Screaming Frog - definicja
Screaming Frog SEO Spider Tool to crawler stron internetowych, który zbiera dane i pozwala na analizę szeregu elementów istotnych podczas działań SEO. Oprogramowanie w darmowej wersji pozwala na crawlowanie 500 adresów URL i diagnozuje wiele problemów, które wpływają na pozycjonowanie. Płatna wersja obejmuje nielimitowaną liczbę adresów URL i dużo więcej funkcjonalności: integrację z GA, GSC i PageSpeed Insight, przechowywanie i renderowanie HTML oraz JavaScript, crawling AMP, sprawdzenie czasu wczytywania stron na mobile.
Jakie są kluczowe funkcje Screaming Frog?
Crawler Screaming Frog pozwala na stworzenie wysokiej jakości audytu strony. Do elementów analizy strony można zaliczyć:
- wykrycie duplikacji - Screaming Frog wykrywa zduplikowane adresy URL, tytuły stron, opisy i nagłówki;
- uszkodzone linki - crawler tworzy listę błędnych linków w obrębie witryny do podstron zwracających kod 404;
- mapy XPath - zbiera dane z kodu HTML (dodatkowe nagłówki, ceny, znaczniki społecznościowe itp.);
- wykrywanie strony z przekierowaniem 301 i 302 - Screaming Frog znajduje przekierowania na stałe (301) i przekierowania tymczasowe (302), które dają robotom jasne informacje, co dzieje się aktualnie ze stroną;
- analizowanie nagłówków i meta tagów - Screaming Frog wykrywa nieprawidłowości w nagłówkach i meta tagach, dzięki czemu specjalista dokładnie wie, co poprawić;
- wyświetlanie adresów URL zablokowanych przez roboty - program wyszukuje dyrektywy na stronie, takie jak noindex czy nofollow i tagi kanoniczne;
- indeksowanie JavaScript - pozwala na wyrenderowanie dynamicznych elementów napisanych w JavaScript (Angular, React i Vue.js) oraz sprawdzenie możliwości ich poprawnego zaindeksowania.
Dlaczego warto korzystać ze Screaming Frog?
Filtrowanie widoku, intuicyjna obsługa, wizualizowanie strony - to tylko niektóre z zalet Screaming Frog’a. Program pozwala również połączyć dodatkowe narzędzia SEO, takie jak Google Analytics oraz Google Search Console. Ich integracja umożliwia szerszą analizę SEO/analizę dodatkowych elementów. Wszystkie funkcjonalności, którymi dysponuje Screaming Frog SEO Spider Tool pozwalają na kompleksową i trafną analizę SEO strony.
Powiązane wpisy na blogu
Google nie indeksuje strony – dlaczego? Poradnik
Dobrze zoptymalizowana pod SEO witryna to jeszcze nie wszystko. Aby w ogóle była ona brana pod uwagę w SERP-ach, jej treści muszą znaleźć się w bazie danych wyszukiwarki. Jednak w niektórych sytuacjach Google nie indeksuje strony.
Mapa strony internetowej – czym jest i jak ją wygenerować?
Sitemapy, czyli mapy strony internetowej, to jeden z najstarszych elementów SEO, który do dzisiaj ma duże znaczenie. Czym zatem są? Czy warto je stosować? Jak je przygotować? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.
Jak zwiększyć widoczność strony w Google?
Widoczność strony to jeden z najważniejszych czynników, który decyduje o jej jakości i powodzeniu. Czym zatem jest? Jak ją monitorować? Co zrobić, aby ją poprawić? Tego dowiesz się w tym artykule.