Page Authority – definicja
Page Authority (autorytet strony) to metryka wprowadzona przez firmę Moz w 2006 roku. Ocenia szansę na to, czy pojedyncza strona będzie zajmować wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania.
Autorytet podstrony mierzony jest w skali od 0 do 100 – im wyższa wartość, tym lepiej. Warto jednak pamietać, że jest to skala logarytmiczna, co oznacza, że osiągnięcie każdego kolejnego wyniku wymaga nieproporcjonalnie więcej pracy. Na przykład przeskok z Page Authority z 20 do 25 jest znacznie łatwiejszy niż z 70 do 71 mimo tego, że w drugim scenariuszu następuje wzrost „tylko” o jeden punkt.
Page Authority opiera się na danych z indeksu Mozscape i uwzględnia liczbę linków oraz ponad 40 różnych innych czynników.
![Co wpływa na page authority? Czynniki page authority](https://dq9kv5ryhyla8.cloudfront.net/s3fs-public/images/page-authority.png)
Page Authority to metryka względna. Oznacza to, że nie ma wyjściowo dobrej lub złej wartości. Aby ustalić, do jakiego wyniku powinna aspirować dana podstrona, należy ją porównać z innymi, podobnej wielkości podstronami z witryn o tej samej skali.
Aby sprawdzić Page Authority, skorzystaj z narzędzia Moz Link Explorer.
Page Authority a Domain Authority
Domain Authority mierzy dokładnie to samo, co Page Authority, ale w skali całej domeny lub subdomeny. Są to jedyne różnice – Domain Authority jest ustalany w ten sam sposób, co autorytet pojedynczej strony.
Aby sprawdzić Domain Authority, skorzystaj z Free Domain Authority Checker.
Jak poprawić wartość Page Authority?
Jak wskazuje Moz:
„Najlepszy sposób na wpłynięcie na Page Authority to poprawa profilu linków. Można to osiągnąć poprzez przekierowania z zewnętrznych stron o wysokim autorytecie, które to działają jak „głosy zaufania” dla autorytetu Twojej strony".
Poza tym, podobnie jak w przypadku Domain Authority, nie da się łatwo i w bezpośredni sposób wpłynąć na Page Authority. Jest to złożona metryka, której poprawa wymaga wielu działań SEO.
Powiązane wpisy na blogu
Czym jest autorytet domeny i jak go sprawdzić?
Autorytet domeny jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych stron. Pokażemy Ci, w jakich narzędziach możesz samodzielnie poznać przybliżone wartości. Wytłumaczymy także, czym dokładnie jest autorytet domeny i jak go poprawić.
Page Experience - jakość strony czynnikiem rankingowym Google
Aktualizacje Google często mają na celu promowanie dobrego user experience. Właśnie tego dotyczył jeden z ostatnich update’ów – Google Page Experience Update. Co warto o nim wiedzieć? Jak poprawić swoją stronę, mając go na uwadze? Tego i wiele więcej dowiesz się z tego artykułu.
Nazwa domeny a pozycjonowanie strony
Nazwa domeny to jeden z pierwszych czynników, który należy rozważyć przy zakładaniu nowej strony internetowej. Jak zatem wpływa na pozycjonowanie? Czy takie szczegóły jak frazy kluczowe i rozszerzenia mają znaczenie? Jak w ogóle wybrać nazwę domeny?