Search engine - definicja
Wyszukiwarka internetowa (search engine) to narzędzie online, które zwraca wyniki na podstawie wpisanego przez użytkownika słowa kluczowego lub frazy. Wyszukiwarki w swojej bazie mają niezliczoną liczbę stron i danych, które sortują według własnych kryteriów i dopasowują do wpisywanych haseł.
Jak działa silnik wyszukiwarki?
Silniki wszystkich wyszukiwarek działają podobnie, na zasadzie tych trzech kroków:
- Crawling - boty „odwiedzają” nowo powstałą stronę - zbierają informacje o kodzie, strukturze i zawartości. Poruszają się między stronami i skanują umieszczone tam odnośniki.
- Indeksacja - po zapoznaniu się ze wszystkimi szczegółami strony, bot ją indeksuje, czyli dodaje do wyszukiwarki. Co ważne - strona musi zostać zaindeksowana, by użytkownik mógł zobaczyć ją w wynikach search engine. Dodatkowo, jeśli po publikacji wprowadzasz jakiekolwiek zmiany, powinieneś dążyć do tego, by roboty ponownie zapoznały się z zawartością i jeszcze raz zaindeksowały stronę.
- Ranking - w ostatnim kroku wyszukiwarka internetowa musi ustalić pozycję, na której znajdzie się Twoja strona. Do tego wykorzystuje dziesiątki, a nawet setki różnych sygnałów. Wiele z nich jest tajnych, ale o niektórych wiemy - liczy się m.in. szybkość ładowania strony, ux, autorytet witryny, link building i wiele więcej.
Popularne wyszukiwarki
Pewnie pierwszą Twoją myślą o search engine jest wyszukiwarka Google? Faktycznie, to ona wiedzie prym. Jednak istnieje ich więcej. Tak prezentuje się lista popularnych wyszukiwarek na całej Ziemi:
- Google - ok. 91%
- Bing - ok. 3%
- Yahoo! - ok. 1%
- YANDEX - ok. 1%
- Baidu - ok. 0,7%
- DuckDuckGo - ok. 0,5%
- Baidu- ok. 0,4%
Powiązane wpisy na blogu
Pozycjonowanie grafiki w wyszukiwarce Google. Poradnik
Google inwestuje w wyszukiwanie obrazem. Boty coraz lepiej radzą sobie z grafiką – wiedzą, co znajduje się na zdjęciu, odczytują kontekst danego obrazu. Pozycjonowanie grafiki to przyszłość SEO.
Podobne wyszukiwania w Google - jak je wykorzystać?
Strona wyników wyszukiwania to nie tylko lista z przydatnymi linkami – wzbogacona jest ona także o wiele innych elementów. Jednym z nich jest sekcja podobne wyszukiwania. Czym ona dokładnie jest? Jak działa? Jak wykorzystać ją w SEO?