Farma linków - co to jest?

Farma linków - definicja

Farma linków (ang. link farm) to grupa witryn internetowych wzajemnie do siebie linkujących. Stworzenie jej ma pomóc stronie WWW osiągnąć wyższe pozycje w SERP-ach. Zazwyczaj takie serwisy nie mają żadnej wartości dla użytkownika, a farmy linków są generowane przez specjalne systemy.

Link farming to technika, której nie warto stosować, ponieważ należy do tzw. Black Hat SEO, czyli praktyk, które próbują oszukać algorytmy Google i jak najszybciej wypozycjonować witrynę.

Farma linków

Farmy linków a Google

Na początku lat 2000 Google miało inne kryteria, które zapewniały lepszą widoczność w sieci. Nieco upraszczając – im więcej linków prowadzących do witryny, tym lepiej. Nie przejmowano się wtedy jakością linkowania. Wszystko zmieniło się po odkryciu wielkiej liczby farm linków i stron bez żadnej wartości dla użytkowników Google, które zaśmiecały sieć.

Obecnie Google znacznie bardziej zwraca uwagę na jakość linkowania, a UX jest niezwykle istotny. W konsekwencji używanie farmy linków jest ryzykowne, ponieważ witryny korzystające z tej techniki mogą zostać ukarane zmniejszeniem widoczności w SERP-ach lub nawet usunięciem z wyszukiwarki.

Dlaczego farmy linków są nieskuteczne?

Odkąd Google wprowadziło bardziej restrykcyjne reguły dotyczące pozycjonowania stron, farmy linków przestały być skuteczne. Podejście „im więcej, tym lepiej” zastąpiono myśleniem „jakość ponad ilość”, co znacznie wpływa na doświadczenie użytkowników.

Farma linków generuje duże ilości spamu oraz linkuje witryny, które nie są ze sobą powiązane oraz nie mają zawartości merytorycznej. To przekreśla je w oczach Google’a, dlatego stanowczo odradzamy używanie tej techniki podczas działań SEO.

Chcesz wypozycjonować swoją stronę?
Pomożemy ci
Oceń stronę:
0

Powiązane wpisy na blogu