Trust Flow – co to jest?

Trust Flow – definicja

Trust flow (TF) to metryka, która określa, jak bardzo wiarygodna jest Twoja witryna internetowa. Głównym czynnikiem, jaki bierze pod uwagę, jest jakość. Współczynnik wiarygodności jest mierzony na podstawie wartości źródeł, które linkują do Twojej strony. Mówiąc wprost – im lepszy profil linków, tym lepszy wynik Trust Flow. Metryka została stworzona przez firmę zajmującą się SEO – Majestic.

Warto dodać, że TF (Trust Flow) nie jest czynnikiem rankingowym Google. Możesz go jednak traktować jako pewnego rodzaju wskazówkę podczas analizy konkurencji lub własnego serwisu.

Jak sprawdzić Trust Flow?

Wskaźnik Trust Flow możesz sprawdzić na oficjalnej stronie Majestic. Pamiętaj, by przy okazji sprawdzić również strony, do których linkuje Twoja witryna. Jeśli są słabej jakości, mogą zaniżyć Twój wynik. Rezultat TF jest mierzony w skali od 0 do 100.

Trust Flow

Jak zwiększyć wskaźnik Trust Flow?

Wskaźnik Trust Flow możesz polepszyć, korzystając z poniższych wskazówek:

  • analizuj konkurencję – analizując konkurencyjne witryny internetowe, sprawdź słowa kluczowe, na które pozycjonują się dane serwisy. Pomoże Ci to ustalić strategię contentową – interesujące treści mogą pomóc w zdobywaniu wartościowych odnośników,
  • dbaj o jakościowy profil linków – pozyskuj linki tylko z wiarygodnych i sprawdzonych źródeł. Jeśli podczas analizy witryny zobaczysz, że linkujesz do mało wiarygodnych serwisów, usuń te odnośniki i zastąp je lepszymi,
  • bądź konsekwentny – znajdź podstawowe słowo kluczowe, wokół którego będziesz tworzyć content i skup się na nim, tworząc jakościowe treści na blog lub newsletter – pomoże to w zdobywaniu backlinków.

Trust Flow (TF) bardzo pomaga przy działaniach SEO, dlatego jeśli pozycjonujesz strony internetowe, warto brać tę metrykę pod uwagę.

Chcesz poprawić jakość profilu linków?
Skontaktuj się z nami
Oceń stronę:
0

Powiązane wpisy na blogu

Linki wychodzące

Linki wychodzące – czym są i jak je tworzyć?

Linki wychodzące są niezwykle ważnym elementem strategii SEO. Te będące wysokiej jakości mogą poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę, aby linkowanie zewnętrzne pomagało, a nie szkodziło Twojej witrynie? Oto kilka wskazówek.

czytaj dalej