Not provided - co to jest?

Not provided - definicja

Not provided to innymi słowy ukrywanie fraz kluczowych w systemach analitycznych, takich jak Google Analytics, w celu ochrony prywatności użytkowników. Wówczas w statystykach zamiast danego słowa kluczowego pojawia się termin not provided. Pozycjonerom utrudnia to analizę prowadzonych działań SEO, a szacuje się, że obecnie liczba not provided sięga nawet ok. 85% fraz ukrywanych przez Google Analytics.

Not provided - co to jest?

Historia "not provided"

Proces ukrywania fraz kluczowych w Google Analytics pojawił się dopiero w 2011 roku, gdy domena Google’a została przekierowana z wersji http na https, czego skutkiem zaczęło być szyfrowanie działań użytkownika w sieci, choć początkowo dotyczyło to tylko tych osób, który są zalogowane na koncie Google’a. Dwa lata później zmiana objęła już wszystkich użytkowników.

"Not provided" a SEO?

W związku z ograniczeniami nałożonymi przez Google’a można wykorzystać inne sposoby, które pomogą uzyskać większą ilość danych na temat słów kluczowych. Na przykład:

  • Google Search Console - najwięcej informacji dostarcza raport Skuteczność mieszczący się w zakładce Stan, gdzie można znaleźć słowa kluczowe, które prowadzą do danej witryny. Google Search Console pozostaje po Google Analytics najbardziej pomocne w analizie fraz konkretnej domeny.
  • Google Ads - zjawisko not provided dotyczy słów kluczowych z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Oznacza to, że sprawdzenie skuteczności fraz nadal jest możliwe przy użyciu płatnych reklam. Dzięki temu można uzyskać cenne informacje na temat popularności danych wyrażeń w wyszukiwarce Google. W tym celu należy skorzystać z zakładki Wyszukiwane słowa w module Google Ads.
  • obserwacja ruchu - warto monitorować ruch na stronach docelowych swojej witryny. Chociaż nie jest to w pełni miarodajny sposób jak rzeczywiste dane o słowach kluczowych, to pozwala stwierdzić, gdzie trafiają użytkownicy z tzw. organica.
Potrzebujesz pomocy w analizowaniu danych?
Skontaktuj się z nami
Oceń stronę:
4.8
Ocena: 4.8 Liczba głosów: 4

Powiązane wpisy na blogu

Mierzenie SEO

Jak mierzyć skuteczność SEO i sprawdzić pracę agencji?

Przy wyborze kanałów marketingu internetowego, zastanów się, który z nich może przynieść Ci realne efekty. Zanim więc oddasz swoją stronę w ręce specjalistów, przemyśl jak chcesz kontrolować ich działania. Po lekturze dzisiejszego wpisu, będziesz wiedział jak zmierzyć skuteczność SEO i tym samym sprawdzić pracę agencji.

czytaj dalej