Pozycjonowanie Drupal

Wprowadź swoją stronę na Drupalu na wyżyny wyszukiwarek
Pozycjonowanie Drupal

Pozycjonowanie strony na Drupalu jest dla Ciebie, jeżeli chcesz:

  • rozwijać nowe kanały pozyskiwania Klientów,
  • zwiększać ruch organiczny,
  • wyróżniać się na tle konkurencji,
  • pracować nad widocznością strony w wyszukiwarkach,
  • poprawiać współczynnik konwersji,
  • zwiększać sprzedaż z bezpłatnych wyników wyszukiwania.
hex white filling

Optymalizacja strony na Drupalu

Przyjazne adresy URL - w Drupalu tworzenie SEO-friendly adresów URL opartych o tytuł podstrony jest bardzo proste. Cały proces można zautomatyzować dzięki darmowemu modułowi Pathauto.
Optymalizacja meta tagów - unikalne i chwytliwe title oraz description to ważny element każdej podstrony. Korzystając z modułu MetaTags, bez przeszkód ustawisz oryginalne meta tagi dla każdej podstrony.
Stworzenie mapy witryny - jeśli chcesz ułatwić robotom wyszukiwarek zrozumienie hierarchii witryny i wspomóc jej indeksowanie, skorzystaj z modułu Drupala Simple XML Sitemap, który automatycznie wygeneruje mapę Twojej strony. Jedyne co musisz zrobić, to zgłosić ją w Google Search Console.
Optymalizacja indeksowania - jak wiadomo plik robots.txt to jedna z najlepszych metod blokowania indeksowania podstron takich jak koszyk zakupowy czy karta logowania. Modułem, który Ci w tym pomoże, jest RobotsTxt.
Narzędzia analityczne - strony na Drupalu można bez problemów zintegrować z praktycznie każdym narzędziem analitycznym. Podpięcie np. Google Analytics, Search Console, Mautic czy Hotjar jest proste i przyjemne. Niemal każde zewnętrzne narzędzie ma moduł przeznaczony do łatwej integracji z CMS-em.
Responsywność - optymalizacja strony na Drupalu pod kątem poprawnego wyświetlania na różnych urządzeniach nie jest trudna. CMS świetnie radzi sobie ze skalowaniem treści i elementów graficznych.
Optymalizacja szybkości strony - Drupal ma szereg darmowych rozwiązań, dzięki którym przyspieszysz swoją stronę. Są to m.in. moduły Drupala odpowiadające za cachowanie (BigPipe, Dynamic Page Cache), optymalizację obrazów (Image Optimize) czy lazy loading (Image Lazyloader).
Dane strukturalne - jeżeli chcesz ulepszyć pozycjonowanie Drupala i poprawić CTR wyników wyszukiwania, postaw na wdrożenie danych strukturalnych. Umożliwi Ci to oficjalny moduł Schema.org Metatag.
User Experience - Drupal dysponuje layout builderem i dodatkowymi modułami, które umożliwiają łatwe tworzenie wizualnych układów do wyświetlania treści. Strony na tym CMS-ie spełniają wymagania wydajnościowe i szybkościowe. W połączeniu z naszą wiedzą o optymalizacji intuicyjnego menu i drzewa kategorii, Twoja strona zdobędzie uznanie Google.
Linkowanie wewnętrzne - linkowanie wewnętrzne w CMS Drupal jest bardzo proste. Ułatwienie w tym kontekście zapewnia moduł Linkit, dzięki któremu podczas uzupełniania contentu, możesz linkować do zawartości, kategorii, plików itp.
Bezpieczeństwo - Drupal sam w sobie jest jednym z bezpieczniejszych CMS-ów. Przy każdej aktualizacji wydawane są także poprawki w zabezpieczeniach. Dodatkowo jest sporo modułów, które można instalować w zależności od potrzeb, np. Security Kit, Captcha, Flood Control.
Nagłówki - CKEditor, czyli edytor tekstu, który oferuje CMS Drupal, umożliwia intuicyjne oznaczenia nagłówków H1-H6 itd. Śródtytuły są ważne z perspektywy SEO, bo pomagają robotom Google określić temat podstrony/wpisu blogowego/kategorii, ale także ułatwiają użytkownikom znalezienie najważniejszych informacji.

