Organic traffic - definicja
Organic traffic to ruch organiczny odnoszący się do użytkowników, który trafiają na daną stronę internetową na podstawie wyników wyszukiwarek Google, Bing czy Yahoo. Ruch organiczny jest bezpłatny w przeciwieństwie do tego uzyskiwanego za sprawą płatnych reklam. Może on natomiast wzrosnąć dzięki prowadzeniu działań SEO.

Jak sprawdzić organic traffic w Google Analytics?
Informacje o ruchu organicznym można sprawdzić w Google Analytics. W tym celu należy wybrać raport Pozyskiwanie → Cały ruch → Kanały, gdzie po kliknięciu w Organic traffic można zobaczyć podział ruchu uwzględniający różne wyszukiwarki internetowe. Jeśli na liście nie widać segmentu predefiniowanego, należy stworzyć nowy segment i w Źródle wizyt w warunkach ustawić Medium=Organic.

Dlaczego ruch organiczny jest tak ważny?
Ruch bezpłatny jest ważny, ponieważ w większości branż stanowi największy procent wśród źródeł pozyskujących ruch do strony. Użytkownicy trafiają na Twoją stronę z wyników Google dopasowanych do wpisanego zapytania, więc wynika to z konkretnej intencji. Dzięki temu ruch z wyszukiwarki charakteryzuje się wysokim współczynnikiem zaangażowania i użytkownicy przekierowani z wyszukiwarki są bardziej skłonni do konwersji, w porównaniu do pozostałych kanałów pozyskiwania ruchu.
Jak zwiększyć ruch organiczny?
Aby poprawić swoje wyniki organiczne, warto zainwestować w SEO, co bezpośrednio i długofalowo wpływa na organic search. W tym celu dobrze powierzyć specjalistom przeprowadzenie audytu strony, który wskaże słabe punkty witryny wymagające optymalizacji. Kluczowe dla pozycjonowania jest z pewnością m.in. pozyskiwanie linków oraz tworzenie wartościowego contentu.
Powiązane wpisy na blogu
Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?
Prowadzenie zyskownego e-commerce to duże wyzwanie. Jednym z podstawowych czynników decydujących o sukcesie jest oczywiście zdobywanie klientów. Jeśli masz z tym problem, ten artykuł z pewnością Ci pomoże.
Współczynnik CTR: kompleksowy poradnik, jak analizować i maksymalizować klikalność
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania nie zawsze przekłada się na częste wizyty użytkowników. Co zrobić, aby zachęcić odbiorców do wejścia akurat na Twoją stronę? Jakie błędy być może popełniasz? Przedstawiamy sprawdzone sposoby na poprawę współczynnika klikalności.
Direct Answer – jak dostać się na pozycję 0?
Swoją obecność na pierwszej stronie w Google możesz zaznaczyć na różne sposoby. Jednym z nich jest Direct Answer. Czym są owe odpowiedzi bezpośrednie i czy warto mieć je na uwadze?



