Przekierowanie 302 - co to jest?

Niekiedy zdarza się, że trzeba przenieść adres URL w inne miejsce witryny lub nawet poza nią. By nie stracić użytkowników i utrzymać dotychczasowe pozycje, należy przekierować stronę.

Przekierowanie 302 - definicja

Przekierowanie 302 daje sygnał robotom wyszukiwarki, że strona tymczasowo znajduje się w innym miejscu (zmieniła swój adres), ale do niego powróci. To bardzo ważny komunikat dla Google, ponieważ bez niego może usunąć ją z SERPów, co mogłoby być poważnym problemem w kontekście widoczności strony.

Kiedy należy stosować przekierowania 302?

Redirect 302 będzie potrzebne w niewielu sytuacjach, głównie, gdy:

  • konserwujesz lub aktualizujesz stronę,
  • testujesz nowy design lub funkcje.

Pamiętaj przy tym, żeby ustawić przekierowanie 302 wyłącznie wtedy, gdy wiesz, że przywrócisz stronę lub gdy planujesz założyć nową.

Jak przekierowanie 302 wpływa na SEO?

Choć dla zwykłego odbiorcy redirect 302 nie ma żadnego znaczenia, tak dla Google to przekierowanie daje jasny sygnał: „Tymczasowo przenieśliśmy stronę w inne miejsce. Wyślij tam moich użytkowników”. Dzięki takiemu działaniu nie stracisz dotychczasowej pozycji, nie osłabnie jakość Twojego link buildingu, ani nie wpłynie to na ilość generowanego ruchu.

Chcesz bezpiecznie przekierować stronę?
Oddaj to w ręce profesjonalistów
Oceń stronę:
0

Powiązane wpisy na blogu