Pozycjonowanie PrestaShop

Postaw na budowanie widoczności swojego e-commerce
Pozycjonowanie PrestaShop

PrestaShop - co to jest?

PrestaShop to jeden z najpopularniejszych silników sklepowych wykorzystywanych przez biznesy internetowe w Polsce. Wyróżnia go intuicyjność, łatwość poruszania się po panelu administracyjnym, a co za tym idzie, prosty proces zarządzania sklepem. Ponadto, jako technologia Open Source zapewnia darmowy dostęp do podstawowej wersji platformy bez ponoszenia dodatkowych kosztów licencyjnych.

Dlatego, jeśli planujesz założenie małego lub średniego sklepu, Presta może się sprawdzić. Otwarty kod umożliwia darmowe dostosowanie podstawowych funkcji pod własne potrzeby. Dla urozmaicenia wyglądu, ale też usprawnienia działań w panelu, CMS udostępnia tysiące modułów (płatnych i bezpłatnych). Dodatkowo oferuje oczywiście integrację z różnymi rodzajami płatności, firmami kurierskimi i narzędziami marketingowymi.

Zainwestuj w pozycjonowanie sklepu na PrestaShop, jeżeli:

  • stworzyłeś nowy sklep, który nie ma wypracowanej pozycji na rynku,
  • nie jesteś zadowolony z obecnego ruchu na sklepie,
  • konkurencja wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania niż Ty,
  • zauważyłeś wyraźne spadki w przychodach e-commerce.
hex white filling

Czy sklep PrestaShop jest przyjazny pod SEO?

Jak każdy jakościowy CMS, PrestaShop posiada domyślnie funkcjonalności, które umożliwiają podstawową optymalizację pod kątem wyszukiwarek m.in. tworzenie przyjaznych adresów URL czy generowanie pliku robots.txt. Jednak dopiero instalacja dodatkowych rozszerzeń i ich poprawna konfiguracja pozwolą w pełni zoptymalizować e-commerce na PrestaShop. Więcej o optymalizacji SEO PrestaShop przeczytasz poniżej.

Najczęstsze problemy przy pozycjonowaniu PrestaShop

hex white filling
Brak adresów kanonicznych

To częsty błąd techniczny, który niesie za sobą poważne konsekwencje - nie wskazuje Google, która wersja strony jest tą właściwą. To powoduje problemy z indeksacją i duplikacją, a w dalszych konsekwencjach spadki pozycji i trudności w budowaniu widoczności.

Tak skomplikowany element optymalizacji najlepiej oddać w ręce specjalistów SEO.

hex white filling
Zbyt wolne ładowanie strony

Problemy z szybkością działania sklepu na oprogramowaniu PrestaShop zdarzają się, jeśli masz: niepoprawnie wdrożone cachowanie, zbyt małą wydajność serwera, niezoptymalizowany kod, za dużą liczbę wtyczek itd. Najpierw warto przede wszystkim zlecić specjalistom znalezienie przyczyny, następnie ją usunąć i krok po kroku działać nad przyspieszeniem.

hex white filling
Za głęboka struktura kategorii

To błąd, który znajdą nie tylko roboty Google, ale także dotknie użytkowników. Zbyt złożona hierarchia kategorii wymaga od potencjalnego klienta wielu kliknięć, co utrudnia szybkie znalezienie produktów i może zniechęcić do dalszych zakupów. Porządna analiza Twojego sklepu pozwoli nam znaleźć problem i na nowo ustalić strukturę kategorii oraz podkategorii.

hex white filling
Niezoptymalizowane filtrowanie produktów

Filtrowanie produktów to kluczowa funkcja sklepów internetowych, która ułatwia użytkownikom znalezienie najlepiej dopasowanych produktów. Jeśli filtrowanie zawiera błędy, może negatywnie wpłynąć na SEO - powodować duplikowanie treści, niepoprawne indeksowanie podstron czy obciążać serwer. Oczywiście nie należy rezygnować z tej funkcji, ale na pewno uważnie dostosować ją do wymagań SEO. Oczywiście z chęcią Ci w tym pomożemy! :)

Zalety PrestaShop

Prosty w użytkowaniu panel administracyjny

- Nawet jeśli Twoja wiedza o Preście jest niewielka, najprawdopodobniej szybko opanujesz jej obsługę. Przede wszystkim, już będąc w panelu sklepu zobaczysz, jak prosto i intuicyjnie przechodzi się między kolejnymi pozycjami w menu. Łatwo dodasz także nowe produkty i edytujesz informacje o już istniejących: zmienisz opisy produktów, dodasz zdjęcia czy uzupełnisz ceny.

