Audyt SEO
Odkryj potencjał swojej strony lub sklepu
Skontaktuj się z nami
* Pola wymagane
Pełny audyt SEO - co to jest?
Audyt SEO to kompleksowa analiza strony internetowej pod kątem widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki niej dowiesz się, jaka jest obecna kondycja Twojej strony internetowej, a także w jaki sposób możesz poprawić jej jakość w oczach wyszukiwarek i użytkowników. Audyt strony pod kątem SEO to punkt wyjścia wszystkich działań związanych z budowaniem widoczności z bezpłatnych wyników wyszukiwania, dlatego nie można go pominąć w żadnym przypadku.
Jakie korzyści daje audyt strony internetowej?
Poprawnie wykonany audyt SEO strony internetowej umożliwi Ci:
- poznanie aktualnego stanu technicznego strony,
- sprawdzenie widoczności na słowa kluczowe,
- identyfikację i eliminację kluczowych błędów na stronie,
- poprawienie szybkości strony,
- zwiększenie ruchu organicznego,
- polepszenie widoczności strony,
- zwiększenie potencjału sprzedażowego,
- budowę długofalowej, starannie zaplanowanej strategii pozycjonowania.
Kiedy wykonać audyt SEO strony?
Co zawiera audyt SEO od Smartbuzz?
-
Analiza ruchu
Pierwszy punkt audytu, w którym przyjrzymy się kanałom obecnie pozyskującym ruch do witryny, ze szczególnym uwzględnieniem ruchu organicznego. Sprawdzimy, jakie efekty osiąga strona. Zweryfikujemy spadki ruchu bądź inne anomalie, aby wykluczyć nałożenie filtra algorytmicznego lub ręcznego ze strony wyszukiwarki.
Nasza analiza ruchu odpowie Ci na istotne pytania:
- Jakie słowa kluczowe generują największy ruch do Twojej witryny?
- Jakie podstrony i kategorie generują największy ruch?
- Jakie pozycje zajmuje Twoja witryna na najważniejsze słowa kluczowe w branży?
- Jak witryna reagowała na ważniejsze aktualizacje algorytmu Google?
- Jak wygląda sezonowość zapytań w branży?
-
Analiza technicznej optymalizacji strony
Analiza techniczna to kluczowy element płatnego audytu SEO. Na podstawie stworzonej przez nas listy kontrolnej sprawdzamy optymalizację kluczowych obszarów - od meta tagów, po błędy w linkowaniu wewnętrznym i poprawę zawartości robots.txt.
Na tym etapie dowiesz się:
- Jakie są słabe punkty SEO Twojej witryny?
- Czy problemy techniczne z SEO negatywnie wpływają na widoczność strony?
- Czy strona podąża za dobrymi praktykami i standardami w SEO?
- Czy wyszukiwarka może poprawnie indeksować całą zawartość Twojej witryny?
- Czy struktura strony i adresów URL jest optymalna?
-
Analiza treści na stronie
Jakość treści wpływa zarówno na doświadczenia użytkownika, jak i pozycje strony w wyszukiwarkach. W ramach audytu strony www sprawdzimy optymalizację zamieszczonych treści, a także zweryfikujemy częste błędy techniczne związane z contentem na stronach internetowych. W zakres naszych działań wchodzi oczywiście analiza słów kluczowych, którą przeprowadza nasz specjalista SEO.
Dzięki analizie poznasz odpowiedzi na następujące pytania:
- Czy Twoje treści są przyjazne dla SEO?
- Czy witryna ma problem z duplikacją treści?
- Czy posiadasz zoptymalizowane treści na kluczowych podstronach?
- Czy w serwisie występuje zjawisko thin content?
- Czy na stronie zachodzi kanibalizacja słów kluczowych?
-
Analiza Content Marketingowa
Content marketing to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod budowania widoczności i zwiększania ruchu na stronie. Nasz profesjonalny audyt SEO sprawdzi skuteczność Twoich dotychczasowych działań, a jeżeli jeszcze ich nie prowadziłeś, to określi, czy warto zainwestować w marketing treści w Twojej branży.
Na tym etapie dowiesz się:
- Jaki potencjał ma content marketing w Twojej branży?
- Jakich tematów szukają w wyszukiwarce potencjalni klienci?
