Organic traffic - co to jest?

Organic traffic - definicja

Organic traffic to ruch organiczny odnoszący się do użytkowników, który trafiają na daną stronę internetową na podstawie wyników wyszukiwarek Google, Bing czy Yahoo. Ruch organiczny jest bezpłatny w przeciwieństwie do tego uzyskiwanego za sprawą płatnych reklam. Może on natomiast wzrosnąć dzięki prowadzeniu działań SEO.

Wyniki wyszukiwania

Jak sprawdzić organic traffic w Google Analytics?

Informacje o ruchu organicznym można sprawdzić w Google Analytics. W tym celu należy wybrać raport Pozyskiwanie → Cały ruch → Kanały, gdzie po kliknięciu w Organic traffic można zobaczyć podział ruchu uwzględniający różne wyszukiwarki internetowe. Jeśli na liście nie widać segmentu predefiniowanego, należy stworzyć nowy segment i w Źródle wizyt w warunkach ustawić Medium=Organic.

Ruch organiczny w Google Analytics

Dlaczego ruch organiczny jest tak ważny?

Ruch bezpłatny jest ważny, ponieważ w większości branż stanowi największy procent wśród źródeł pozyskujących ruch do strony. Użytkownicy trafiają na Twoją stronę z wyników Google dopasowanych do wpisanego zapytania, więc wynika to z konkretnej intencji. Dzięki temu ruch z wyszukiwarki charakteryzuje się wysokim współczynnikiem zaangażowania i użytkownicy przekierowani z wyszukiwarki są bardziej skłonni do konwersji, w porównaniu do pozostałych kanałów pozyskiwania ruchu.

Jak zwiększyć ruch organiczny?

Aby poprawić swoje wyniki organiczne, warto zainwestować w SEO, co bezpośrednio i długofalowo wpływa na organic search. W tym celu dobrze powierzyć specjalistom przeprowadzenie audytu strony, który wskaże słabe punkty witryny wymagające optymalizacji. Kluczowe dla pozycjonowania jest z pewnością m.in. pozyskiwanie linków oraz tworzenie wartościowego contentu.

Chcesz zwiększyć swój ruch organiczny?
Zajmiemy się tym
Oceń stronę:
4.8
Ocena: 4.8 Liczba głosów: 4

Powiązane wpisy na blogu