Organic traffic - definicja
Organic traffic to ruch organiczny odnoszący się do użytkowników, który trafiają na daną stronę internetową na podstawie wyników wyszukiwarek Google, Bing czy Yahoo. Ruch organiczny jest bezpłatny w przeciwieństwie do tego uzyskiwanego za sprawą płatnych reklam. Może on natomiast wzrosnąć dzięki prowadzeniu działań SEO.
Jak sprawdzić organic traffic w Google Analytics?
Informacje o ruchu organicznym można sprawdzić w Google Analytics. W tym celu należy wybrać raport Pozyskiwanie → Cały ruch → Kanały, gdzie po kliknięciu w Organic traffic można zobaczyć podział ruchu uwzględniający różne wyszukiwarki internetowe. Jeśli na liście nie widać segmentu predefiniowanego, należy stworzyć nowy segment i w Źródle wizyt w warunkach ustawić Medium=Organic.
Dlaczego ruch organiczny jest tak ważny?
Ruch bezpłatny jest ważny, ponieważ w większości branż stanowi największy procent wśród źródeł pozyskujących ruch do strony. Użytkownicy trafiają na Twoją stronę z wyników Google dopasowanych do wpisanego zapytania, więc wynika to z konkretnej intencji. Dzięki temu ruch z wyszukiwarki charakteryzuje się wysokim współczynnikiem zaangażowania i użytkownicy przekierowani z wyszukiwarki są bardziej skłonni do konwersji, w porównaniu do pozostałych kanałów pozyskiwania ruchu.
Jak zwiększyć ruch organiczny?
Aby poprawić swoje wyniki organiczne, warto zainwestować w SEO, co bezpośrednio i długofalowo wpływa na organic search. W tym celu dobrze powierzyć specjalistom przeprowadzenie audytu strony, który wskaże słabe punkty witryny wymagające optymalizacji. Kluczowe dla pozycjonowania jest z pewnością m.in. pozyskiwanie linków oraz tworzenie wartościowego contentu.
Powiązane wpisy na blogu
Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?
Prowadzenie zyskownego e-commerce to duże wyzwanie. Jednym z podstawowych czynników decydujących o sukcesie jest oczywiście zdobywanie klientów. Jeśli masz z tym problem, ten artykuł z pewnością Ci pomoże.
Jak zwiększyć współczynnik CTR w wynikach organicznych?
Nie zawsze wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się na częste odwiedziny witryny przez użytkowników. Co zrobić, aby zachęcić odbiorców do wejścia akurat na Twoją stronę?
Direct Answer – jak dostać się na pozycję 0?
Swoją obecność na pierwszej stronie w Google możesz zaznaczyć na różne sposoby. Jednym z nich jest Direct Answer. Czym są owe odpowiedzi bezpośrednie i czy warto mieć je na uwadze?