Wsparcie społeczności

- Oprogramowanie PrestaShop ma tysiące entuzjastów, którzy chętnie dzielą się swoim doświadczeniem i udzielają rad w razie różnych problemów, np. prawidłowej optymalizacji sklepu. Społeczność dba również o edukację użytkowników, dlatego w internecie znajdziesz wiele materiałów o podstawowej wersji PrestaShop, takich jak blogi, darmowe kursy i poradniki wideo.

Przyjazna optymalizacja pod SEO

- Pozycjonowanie strony na PrestaShop w podstawowej wersji jest naprawdę proste. Bez problemu poradzisz sobie z ustawieniem seo-friendly adresów URL, dodasz metatagi dla każdej strony produktu, kategorii czy strony statycznej. Zaawansowana optymalizacja sklepu oczywiście wymaga pomocy specjalistów, którzy naprawią trudniejsze elementy PrestaShop SEO, m.in. linkowanie wewnętrzne, indeksowanie strony, optymalizacja obrazów.

Raporty i analizy

- Każdy chce wiedzieć, czy jego działania i regularne aktualizacje najważniejszych elementów sklepu faktycznie mają sens. W panelu administracyjnym sprawdzisz chociażby raporty najczęściej sprzedawanych produktów, w sekcji Statystyki prześledzisz zachowania klientów na stronie, natomiast gdy przejdziesz w panelu do sekcji Koszyki, znajdziesz listę koszyków, w tym porzuconych. Oczywiście możesz samodzielnie lub z pomocą specjalistów doinstalować moduły, które jeszcze bardziej pomogą w analizach i usprawnieniu doświadczenia użytkownika.

Wady PrestaShop

Mniejsza wydajność przy dużych sklepach

PrestaShop jest dobrą platformą e-commerce dla małych i średnich sklepów. Jeśli jednak masz naprawdę duży asortyment lub wiesz, że na Twoją stronę regularnie przybywa odwiedzających i dzięki temu masz duży ruch, optymalizacja PrestaShop to konieczność. Aby utrzymać wysoką wydajność i zapewnić płynne działanie sklepu, najlepiej poprosić o pomoc agencję, która przeanalizuje aktualne problemy i dopasuje rozwiązania. Wśród sposobów może być zmniejszenie liczby modułów. W końcu nie zawsze więcej oznacza lepiej. ;) Kluczem jest wyszukanie najlepszych dodatków i funkcji, które faktycznie używasz i które naprawdę zwiększają efektywność sklepu. Na pewno specjalista IT zagłębi się również w typowo techniczne elementy jak CSS, JavaScript, a dział SEO sprawdzi m.in. prędkość działania strony, indeksowanie czy przekierowania.

Koszty dodatkowych modułów

PrestaShop to open source, a więc darmowy CMS. Oznacza to, że nie musisz płacić miesięcznego abonamentu i masz pełną kontrolę nad kodem. Natomiast już same moduły dodatkowe mogą być płatne. Dostosowanie sklepu może wymagać zaawansowanych rozwiązań, więc powinieneś liczyć się z dodatkowymi kosztami. Jeśli natomiast w trakcie swojej działalności dostrzeżesz potrzebę rozbudowy e-commerce, zapewne dostrzeżesz, że dodatkowe pluginy czy szablony są dość drogie w porównaniu np. z WooCommerce.