Pozycjonowanie strony na Drupalu jest dużo skuteczniejsze z agencją, która na co dzień pracuje na tym CMS-ie. Doskonale wiemy, jak poruszać się po Drupalu i które elementy zmienić, żeby Twoja strona pięła się w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie stron internetowych w Drupalu

Dowiedz się, jakie działania wchodzą w skład kompleksowego pozycjonowania stron, sklepów i aplikacji na CMS Drupal.



Audyt strony na Drupalu

  • Audyt techniczny strony - pozycjonowanie stron na Drupalu zawsze rozpoczynamy od kompleksowego audytu obecnego stanu witryny. Sprawdzimy, które elementy wymagają jak najszybszej poprawy i wskażemy, w jaki sposób można to zrobić.
  • Analiza słów kluczowych - dowiemy się, na jakie słowa kluczowe obecnie wyświetla się Twoja strona na Drupalu, a także które frazy możemy wypozycjonować w najbliższych miesiącach.
  • Analiza konkurencji - sprawdzimy, czy Twoja konkurencja nie śpi. Dowiemy się, jak Twoja witryna wygląda na tle ich stron i podpowiemy, co możesz zrobić, aby wyprzedzić je w organicznych wynikach wyszukiwania.
  • Optymalizacja strony na CMS Drupal

  • Długofalowa strategia działań - uwzględniając postawione przez Ciebie cele i wskazane potrzeby biznesowe, stworzymy kompleksową strategię działań, dzięki której ruch organiczny stanie się bardzo ważnym kanałem sprzedaży dla Twojego biznesu.
  • Pozycjonowanie long tail - frazy z długiego ogona umożliwią Ci pozycjonowanie na bardzo sprecyzowane zapytania użytkowników, które mają o wiele większy potencjał sprzedażowy niż frazy short tail. Postaramy się wykorzystać potencjał tej strategii w Twoim biznesie jak najlepiej potrafimy.
  • Optymalizacja on-site - na podstawie rekomendacji z audytu oraz ustaleń zawartych w strategii zajmiemy się kompleksową optymalizacją techniczną Twojej strony. Obejmuje ona m.in. nagłówki, metatagi, przekierowania czy eliminację błędów 4xx oraz 5xx.
  • Link building

  • Audyt profilu linków - przeanalizujemy, jakie odnośniki dotychczas prowadził do Twojej strony. Sprawdzimy autorytet domeny oraz wskażemy główne problemy związane z prowadzonymi działaniami link buildingowymi.
  • Strategia link buildingu - na podstawie przeprowadzonej analizy przedstawimy Ci naszą propozycję linkowania zewnętrznego na najbliższe miesiące, dzięki której zwiększysz swoje szanse na sukces w wyszukiwarkach.
  • Pozyskiwanie wartościowych linków - pozycjonowanie stron na Drupalu to oczywiście wiele działań związanych z pozyskiwaniem jakościowych linków ze zróżnicowanych źródeł takich jak portale ogólnotematyczne, serwisy branżowe, katalogi firm czy fora internetowe.
  • Content marketing

  • Strategia content marketingowa - stworzymy idealnie dopasowaną strategię marketingu treści dla Twojego biznesu, dzięki której będziesz mógł wyróżnić się na tle konkurencji jakościowymi treściami dostosowanymi do intencji użytkowników.
  • Copywriting - pomożemy Ci w tworzeniu najwyższej jakości treści na stronę główną, kategorie, bloga, bazę wiedzy i każdą inną podstronę serwisu, która wymaga profesjonalnego wsparcia copywriterskiego.
  • Obsługa strony - poza przygotowaniem treści zajmujemy się także wsparciem przy obsłudze contentowej witryny od strony technicznej - pomożemy Ci w dodawaniu czy edycji treści, a także tworzeniu nowych podstron tak, aby spełniały najlepsze standardy w pozycjonowaniu stron.
  • Prowadzenie bloga - możemy przejąć prowadzenie Twojego bloga firmowego od zapewnienia merytorycznych treści, po ich publikację oraz dostarczenie odpowiednich materiałów graficznych.
  • Raportowanie działań

