu samodzielnie wybierasz rozwiązania, które najlepiej odpowiadają specyfice Twojego sklepu.

    Jak wygląda pozycjonowanie na Magento CMS?

    Ile kosztuje pozycjonowanie Magento?

    Jakie moduły Magento są niezbędne pod SEO?

    Czy szybkość sklepu Magento ma wpływ na SEO?

    Migracja sklepu Magento a SEO - o czym musisz pamiętać?

    Postaw na pozycjonowanie Magento z ekspertami.
    Dowiedz się, jakie masz możliwości.
    Oceń stronę:
    4.7
    Ocena: 4.8 Liczba głosów: 44