Optymalizacja SEO sklepu na PrestaShop

Przyjazne adresy URL - domyślnie PrestaShop dodaje do adresów URL ID. Dzięki specjalnym wtyczkom możesz je szybko z nich usunąć. Optymalizując sklepy na PrestaShop, warto także zdecydować, czy w URL-ach ma być wyświetlana pełna ścieżka np. /damskie/bluzki/produkt czy od razu /produkt, a także pomyśleć o usunięciu końcówki .html z podstron produktowych.
Optymalizacja meta tagów - platforma PrestaShop posiada domyślną funkcjonalność ustawiania meta tagów dla podstron kategorii czy produktów. Dzięki temu z łatwością ustawisz unikalne title i description dla każdej podstrony.
Optymalizacja podstron kategorii - optymalizując sklep na PrestaShop, warto pamiętać o usunięciu problemu ze zduplikowanym opisem kategorii na kolejnych podstronach paginacji i usunięciu opisu kategorii z parametru title w menu po lewej stronie.
Wdrożenie tagów kanonicznych - skuteczne pozycjonowanie PrestaShop wymaga także implementacji tagów kanonicznych. Aby to zrobić, należy skorzystać z dodatkowego modułu.
Stworzenie mapy witryny - w celu lepszej indeksacji sklepu konieczne jest wygenerowanie sitemapy. Funkcjonalność odpowiedzialna za ten proces znajduje się m.in. w standardzie wersji 1.7 oprogramowania.
Konfiguracja indeksowania - optymalizacja SEO PrestaShop to także odpowiednie ustawienia pliku robots.txt, dzięki którym wykluczysz z indeksowania m.in. stronę logowania, koszyk zakupowy, wyniki sortowania, filtrowania czy wyszukiwania.
Optymalizacja szybkości sklepu - pagespeed jest istotny zarówno dla użytkowników, jak i botów wyszukiwarek. W sklepach PrestaShop można tego dokonać w zakładce Wydajność, m.in. włączając cachowanie czy inteligentną kompresją CSS i JS.
Dane strukturalne - chcesz wyróżnić się w wynikach wyszukiwania? Zastosuj rich snippets - skorzystaj z gotowego rozwiązania, które może posiadać Twój szablon lub płatnego modułu, jeżeli nie masz funkcjonalności w standardzie.
Przekierowania - tworząc nowy sklep na PrestaShop, nie można zapomnieć o przekierowaniach ze starej wersji sklepu. Aby wygodnie zarządzać przekierowaniami 30x, warto skorzystać z dodatkowego modułu.
Konfiguracja bloga - blog będzie świetnym narzędziem wspierającym pozycjonowanie sklepu opartego na PrestaShop. Opcji konfiguracji jest wiele - m.in. możesz skorzystać z jednego z gotowych rozwiązań dostępnych w postaci płatnego modułu.

Ile kosztuje PrestaShop?

Postawienie e-commerce na platformie PrestaShop w teorii jest darmowe. Dlaczego tylko w teorii? Faktem jest, że ten CMS w podstawowej wersji jest bezpłatny. To znaczy, że nie poniesiesz żadnych kosztów związanych z dostępem do kodu, licencją czy subskrypcją za korzystanie z platformy. Dzięki temu już na samym starcie możesz sporo zaoszczędzić.

Jeśli jednak nie masz wystarczającej wiedzy programistycznej, żeby dostosować szablon czy funkcje do swoich potrzeb, będzie Ci potrzebna pomoc specjalistów. Są agencje, które zajmują się kompleksowym wdrażaniem e-commerce. To oczywiście będzie generowało wydatki.

Już na etapie tworzenia sklepu, zwróć uwagę na szablony - do wyboru masz bezpłatne i płatne opcje.

Do tego dolicz oczywiście koszt domeny (najczęściej od kilku do kilkuset złotych rocznie) oraz hosting, który jest niezbędny do funkcjonowania sklepu (od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie, w zależności od wielkości sklepu).

W trakcie prowadzenia biznesu online, a także jeśli zdecydujesz się na optymalizację SEO, z dużym prawdopodobieństwem będziesz potrzebować dodatkowych modułów usprawniających działanie sklepu. Musisz mieć świadomość, że zaawansowane rozszerzenia będą płatne (przeciętnie od kilkudziesięciu do kilkuset euro).

Postawienie sklepu to jedno, ale drugie to jego wypromowanie! Skorzystanie z doświadczonej agencji SEO i zdecydowanie się na pozycjonowanie Presta, pomoże Ci zwiększyć widoczność w Google… ale, oczywiście, będzie wymagało inwestycji.

Cennik pozycjonowania PrestaShop

KOMPLEKSOWE POZYCJONOWANIE SKLEPU
Dla długofalowych efektów wybierz pozycjonowanie sklepów.

OD 3500 PLN NETTO

AUDYT SEO SKLEPU NA PRESTASHOP
Zbadaj stan swojego sklepu i odkryj jego potencjał.

OD 3000 PLN NETTO

KONSULTACJE SEO E-COMMERCE
Porozmawiaj z ekspertem SEO, aby zrozumieć potrzeby swojego sklepu.