  • Miesięczny raport działań - na początku każdego miesiąca przedstawimy Ci raport z przeprowadzonych w zeszłym miesiącu prac, dzięki czemu zawsze będziesz na bieżąco z postępem działań nad pozycjonowaniem Twojej strony na Drupalu.
  • Dynamiczny raport w Looker Studio - abyś mógł na bieżąco śledzić najważniejsze statystyki swojej witryny, udostępnimy Ci indywidualny raport w Looker Studio zawierający kluczowe dane o ruchu czy zajmowanych obecnie pozycjach w wyszukiwarce.
  • Indywidualny opiekun klienta - na samym początku współpracy przydzielimy Ci opiekuna projektu, do którego zawsze będziesz mógł się zwrócić z pytaniami i wątpliwościami. To on będzie odpowiedzialny na całość komunikacji z Twoją firmą.
  • Pozycjonuj stronę na Drupalu z naszymi ekspertami

    Przydatne wtyczki dla pozycjonowania strony Drupal

    hex white filling
    Metatag

    Moduł Metatag pozwala zoptymalizować jedne z najważniejszych elementów na stronie - znaczniki meta, m.in. title (tytuł), description (opis), tag robots. Dla przykładu title służy robotom w sprawdzeniu tematyki strony i dopasowaniu trafności wyszukiwania. Meta description to natomiast krótki tekst opisujący, co znajduje się na danej podstronie. Wszystkie te elementy dostępne są jeden pod drugim w module Metatag, więc ich optymalizacja jest nie dość, że prosta, to jeszcze szybka. Istnieje także możliwość stosowania formuł, które tworzą title i description np. na bazie tytułu strony i podsumowania z treści. Docenią to z pewnością sklepy z wieloma produktami i duże serwisy na Drupalu, które mają kilkadziesiąt podstron.

    hex white filling
    Pathauto

    Przy pomocy Pathauto automatycznie generowane adresy URL możesz zmienić na user-friendly. Dzięki temu Google lepiej zrozumie kontekst Twojej strony, ale także zwiększy prawdopodobieństwo powrotu użytkowników na stronę - łatwiej będzie im wpisać w pasek wyszukiwania: /pozycjonowanie-drupal zamiast /%%vnbsafdR-adsabc%%%sdcsv. ;) Administratorowi strony także ułatwi to przeszukiwanie swojego serwisu.

    hex white filling
    Simple XML Sitemap

    Mapa witryny wspiera SEO. Szczególnie potrzebna jest dużym serwisom, a takie najczęściej decydują się na Drupala. Jej stworzenie powinny przemyśleć także serwisy, w których znajduje się wiele plików multimedialnych. Mapa pozwala m.in. zorganizować adresy URL i nadać priorytet indeksowania. Drupal dysponuje modułem Simple XML Sitemap, dzięki któremu przygotowanie takiego pliku nie przysparza problemów.

    hex white filling
    
    Redirect

    Przekierowania pozwalają zachować moc SEO. Jeśli np. przenosisz swoją stronę i zmienia się jej adres URL, konieczne będzie stworzenie przekierowania. Jeśli tego nie zrobisz, użytkownicy trafią na stronę 404. Nie dość, że stracisz przeglądającego (być może Twojego potencjalnego klienta), to jeszcze Google nie będzie wiedziało, gdzie znajduje się adres docelowy podstrony. Moduł Redirect ułatwia tworzenie przekierowań.

    hex white filling
    Easy Breadcrumb

    Prawidłowa nawigacja jest szczególnie ważna dla uporządkowania strony i nawigacji użytkowników. Dzięki modułowi Easy Breadcrumbs zrobisz to bez większego problemu. Pod kątem pozycjonowania okruszki wspierają linkowanie wewnętrzne i pozwalają zrozumieć Googlebotom sens danej podstrony. Jeśli masz duży serwis, a już zwłaszcza sklep internetowy, breadcrumbs pozytywnie wpłynie na UX i SEO. Z naszą pomocą implementacja tego elementu będzie naprawdę szybka.

    hex white filling
    RobotsTxt

    Każda strona ma ograniczony crawl budget, który prowadzi do szybkiego pojawienia się podstron w wynikach wyszukiwania. Budżet ten określa Google - od niego zależy, jak wiele podstron zaindeksuje. Ale można mu w tym pomóc… ;) Szczególnie przydatny w tym kontekście jest moduł w Drupalu - RobotsTxt. Pozwala on wykluczyć strony, które są zbędne do wyświetlania dla użytkowników (np. strony testowe, sekcje administracji itd.). Dzięki temu nie przepalisz budżetu - nadasz dostęp Google tylko podstronom, które chcesz priorytetowo poddać indeksacji.

