Pozycjonowanie PrestaShop

Postaw na budowanie widoczności swojego e-commerce
Pozycjonowanie PrestaShop

PrestaShop - co to jest?

PrestaShop to jeden z najpopularniejszych silników sklepowych wykorzystywanych przez biznesy internetowe w Polsce. Wyróżnia go intuicyjność, łatwość poruszania się po panelu administracyjnym, a co za tym idzie, prosty proces zarządzania sklepem. Ponadto, jako technologia Open Source zapewnia darmowy dostęp do podstawowej wersji platformy bez ponoszenia dodatkowych kosztów licencyjnych.

Zainwestuj w pozycjonowanie sklepu na PrestaShop, jeżeli:

  • stworzyłeś nowy sklep, który nie ma wypracowanej pozycji na rynku,
  • nie jesteś zadowolony z obecnego ruchu na sklepie,
  • konkurencja wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania niż Ty,
  • zauważyłeś wyraźne spadki w przychodach e-commerce.
hex white filling

Czy sklep PrestaShop jest przyjazny pod SEO?

Jak każdy jakościowy CMS, PrestaShop posiada domyślnie funkcjonalności, które umożliwiają podstawową optymalizację pod kątem wyszukiwarek m.in. tworzenie przyjaznych adresów URL czy generowanie pliku robots.txt. Jednak dopiero instalacja dodatkowych rozszerzeń i ich poprawna konfiguracja pozwolą w pełni zoptymalizować e-commerce na PrestaShop. Więcej o optymalizacji SEO PrestaShop przeczytasz poniżej.

Optymalizacja SEO sklepu na PrestaShop

Przyjazne adresy URL - domyślnie PrestaShop dodaje do adresów URL ID. Dzięki specjalnym wtyczkom możesz je szybko z nich usunąć. Optymalizując sklepy na PrestaShop, warto także zdecydować, czy w URL-ach ma być wyświetlana pełna ścieżka np. /damskie/bluzki/produkt czy od razu /produkt, a także pomyśleć o usunięciu końcówki .html z podstron produktowych.
Optymalizacja meta tagów - platforma PrestaShop posiada domyślną funkcjonalność ustawiania meta tagów dla podstron kategorii czy produktów. Dzięki temu z łatwością ustawisz unikalne title i description dla każdej podstrony.
Optymalizacja podstron kategorii - optymalizując sklep na PrestaShop, warto pamiętać o usunięciu problemu ze zduplikowanym opisem kategorii na kolejnych podstronach paginacji i usunięciu opisu kategorii z parametru title w menu po lewej stronie.
Wdrożenie tagów kanonicznych - skuteczne pozycjonowanie PrestaShop wymaga także implementacji tagów kanonicznych. Aby to zrobić, należy skorzystać z dodatkowego modułu.
Stworzenie mapy witryny - w celu lepszej indeksacji sklepu konieczne jest wygenerowanie sitemapy. Funkcjonalność odpowiedzialna za ten proces znajduje się m.in. w standardzie wersji 1.7 oprogramowania.
Konfiguracja indeksowania - optymalizacja SEO PrestaShop to także odpowiednie ustawienia pliku robots.txt, dzięki którym wykluczysz z indeksowania m.in. stronę logowania, koszyk zakupowy, wyniki sortowania, filtrowania czy wyszukiwania.
Optymalizacja szybkości sklepu - pagespeed jest istotny zarówno dla użytkowników, jak i botów wyszukiwarek. W sklepach PrestaShop można tego dokonać w zakładce Wydajność, m.in. włączając cachowanie czy inteligentną kompresją CSS i JS.
Dane strukturalne - chcesz wyróżnić się w wynikach wyszukiwania? Zastosuj rich snippets - skorzystaj z gotowego rozwiązania, które może posiadać Twój szablon lub płatnego modułu, jeżeli nie masz funkcjonalności w standardzie.
Przekierowania - tworząc nowy sklep na PrestaShop, nie można zapomnieć o przekierowaniach ze starej wersji sklepu. Aby wygodnie zarządzać przekierowaniami 30x, warto skorzystać z dodatkowego modułu.
Konfiguracja bloga - blog będzie świetnym narzędziem wspierającym pozycjonowanie sklepu opartego na PrestaShop. Opcji konfiguracji jest wiele - m.in. możesz skorzystać z jednego z gotowych rozwiązań dostępnych w postaci płatnego modułu.
Sprawdź stan pozycjonowania sklepu na PrestaShop

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop w Smartbuzz

Zobacz, jakie działania składają się na skuteczne pozycjonowanie sklepu na PrestaShop.

