NAP (Name, Address, Phone)
Pozycjonujesz się lokalnie? Sprawdź, czym jest wizytówka firmy NAP i jak ją poprawnie stworzyć, dzięki temu możesz poprawić swoją widoczność dla zapytań związanych z Twoim regionem.

Wizytówka NAP a pozycjonowanie lokalne
NAP to akronim z angielskiego oznaczający name, address, phone number. Wizytówki z tego rodzaju danymi odgrywają kluczową rolę w przypadku firm, którym w szczególności zależy na dobrych wynikach w lokalnych bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dane NAP powinny się również znaleźć na stronie internetowej firmy w widocznym miejscu, m.in. w tzw. sticky menu czy w stopce witryny. To jedna z praktyk, która ma kluczowe znaczenie dla SEO – Google dobierając wyniki do zapytania lokalnego, np. naprawa skrzyni biegów Kraków, bierze pod uwagę umiejscowienie geograficzne.
O czym pamiętać, zakładając wizytówkę NAP?
Dane, które wymagają uwzględnienia w wizytówkach NAP, to:
- pełna nazwa firmy, czyli należy rozwijać wszelkie skróty, nawet jeśli pod taką nazwą firma jest lepiej znana w sieci;
- adres – postaraj się zachować spójność zapisu we wszystkich miejscach, gdzie pojawia się ten element, czyli np. najpierw ulica i numer domu, a następnie kod pocztowy i miejscowość;
- numer telefonu – tu podobnie jak w przypadku adresu należy zachować taki sam format zapisu we wszystkich źródłach.
To ważne, by w sieci funkcjonowały te same dane o Twojej firmie – wbrew pozorom, to czy zapisujesz numer telefonu z myślnikami czy bez, ma znaczenie. W pozycjonowaniu lokalnym wszystko powinno wyglądać identycznie, w przeciwnym razie wprowadzasz Google’a w błąd. Jeśli zmieniłeś siedzibę lub firma przekształciła się w spółkę, każda wizytówka NAP powinna zostać zaktualizowana.
Powiązane wpisy na blogu
Pozycjonowanie regionalne - dla kogo i jak zoptymalizować stronę?
Firmy działające w konkretnych rejonach mają przed sobą inne wyzwania, jeśli chodzi o docieranie do klientów. Z tego też powodu w kontekście SEO powinny one polegać na pozycjonowaniu regionalnym. Czym zatem jest ten proces, na czym polega i jak go realizować?
Googlebot – co to jest i jak działa?
Googlebot to główny sprawca tego, że Twoja strona internetowa w ogóle pojawia się w wynikach wyszukiwania. Roboty Google przemierzając Internet, dodają poszczególne podstrony do swojego indeksu. Jak dokładnie działają i czym są? Odpowiadamy na najważniejsze pytania.