Pamięć podręczna wyszukiwarki - definicja
Pamięć podręczna wyszukiwarki internetowej (Google Cache, Cache wyszukiwarki) to kopia ostatniej wersji strony internetowej, którą tworzy robot Google przy okazji indeksowania. Wyszukiwarka przechowuje kopię, dzięki czemu możesz sprawdzić, jak wyglądała zaindeksowana wersja strony.
Do czego wykorzystać cache wyszukiwarki?
-
Ostatnie odwiedziny Googlebota
Cache wyszukiwarki sprawdzi się, gdy chcesz dowiedzieć się, kiedy ostatni raz Googlebot wchodził na Twoją stronę. Sprawdzisz dzięki temu, czy wprowadzone przez Ciebie ostatnie zmiany zostały zaindeksowane przez Google.
-
Strona jest za wolna
Kopia witryny z pamięci podręcznej idealnie się sprawdzi, gdy zauważysz, że na Twojej stronie zostały wprowadzone zmiany lub masz podejrzenie, że została uszkodzona. Będziesz mógł wówczas sprawdzić ostatnią zapisaną kopię strony i porównać z aktualną wersją.
Jak sprawdzić pamięć podręczną w wyszukiwarce?
Najprostszym sposobem na sprawdzenie cache wyszukiwarki Google jest wpisanie nazwy witryny, którą chcesz sprawdzić. Po wyświetleniu kliknij strzałkę w dół. Pokaże Ci się „Kopia”.
Kliknij ją, a zobaczysz komunikat, kiedy nastąpiło ostatnie cachowanie i jak wtedy wyglądała strona.
Drugim sposobem jest wpisanie w okno wyszukiwarki „cache:nazwa strony”, np. cache:smartbuzz.pl. Pokaże Ci się ten sam widok, co w przypadku poprzedniego sposobu.
Powiązane wpisy na blogu
Googlebot – co to jest i jak działa?
Googlebot to główny sprawca tego, że Twoja strona internetowa w ogóle pojawia się w wynikach wyszukiwania. Roboty Google przemierzając Internet, dodają poszczególne podstrony do swojego indeksu. Jak dokładnie działają i czym są? Odpowiadamy na najważniejsze pytania.
Google nie indeksuje strony – dlaczego? Poradnik
Dobrze zoptymalizowana pod SEO witryna to jeszcze nie wszystko. Aby w ogóle była ona brana pod uwagę w SERP-ach, jej treści muszą znaleźć się w bazie danych wyszukiwarki. Jednak w niektórych sytuacjach Google nie indeksuje strony.
Czym jest crawl budget - indeksowanie w pigułce
Aby Google mógł ustalać ranking poszczególnych stron, musi zapisywać je w swoim indeksie. Choć moce przerobowe wyszukiwarki są imponujące, to jednak mają swoje ograniczenia. Związany jest z tym m. in. crawl budget.