Niekiedy zdarza się, że trzeba przenieść adres URL w inne miejsce witryny lub nawet poza nią. By nie stracić użytkowników i utrzymać dotychczasowe pozycje, należy przekierować stronę.
Przekierowanie 302 - definicja
Przekierowanie 302 daje sygnał robotom wyszukiwarki, że strona tymczasowo znajduje się w innym miejscu (zmieniła swój adres), ale do niego powróci. To bardzo ważny komunikat dla Google, ponieważ bez niego może usunąć ją z SERPów, co mogłoby być poważnym problemem w kontekście widoczności strony.
Kiedy należy stosować przekierowania 302?
Redirect 302 będzie potrzebne w niewielu sytuacjach, głównie, gdy:
- konserwujesz lub aktualizujesz stronę,
- testujesz nowy design lub funkcje.
Pamiętaj przy tym, żeby ustawić przekierowanie 302 wyłącznie wtedy, gdy wiesz, że przywrócisz stronę lub gdy planujesz założyć nową.
Jak ustawić przekierowanie 302?
W zależności od CMS-a, na którym pracujesz, 302 tworzy się w różnych miejscach. Zobacz poniżej, jak zrobić przekierowanie 302 dla WordPressa, Drupala i Magento.
WordPress
Do szybkiego zrobienia 302 w WordPressie potrzebujesz wtyczki, np. popularnej Redirection. Następnie dodając przekierowanie w panelu (przez tę wtyczkę), kliknij koło zębate - tak uzyskasz dostęp do ustawień zaawansowanych, wśród których jest opcja wybrania przekierowania 302.
Drupal
W panelu Drupala wejdź w ustawienia i wyszukaj kolejno Wyszukiwania i metadane -> Przekierowania adresów -> Dodaj przekierowanie.
Następnie w ścieżce podaj adres, dla którego chcesz zrobić 302 i wskaż, dokąd ma prowadzić (pasek Do). Ustaw status przekierowania na 302 i zapisz.
Magento
Żeby zrobić przekierowanie tymczasowe w Magento, przejdź do Marketing -> SEO i wyszukiwanie -> Przekierowania URL. Następnie kliknij button Dodaj nowe przekierowanie URL, wprowadź potrzebne dane i zapisz.
Jak przekierowanie 302 wpływa na SEO?
Choć dla zwykłego odbiorcy redirect 302 nie ma żadnego znaczenia, tak dla Google to przekierowanie daje jasny sygnał: „Tymczasowo przenieśliśmy stronę w inne miejsce. Wyślij tam moich użytkowników”. Dzięki takiemu działaniu nie stracisz dotychczasowej pozycji, nie osłabnie jakość Twojego link buildingu, ani nie wpłynie to na ilość generowanego ruchu.
Powiązane wpisy na blogu
Przekierowanie 301 - czym jest i jak je wykorzystać w SEO?
Struktura stron internetowych i odnośników często się zmienia, dlatego stosowanie przekierowań 301 jest z reguły koniecznością w przypadku wszystkich witryn. Jak dokładnie one działają? Kiedy i jak z nich korzystać?
Page Experience - jakość strony czynnikiem rankingowym Google
Aktualizacje Google często mają na celu promowanie dobrego user experience. Właśnie tego dotyczył jeden z ostatnich update’ów – Google Page Experience Update. Co warto o nim wiedzieć? Jak poprawić swoją stronę, mając go na uwadze? Tego i wiele więcej dowiesz się z tego artykułu.