OD 300 PLN NETTO/H

Przydatne wtyczki do PrestaShop

Regularne aktualizacje PrestaShop są konieczne, żeby serwis działał płynnie przez cały czas. W trakcie działalności na pewno będziesz potrzebować dodatkowych wtyczek, które podkręcą SEO Twojego sklepu. Poniżej znajdziesz moduły PrestaShop:

hex white filling
SEO Expert

Jedno z najbardziej znanych rozszerzeń SEO, które automatycznie generuje meta tagi: title, description, keywords. Pomaga również stworzyć uproszczony adres URL. Kosztuje 224,99 euro na rok.

hex white filling
SEO Redirects

Jeśli chcesz pomóc pozycjonowaniu PrestaShop, prawidłowe przekierowania to ważny element, który zapobiega utracie ruchu przy zmianach adresów URL, usunięciu stron czy migracji sklepu. Wtyczka obsługuje 3 najważniejsze przekierowania: 301, 302 i 303, a do tego także pomaga eliminować błędy 404. Kosztuje 69,99 euro na rok.

hex white filling
Super Speed

Wtyczka, dzięki której kompleksowo zadbasz o najważniejsze elementy szybkościowe swojego sklepu, m.in. skompresujesz obrazki, zminifilujesz HTML, CSS i JavaScript. Kosztuje 139,99 euro na rok.

hex white filling
Google sitemap

To rozszerzenie pomoże Ci stworzyć mapę witryny. Moduł sprawdzi się zwłaszcza dla początkujących, którzy szukają prostego rozwiązania na dodanie mapy w pliku XML. Co ważne - jego instalacja jest całkowicie darmowa.

Sprawdź stan pozycjonowania sklepu na PrestaShop

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop w Smartbuzz

Zobacz, jakie działania składają się na skuteczne pozycjonowanie sklepu na PrestaShop.

AUDYT SKLEPU NA PRESTASHOP

  • Audyt techniczny - pozycjonowanie platformy PrestaShop zawsze należy rozpocząć od sprawdzenia obecności błędów technicznych, które mogą być jednym z istotnych czynników powodujących słabe efekty SEO.
  • Analiza ruchu - w ramach fazy audytowej sprawdzamy, skąd aktualnie Twój e-commerce generuje najwięcej ruchu, jakie kanały nie wykorzystują w pełni swojego potencjału oraz jak wygląda Twoja sytuacja na tle konkurencyjnych domen.
  • Analiza słów kluczowych - sprawdzimy, na jakie zapytania użytkowników wyświetla się Twój sklep internetowy. Zbadamy, gdzie wciąż masz wiele pól do zagospodarowania, aby maksymalnie wykorzystać potencjał strony.
  • Analiza konkurencji - jak wygląda Twoje SEO na tle konkurentów? W których obszarach radzą sobie lepiej, a w których gorzej od Ciebie? Zweryfikujemy działania pozycjonerskie Twojej bezpośredniej konkurencji, aby lepiej dopasować plan dalszych działań.
  • OPTYMALIZACJA SEO PRESTASHOP

  • Eliminacja błędów - na podstawie wyników audytu technicznego zajmiemy się naprawą kluczowych błędów i wprowadzaniem zmian optymalizacyjnych w sklepach PrestaShop, które mogą negatywnie wpływać na pozycjonowanie np. związanych z indeksacją, strukturą serwisu czy mapą strony.
  • Wytyczne optymalizacyjne - opracujemy i pomożemy Ci we wdrożeniu wytycznych dla zespołu programistycznego związanych ze zmianami w kodzie platformy oraz contentowego w celu tworzenia jakościowych treści do kategorii, opisów produktów czy zakładki blogowej.
  • Wybór i konfiguracja rozszerzeń - skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga rozważnego doboru modułów, które będą kompatybilne z daną wersją platformy i innymi rozszerzeniami użytymi w CMS. Służymy pomocą zarówno w wyborze, jak i konfiguracji modułów.
  • LINK BUILDING

  • Audyt backlinków - poddamy analizie dotychczasowe działania link buildingowe Twojej platformy, sprawdzając, czy nie szkodzą one budowaniu widoczności platformy.
  • Strategia linkowania - opracujemy długofalowy plan pozyskiwania linków zewnętrznych, którego celem będzie stały wzrost autorytetu Twojej domeny w oczach wyszukiwarek.
  • Kampanie link buildingowe - wprowadzimy w życie stworzoną strategię dzięki realizacji jakościowych działań z zakresu pozyskiwania backlinków ze źródeł takich jak katalogi firm, fora internetowe, portale ogólnotematyczne czy serwisy branżowe.
  • CONTENT MARKETING DLA PRESTASHOP

