CTR - co to jest?

CTR – definicja

CTR to ważny wskaźnik, który pomaga ocenić skuteczność prowadzonych działań marketingowych. Odgrywa też znaczącą rolę w pozycjonowaniu stron, ponieważ wpływa na organiczny ruch na stronie.

Co to jest CTR?

CTR (ang. click through rate) to współczynnik klikalności, dzięki któremu można ocenić, czy reklama w Google Ads lub newsletter działają. Parametr ten pozwala stwierdzić, jaką liczbę osób dana treść zainteresowała na tyle, że kliknęli oni link. Tym samym analiza CTR podpowie, czy prowadzone działania są wystarczająco efektywne.

Jak obliczyć CTR?

Wzór na obliczenie CTR jest prosty – wystarczy liczbę kliknięć (tych unikalnych) podzielić przez liczbę wyświetleń, a następnie pomnożyć przez 100. Na przykład, jeśli 500 osób zobaczyło reklamę, a tylko 50 z nich w nią kliknęło, to CTR wyniesie 10%.

CTR - co to jest?

Dlaczego współczynnik CTR jest ważny?

CTR strony jest ważny, ponieważ pomaga zrozumieć zachowania klientów. Informuje, co działa, a co wymaga optymalizacji, aby jeszcze lepiej dotrzeć do swojej grupy docelowej. Wysokość współczynnika klikalności zależy od wielu okoliczności. Dla Google’a jest jednym z czynników rankingowych przy określaniu pozycji witryny w kontekście danego słowa kluczowego.

Jaki CTR jest dobry?

Trudno określić, jaki wskaźnik kliknięć jest dobry. Inna wartość okaże się dobrym wynikiem dla newslettera, a inna dla poszczególnych typów kampanii Google Ads czy też wyników wyszukiwania. Dodatkowo wpływ mają takie elementy jak branża, grupa docelowa oraz treść. Jeżeli z czasem wynik CTR jest coraz wyższy, może to wskazywać na skuteczność przeprowadzonej optymalizacji.

Niski współczynnik klikalności może natomiast świadczyć, że reklamy nie są dobrze targetowane lub sposób komunikacji z klientem nie jest wystarczająco przekonywujący. Monitorując CTR, nie można zapomnieć o porównaniu go ze współczynnikiem konwersji i współczynnikiem odrzuceń.

Jak poprawić CTR?

Niezadowalający współczynnik klikalności można poprawić na kilka sposobów. Oto sprawdzone sposoby.

Optymalizacja treści

Warto, aby w nagłówku i treści pojawiły się słowa kluczowe. Są one szczególnie ważne, jeśli chcemy poprawić wskaźnik CTR w wynikach wyszukiwania. Dobrze też pisać treści językiem korzyści, czyli odwoływać się do potrzeb klientów i ich problemów. Przekaz nacechowany emocjonalnie wzbudza większe zainteresowanie.

CTA

Współczynnik klikalności może się również poprawić po dodaniu wezwania do działania, czyli call to action. Dodanie sformułowania „Wypróbuj” lub „Pobierz” w wielu przypadkach okaże się wystarczające, by poprawić wyniki CTR.

Grafiki

Użytkownicy dobrze też reagują na wszelkiego rodzaju zdjęcia. Wówczas istnieje większe prawdopodobieństwo, że klikną oni link. W przypadku grafik można nawet zdecydować się na testy A/B, by sprawdzić, które zdjęcie lepiej działa.

Chcesz zwiększyć CTR swojej strony?
Skontaktuj się z nami
Oceń stronę:
5
Ocena: 5 Liczba głosów: 3

Powiązane wpisy na blogu