Search engine - co to jest?

Search engine - definicja

Wyszukiwarka internetowa (search engine) to narzędzie online, które zwraca wyniki na podstawie wpisanego przez użytkownika słowa kluczowego lub frazy. Wyszukiwarki w swojej bazie mają niezliczoną liczbę stron i danych, które sortują według własnych kryteriów i dopasowują do wpisywanych haseł.

Jak działa silnik wyszukiwarki?

Silniki wszystkich wyszukiwarek działają podobnie, na zasadzie tych trzech kroków:

  1. Crawling - boty „odwiedzają” nowo powstałą stronę - zbierają informacje o kodzie, strukturze i zawartości. Poruszają się między stronami i skanują umieszczone tam odnośniki.
  2. Indeksacja - po zapoznaniu się ze wszystkimi szczegółami strony, bot ją indeksuje, czyli dodaje do wyszukiwarki. Co ważne - strona musi zostać zaindeksowana, by użytkownik mógł zobaczyć ją w wynikach search engine. Dodatkowo, jeśli po publikacji wprowadzasz jakiekolwiek zmiany, powinieneś dążyć do tego, by roboty ponownie zapoznały się z zawartością i jeszcze raz zaindeksowały stronę.
  3. Ranking - w ostatnim kroku wyszukiwarka internetowa musi ustalić pozycję, na której znajdzie się Twoja strona. Do tego wykorzystuje dziesiątki, a nawet setki różnych sygnałów. Wiele z nich jest tajnych, ale o niektórych wiemy - liczy się m.in. szybkość ładowania strony, ux, autorytet witryny, link building i wiele więcej.

Popularne wyszukiwarki

Pewnie pierwszą Twoją myślą o search engine jest wyszukiwarka Google? Faktycznie, to ona wiedzie prym. Jednak istnieje ich więcej. Tak prezentuje się lista popularnych wyszukiwarek na całej Ziemi:

  1. Google - ok. 91%
  2. Bing - ok. 3%
  3. Yahoo! - ok. 1%
  4. YANDEX - ok. 1%
  5. Baidu - ok. 0,7%
  6. DuckDuckGo - ok. 0,5%
  7. Baidu- ok. 0,4%
Chcesz pozycjonować stronę w najpopularniejszej wyszukiwarce?
Zrób to z nami!
Oceń stronę:
0

Powiązane wpisy na blogu