  • Audyt treści - sprawdzimy, czy odpowiednio wykorzystujesz potencjał treści opublikowanych w swoim e-commerce. Dowiemy się, jakich wartościowych treści jeszcze brakuje, aby skutecznie budować widoczność Twojego sklepu.
  • Strategia content marketingu - na podstawie rekomendacji z fazy audytowej stworzymy długofalową strategię marketingu treści, dzięki której publikowane teksty będą zyskiwać widoczność na coraz więcej popularnych zapytań branżowych.
  • Copywriting - jeżeli nie posiadasz kompetencji copywriterskich w ramach swojego zespołu, zapewnimy Ci wsparcie naszych twórców, którzy specjalizują się w pisaniu merytorycznych treści branżowych zoptymalizowanych pod kątem SEO.
  • Prowadzenie bloga - możemy wziąć na swoje braki całość zarządzania contentem w ramach sklepu PrestaShop. Dotyczy to publikacji i edycji wpisów blogowych, opisów kategorii czy produktów.
  • MONITOROWANIE EFEKTÓW

  • Raporty działań - co miesiąc wysyłamy Ci szczegółowy raport prac, które wykonaliśmy w ramach pozycjonowania sklepu, a także listę zadań, które będziemy realizować w kolejnych tygodniach.
  • Raport Google Data Studio - abyś zawsze był na bieżąco z najważniejszymi statystykami dotyczącymi widoczności Twojej strony, skonfigurujemy dla Ciebie dedykowany, dynamiczny raport w Google Data Studio z kluczowymi statystykami.
  • Podsumowania kwartalne - organizujemy regularne spotkania, na których omawiamy efekty prac ostatnich miesięcy, konsultujemy pomysły i odpowiadamy na nurtujące pytania. Planujemy także prace na kolejne miesiące.
  • Stawiając na pozycjonowanie sklepu PrestaShop, możesz liczyć na:

    • wzrost widoczności e-commerce w TOP 3, 10 i 50 wyników wyszukiwania,
    • więcej jakościowego ruchu ze źródeł organicznych,
    • zwiększenie przychodów z kanału Organic,
    • skuteczne konkurowanie o najwyższe pozycje z innymi domenami.
    hex white filling

    SEO PrestaShop - podstawowe elementy optymalizacji

    1. Unikalne opisy produktów i kategorii

      Pamiętaj o dwóch najważniejszych zasadach przy pisaniu opisów: niekopiowanie ze stron producenta/innych sklepów i naturalne dodawanie słów kluczowych. Unikalność ma tutaj ogromne znaczenie. Inaczej Google może posądzić Cię o plagiat i obniżyć pozycję w wynikach wyszukiwania lub nałożyć karę. Takie działanie ma swoją osobną nazwę: duplicate content.

      Staraj się tworzyć każdy opis z myślą o tym, jakich informacji może szukać Twój klient. Zastanów się, co może go przekonać do zakupu. Gdy masz już plan na treść, nie zapomnij o słowach kluczowych. W ich znalezieniu pomogą Ci narzędzia: Senuto, Answer the Public czy Ahrefs. Jeśli potrzebujesz szerokiego kontekstu i przemyślanej strategii na opisy produktów i kategorii, odezwij się do nas - przygotujemy plan, a nawet napiszemy treści za Ciebie. ;)

    2. Poprawne meta tagi

      Meta tagi wprowadzisz w panelu administracyjnym. Dla kategorii znajdziesz je w sekcji Kategorie, natomiast dla produktów w Katalog Produkty. Meta title to tytuł strony, dlatego powinien być krótki i oddawać sens całej kategorii. Postaraj się napisać maksymalnie 60 znaków, żeby nie ucięło treści w wynikach wyszukiwania. Nieco więcej możesz napisać w meta description - tutaj optymalnie zawrzyj od 120 do 160 znaków. Oczywiście ponownie pamiętaj o unikalności.