- Czy twoje treści są poprawnie zoptymalizowane pod kątem SEO?
- Jaką strategię obrać, aby marketing treści pozyskiwał ruch do Twojej strony?
-
Pełna analiza profilu linków
Linki są jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na pozycjonowanie. W przypadku rozbudowanych stron z dużą ilością odnośników audyt może zająć nawet kilkadziesiąt godzin, jednakże jest ona konieczna. To linki pomagają zbudować wysoki autorytet domeny, ale często są również powodem ogromnych spadków. Dlatego analizie poddajemy każdy link, bez wyjątków.
Z audytu profilu linków dowiesz się:
- Ile stron internetowych linkuje do Twojej witryny i jaki jest jej autorytet?
- Ile linków przychodzących pochodzi z witryn o podobnej tematyce?
- Jaki jest procentowy podział słów kluczowych używanych w anchor text?
- Jak parametry profilu linków Twojej witryny wyglądają na tle konkurencji?
- Czy obecny profil linków może być powodem nałożenia kary na witrynę?
-
Analiza SXO
Czynniki behawioralne tj. CTR wyników wyszukiwania czy współczynnik odrzuceń są brane pod uwagę przez boty wyszukiwarek przy ocenie strony. Z tego powodu w audycie sprawdzamy aspekty techniczne tj. szybkość ładowania, responsywność, nawigację czy poprawność wdrożenia danych strukturalnych. Weryfikujemy także doświadczenia użytkowników i ich zaangażowanie na stronie.
Z analizy SXO dowiesz się:
- Jak poprawić CTR i wyróżnić się w wynikach wyszukiwania?
- Jak zwiększyć szybkość ładowania strony?
- Czy Twoja strona jest w pełni dostosowana do urządzeń mobilnych?
- Które treści Twojej witryny naprawdę angażują użytkowników?
- Jak poprawić nawigację na stronie?
-
Analiza konkurencji
Na tym etapie dowiesz się, jaka jest Twoja pozycja na tle konkurencji, a także z jakich strategii korzystają inne marki. Jest to jeden z kluczowych elementów audytu strony www, który bierzemy pod uwagę przy ustalaniu dalszej strategii.
Analiza konkurencji da Ci odpowiedzi na następujące pytania:
- Jaki poziom ruchu organicznego generują witryny konkurencji?
- Jak wygląda skuteczność pozycjonowania konkurencji na przestrzeni ostatnich lat?
- Jaka jest aktualna widoczność Twojej witryny na tle konkurentów?
- Na jakie frazy rankuje konkurencja a Twoja witryna nie?
- Jaka jest autorytet Twojej witryny na tle konkurencji?
Ile kosztuje nasz audyt SEO?
Każda strona internetowa jest inna, dlatego w Smartbuzz wszystkie oferty, w tym audyty SEO, przygotowujemy indywidualnie z uwzględnieniem potrzeb Klienta. Na cenę audytu strony pod kątem SEO składa się m.in. wybrany zakres analizy, wielkość serwisu, dotychczasowe działania SEO, branża i jej konkurencyjność. Finalny koszt ustalamy po rozmowie z Klientem i poznaniu jego oczekiwań.
Narzędzia, z których korzystamy
Marki, które zaufały naszym kompetencjom
Najczęściej zadawane pytania
Kiedy zainwestować w audyt i optymalizować stronę?
Audyt strony internetowej możesz wykonać w dowolnym momencie istnienia witryny. Jest jednak kilka szczególnych sytuacji, w których powinieneś poważniej przemyśleć zlecenie tej usługi:
- zakładasz nowy sklep lub stronę internetową;
- pozycje Twojej strony spadają lub są niezmienne od dłuższego czasu;
- chcesz migrować swoją stronę;
- nie jesteś pewny, czy agencja, z którą współpracujesz, rzetelnie zajmuje się Twoim serwisem.
Jeśli rozważasz zlecenie nam pozycjonowania, musisz wiedzieć, że wykonanie audytu SEO będzie pierwszym krokiem naszej współpracy. Żeby Twoja strona mogła osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, musimy najpierw dokładnie ją przeanalizować, a następnie usunąć wszystkie błędy. Właśnie dlatego wykonanie kompleksowego audytu jest kluczowe.