AUDYT SKLEPU NA PRESTASHOP

  • Audyt techniczny - pozycjonowanie platformy PrestaShop zawsze należy rozpocząć od sprawdzenia obecności błędów technicznych, które mogą być jednym z istotnych czynników powodujących słabe efekty SEO.
  • Analiza ruchu - w ramach fazy audytowej sprawdzamy, skąd aktualnie Twój e-commerce generuje najwięcej ruchu, jakie kanały nie wykorzystują w pełni swojego potencjału oraz jak wygląda Twoja sytuacja na tle konkurencyjnych domen.
  • Analiza słów kluczowych - sprawdzimy, na jakie zapytania użytkowników wyświetla się Twój sklep internetowy. Zbadamy, gdzie wciąż masz wiele pól do zagospodarowania, aby maksymalnie wykorzystać potencjał strony.
  • Analiza konkurencji - jak wygląda Twoje SEO na tle konkurentów? W których obszarach radzą sobie lepiej, a w których gorzej od Ciebie? Zweryfikujemy działania pozycjonerskie Twojej bezpośredniej konkurencji, aby lepiej dopasować plan dalszych działań.
  • OPTYMALIZACJA SEO PRESTASHOP

  • Eliminacja błędów - na podstawie wyników audytu technicznego zajmiemy się naprawą kluczowych błędów i wprowadzaniem zmian optymalizacyjnych w sklepach PrestaShop, które mogą negatywnie wpływać na pozycjonowanie np. związanych z indeksacją, strukturą serwisu czy mapą strony.
  • Wytyczne optymalizacyjne - opracujemy i pomożemy Ci we wdrożeniu wytycznych dla zespołu programistycznego związanych ze zmianami w kodzie platformy oraz contentowego w celu tworzenia jakościowych treści do kategorii, opisów produktów czy zakładki blogowej.
  • Wybór i konfiguracja rozszerzeń - skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga rozważnego doboru modułów, które będą kompatybilne z daną wersją platformy i innymi rozszerzeniami użytymi w CMS. Służymy pomocą zarówno w wyborze, jak i konfiguracji modułów.
  • LINK BUILDING

  • Audyt backlinków - poddamy analizie dotychczasowe działania link buildingowe Twojej platformy, sprawdzając, czy nie szkodzą one budowaniu widoczności platformy.
  • Strategia linkowania - opracujemy długofalowy plan pozyskiwania linków zewnętrznych, którego celem będzie stały wzrost autorytetu Twojej domeny w oczach wyszukiwarek.
  • Kampanie link buildingowe - wprowadzimy w życie stworzoną strategię dzięki realizacji jakościowych działań z zakresu pozyskiwania backlinków ze źródeł takich jak katalogi firm, fora internetowe, portale ogólnotematyczne czy serwisy branżowe.
  • CONTENT MARKETING DLA PRESTASHOP

  • Audyt treści - sprawdzimy, czy odpowiednio wykorzystujesz potencjał treści opublikowanych w swoim e-commerce. Dowiemy się, jakich wartościowych treści jeszcze brakuje, aby skutecznie budować widoczność Twojego sklepu.
  • Strategia content marketingu - na podstawie rekomendacji z fazy audytowej stworzymy długofalową strategię marketingu treści, dzięki której publikowane teksty będą zyskiwać widoczność na coraz więcej popularnych zapytań branżowych.
  • Copywriting - jeżeli nie posiadasz kompetencji copywriterskich w ramach swojego zespołu, zapewnimy Ci wsparcie naszych twórców, którzy specjalizują się w pisaniu merytorycznych treści branżowych zoptymalizowanych pod kątem SEO.
  • Prowadzenie bloga - możemy wziąć na swoje braki całość zarządzania contentem w ramach sklepu PrestaShop. Dotyczy to publikacji i edycji wpisów blogowych, opisów kategorii czy produktów.
  • MONITOROWANIE EFEKTÓW

  • Raporty działań - co miesiąc wysyłamy Ci szczegółowy raport prac, które wykonaliśmy w ramach pozycjonowania sklepu, a także listę zadań, które będziemy realizować w kolejnych tygodniach.
  • Raport Google Data Studio - abyś zawsze był na bieżąco z najważniejszymi statystykami dotyczącymi widoczności Twojej strony, skonfigurujemy dla Ciebie dedykowany, dynamiczny raport w Google Data Studio z kluczowymi statystykami.
  • Podsumowania kwartalne - organizujemy regularne spotkania, na których omawiamy efekty prac ostatnich miesięcy, konsultujemy pomysły i odpowiadamy na nurtujące pytania. Planujemy także prace na kolejne miesiące.
  • Stawiając na pozycjonowanie sklepu PrestaShop, możesz liczyć na:

    • wzrost widoczności e-commerce w TOP 3, 10 i 50 wyników wyszukiwania,
    • więcej jakościowego ruchu ze źródeł organicznych,
    • zwiększenie przychodów z kanału Organic,
    • skuteczne konkurowanie o najwyższe pozycje z innymi domenami.
    hex white filling

    Najczęściej zadawane pytania o pozycjonowanie PrestaShop

    Jak wygląda pozycjonowanie na Prestashop?

    Zaczynamy od audytu serwisu, który wskaże główne błędy i problemy w obszarach takich jak: optymalizacja techniczna, content marketing, link building czy SXO. Dzięki przeprowadzeniu tak obszernej analizy możemy opracować indywidualną strategię pozycjonowania serwisu. Kolejne miesiące stoją pod znakiem wykonywania intensywnych prac przedstawionych w strategii. Co ważne, podczas całego procesu pozycjonowania stale monitorujemy efekty wprowadzanych zmian i ulepszeń oraz regularnie raportujemy działania do Klienta.

    Co wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Kiedy warto rozpocząć pozycjonowanie sklepu Prestashop?

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Kiedy zobaczę efekty z pozycjonowania PrestaShop?

    Dowiedz się, jak możemy ulepszyć
    pozycjonowanie Twojego sklepu na PrestaShop
    Oceń stronę:
    4.8
    Ocena: 4.9 Liczba głosów: 36