    3. Nawigacja i struktura linków wewnętrznych

      To bardzo obszerny temat, który podczas dostosowywania strategii SEO analizujemy bardzo dokładnie z dwóch perspektyw: użytkowników i algorytmów wyszukiwarek. Jest jednak kilka uniwersalnych zasad, których przestrzeganie przynosi świetne efekty. Kluczowe jest stworzenie nawigacji prostej dla usera. Gdy wchodzi na stronę, powinien szybko znaleźć najbardziej interesujące go produkty. Do tego służą m.in. breadcrumbsy, które jednocześnie pomagają wyszukiwarkom zrozumieć strukturę strony. Umiejętne linkowanie wewnętrzne wspiera indeksowanie zawartości, a co więcej - wydłuża ścieżkę użytkownika. Dlatego warto linkować np. powiązane produkty, bo może to prowadzić do konwersji. Jednak żeby to robić właściwie, zarządzający sklepem PrestaShop powinien najpierw stworzyć strategię linkowania, a dopiero później przystąpić do wdrożeń. To pozwoli uniknąć chaotycznego linkowania, które może wywołać efekt odwrotny do zamierzonego.

    4. Integracja z narzędziami do analityki

      Bez analityki nie da się jednoznacznie ocenić, czy działania w sklepie faktycznie pozytywnie oddziałują na pozycje w Google. Trudno wówczas śledzić ruchu i znajdować obszary do kolejnych optymalizacji. Dlatego warto już od samego początku zintegrować narzędzia ze sklepem. Przede wszystkim trzeba skonfigurować Google Analytics i Google Search Console, czyli dwa darmowe narzędzia Google, które pozwalają mierzyć m.in. czas spędzony na stronie, źródła ruchu, ścieżki zakupowe, porzucone koszyki, wyświetlenia strony w wynikach wyszukiwania, jakość linków wewnętrznych i wiele więcej. Dodatkowo jest wiele narzędzi, najczęściej płatnych, które uzupełniają dane z GA i GSC: Ahrefs, Surfer SEO, Senuto, Screaming Frog itd. Jednak trudno wyciągać z nich trafne wnioski, bez choćby podstawowej wiedzy o pozycjonowaniu. Poza tym każde ma inne funkcje i specjalizuje się w określonych obszarach SEO. Żeby korzystać z nich wszystkich, najlepiej podjąć współpracę z agencją. W Smartbuzz mamy dostęp do każdego z tych narzędzi i na tej podstawie tworzymy strategie optymalizacji.

    5. Aktualizacja treści zgodnie z trendami SEO

      By Twój sklep mógł rosnąć w Google, powinien zawierać treści przydatne dla użytkowników i poprawne pod kątem aktualnych wymagań SEO. Content jest bowiem nieodłącznym elementem sukcesu pozycjonowania. Bez niego trudno o najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. O czym warto pamiętać w tym kontekście? O EEAT, czyli profesjonalnych i wiarygodnych treściach, tworzonych przez specjalistów w danej dziedzinie. O optymalizacji starych tekstów, czyli o uzupełnianiu treści zawsze aktualnym contentem i pozbywaniu się nieaktualnych informacji. O intencji użytkowników, czyli dostosowaniu do ich potrzeb i oczekiwań. W zależności od etapu, na którym znajduje się konsument, trzeba dostarczyć mu odpowiednią treść: gdy chce znaleźć konkretną kategorię w sklepie, warto zadbać o dobry opis wszystkich kategorii i postarać się o właściwe linkowanie wewnętrzne; jeśli szuka podstawowych informacji o produkcie, można przygotować wpis blogowy zawierający szczegółowe wyjaśnienie, najczęstsze pytania i porady. Pamiętaj także o podstawowych elementach - optymalizacji nagłówków, dodawaniu naturalnych fraz kluczowych, alternatywnych opisach zdjęć czy czytelnych akapitach.

    Najczęściej zadawane pytania o pozycjonowanie PrestaShop

    Jak wygląda pozycjonowanie na Prestashop?

    Zaczynamy od audytu serwisu, który wskaże główne błędy i problemy w obszarach takich jak: optymalizacja techniczna, content marketing, link building czy SXO. Dzięki przeprowadzeniu tak obszernej analizy możemy opracować indywidualną strategię pozycjonowania serwisu. Kolejne miesiące stoją pod znakiem wykonywania intensywnych prac przedstawionych w strategii. Co ważne, podczas całego procesu pozycjonowania stale monitorujemy efekty wprowadzanych zmian i ulepszeń oraz regularnie raportujemy działania do Klienta.

    Co wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Kiedy warto rozpocząć pozycjonowanie sklepu Prestashop?

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Kiedy zobaczę efekty z pozycjonowania PrestaShop?

    Dowiedz się, jak możemy ulepszyć
    pozycjonowanie Twojego sklepu na PrestaShop
    Oceń stronę:
    4.8
    Ocena: 4.9 Liczba głosów: 36