Page Authority – definicja
Page Authority (autorytet strony) to metryka wprowadzona przez firmę Moz w 2006 roku. Ocenia szansę na to, czy pojedyncza strona będzie zajmować wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania.
Autorytet podstrony mierzony jest w skali od 0 do 100 – im wyższa wartość, tym lepiej. Warto jednak pamietać, że jest to skala logarytmiczna, co oznacza, że osiągnięcie każdego kolejnego wyniku wymaga nieproporcjonalnie więcej pracy. Na przykład przeskok z Page Authority z 20 do 25 jest znacznie łatwiejszy niż z 70 do 71 mimo tego, że w drugim scenariuszu następuje wzrost „tylko” o jeden punkt.
Page Authority opiera się na danych z indeksu Mozscape i uwzględnia liczbę linków oraz ponad 40 różnych innych czynników.
Page Authority to metryka względna. Oznacza to, że nie ma wyjściowo dobrej lub złej wartości. Aby ustalić, do jakiego wyniku powinna aspirować dana podstrona, należy ją porównać z innymi, podobnej wielkości podstronami z witryn o tej samej skali.
Aby sprawdzić Page Authority, skorzystaj z narzędzia Moz Link Explorer.
Page Authority a Domain Authority
Domain Authority mierzy dokładnie to samo, co Page Authority, ale w skali całej domeny lub subdomeny. Są to jedyne różnice – Domain Authority jest ustalany w ten sam sposób, co autorytet pojedynczej strony.
Aby sprawdzić Domain Authority, skorzystaj z Free Domain Authority Checker.
Jak poprawić wartość Page Authority?
Jak wskazuje Moz:
„Najlepszy sposób na wpłynięcie na Page Authority to poprawa profilu linków. Można to osiągnąć poprzez przekierowania z zewnętrznych stron o wysokim autorytecie, które to działają jak „głosy zaufania” dla autorytetu Twojej strony".
Poza tym, podobnie jak w przypadku Domain Authority, nie da się łatwo i w bezpośredni sposób wpłynąć na Page Authority. Jest to złożona metryka, której poprawa wymaga wielu działań SEO.
Powiązane wpisy na blogu
Czym jest autorytet domeny i jak go sprawdzić?
Autorytet domeny jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych stron. Pokażemy Ci, w jakich narzędziach możesz samodzielnie poznać przybliżone wartości. Wytłumaczymy także, czym dokładnie jest autorytet domeny i jak go poprawić.
Page Experience - jakość strony czynnikiem rankingowym Google
Aktualizacje Google często mają na celu promowanie dobrego user experience. Właśnie tego dotyczył jeden z ostatnich update’ów – Google Page Experience Update. Co warto o nim wiedzieć? Jak poprawić swoją stronę, mając go na uwadze? Tego i wiele więcej dowiesz się z tego artykułu.
Nazwa domeny a pozycjonowanie strony
Nazwa domeny to jeden z pierwszych czynników, który należy rozważyć przy zakładaniu nowej strony internetowej. Jak zatem wpływa na pozycjonowanie? Czy takie szczegóły jak frazy kluczowe i rozszerzenia mają znaczenie? Jak w ogóle wybrać nazwę domeny?