Noindex tag - co to jest?

Noindex tag - definicja

Tag noindex to praktyczny znacznik, który pozwala na zarządzanie indeksowaniem określonych podstron w obrębie witryny przez wyszukiwarki. Pozwala w łatwy sposób zablokować wyświetlanie się odpowiednich konkretnych w wynikach wyszukiwania Google. Wystarczy tylko zamieścić odpowiedni fragment kodu w źródle strony.

Co to jest znacznik noindex?

Tag noindex wysyła sygnał wyszukiwarkom, aby nie indeksowały danej strony internetowej, to znaczy, aby nie wyświetlała się ona w SERP-ach. Zatem roboty indeksujące po zeskanowaniu witryny i natrafieniu na metatag robots wykluczą ją z wyników wyszukiwania.

Kiedy używać tag noindex?

W jakich sytuacjach należy zatem stosować tag noindex? Oto najczęstsze przypadki:

  1. Strony o niemal identycznej zawartości, ponieważ w przeciwnym razie dochodzi wówczas do duplikacji treści oraz kanibalizacji słów kluczowych.
  2. Strony z zawartością o niewielkiej wartości, np. podziękowania za zakupy czy zapis na newsletter bądź strony logowania.
  3. Archiwum autora na blogu - gdy blog firmowy jest prowadzony przez jedną osobę, lepiej wyłączyć jego archiwum, aby nie dochodziło do duplikacji treści ze stroną główną bloga.
  4. Wewnętrzne wyniki wyszukiwania.
  5. Strony z postami użytkowników, na przykład na forum.

Błędne zastosowanie tagu noindex

Błędnie zastosowany tag noindex może powodować wiele negatywnych skutków, takich jak spadek ruchu organicznego. Dlatego tak ważny jest ciągły monitoring i analiza w Google Analytics i Google Search Console. Źle zamieszczony tag noindex można naprawić w następujący sposób:

  • prześlij ponownie mapę witryny do Google Search Console,
  • ręcznie prześlij strony, na których doszło do błędu, za pomocą funkcji „Prześlij do indeksu”,
  • wykorzystaj media społecznościowe do odzyskania ruchu, jeśli witryna nie pojawia się w indeksie.
Zależy Ci na poprawnym indeksowaniu strony?
Skontaktuj się z nami
Oceń stronę:
4.8
Ocena: 4.8 Liczba głosów: 4

Powiązane wpisy na blogu

Googlebot - co to jest?

Googlebot – co to jest i jak działa?

Googlebot to główny sprawca tego, że Twoja strona internetowa w ogóle pojawia się w wynikach wyszukiwania. Roboty Google przemierzając Internet, dodają poszczególne podstrony do swojego indeksu. Jak dokładnie działają i czym są? Odpowiadamy na najważniejsze pytania.

czytaj dalej