    Zalety pozycjonowania strony opartej o Drupala

    1. Większa widoczność sklepu w Google

      Pozycjonowanie ma za zadanie poprawić pozycje Twojego sklepu na najważniejsze słowa kluczowe. Nasi specjaliści realizują SEO on-page i off-page, żeby widoczność wzrosła do TOP10, a nawet do TOP3. Oczywiście takie działanie wymaga czasu, ale w długiej perspektywie przynosi wzrost liczby użytkowników i zwiększa prawdopodobieństwo zakupów.

    2. Pozyskanie nowych klientów

      Każdy użytkownik, który wchodzi na Twoją stronę, może stać się Twoim klientem. Właśnie z takim podejściem podchodzimy do pozycjonowania - optymalizujemy stronę nie tylko pod wymagania wyszukiwarki, ale przede wszystkim pod usera (koncepcja SXO). Naszym zadaniem jest m.in. umiejętne linkowanie wewnętrzne, stworzenie jasnej struktury kategorii, dopasowanie treści na stronie. Drupal świetnie współpracuje w każdym z tych aspektów, ale szczególnie dobrze dostosowuje się treści w tym CMS-ie. Strona stworzona z bloczków pozwala na różnicowanie wyglądu contentu, co pozytywnie działa na doświadczenie użytkowników.

    3. Wzrost przychodu

      Dzięki wysokim pozycjom w Google, na Twoją stronę będzie wchodzić coraz więcej użytkowników. Zwiększy się dzięki temu konwersja, a co za tym idzie - odnotujesz wzrost przychodu! Pozycjonowanie to proces, który w dłuższej perspektywie bardzo opłaca się firmom. A co najważniejsze - w odróżnieniu od Google Ads, nawet po zakończeniu współpracy, efekty naszych prac nie znikną z dnia na dzień.

    4. Wyprzedzenie konkurencji

      Wiele firm chce podbić wyniki wyszukiwania, żeby móc czerpać korzyści z wysokich pozycji. Jedną z nich jest zdecydowanie pozostawienie konkurencji w tyle. Użytkownicy nie chcą przebijać się przez wiele stron w Google i często kursor ich myszki krąży wokół stron znajdujących się w TOP10. Jeśli Twoja strona zajmie tam miejsce, konkurencja nie będzie Ci straszna. ;)

    Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie Drupala ze Smartbuzz?

    
    Ekspercka wiedza o Drupalu

    Ponad 12 lat praktycznego doświadczenia w Drupalu.

    Jesteśmy częścią znanego software house’u Smartbees specjalizującego się we wdrożeniach Drupala. Z tego powodu optymalizacja strony na Drupalu nie ma przed nami tajemnic.

    Wsparcie techniczne

    Wdrażamy wszystkie niezbędne zmiany programistyczne

    Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w tworzeniu stron na Drupalu zapewniamy kompleksowe usługi z zakresu wsparcia technicznego, monitoringu strony czy wdrażania niezbędnych poprawek lub instalacji modułów Drupala.

    Znane wdrożenia Drupala

    Pracujemy dla najbardziej wymagających Klientów

    Z naszych usług web developerskich i supportowych na Drupalu korzystają takie marki jak Uniwersytet Merito, UNICEF czy KGHM.

    Pozycjonowanie Drupal - najczęściej zadawane pytania

    Czym jest Drupal?

    Drupal to jeden z najbardziej znanych systemów zarządzania treścią (CMS) na świecie - popularnością ustępuje jedynie WordPressowi. Dzięki niecodziennemu połączeniu zalet CMSa z funkcjonalnością frameworka Symfony stanowi świetne rozwiązanie dla najbardziej wymagających biznesów.

    Drupal to idealny system do tworzenia stron internetowych, portali korporacyjnych, aplikacji, a nawet sklepów internetowych. Nic dziwnego, że z jego atutów korzystają liczne globalne koncerny czy najważniejsze instytucje publiczne na świecie.

    Czy Drupal jest przyjazny SEO?

    Jak wygląda pozycjonowanie na Drupalu?

    Ile kosztuje pozycjonowanie strony na Drupalu?

    Po jakim czasie zobaczę efekty pozycjonowania Drupala?

    Jakie moduły Drupala będą potrzebne przy pozycjonowaniu?

    Powierz pozycjonowanie strony na Drupalu ekspertom,
    którzy znają system od podszewki.
    Oceń stronę:
    4.8
    Ocena: 4.8 Liczba głosów: 34