Sitewide Link – definicja
Termin Site-wide link odnosi się do statycznych przekierowań, które pojawiają się na każdej podstronie serwisu. Aby było to możliwe, umieszczane są w elementach witryny obecnych na każdej stronie, jak:
- stopka (najczęstszy wybór),
- nagłówek,
- pasek boczny,
- menu nawigacyjne.
Przykłady linków typu side-wide na smartbuzz.pl
Linki site-wide często przekierowują do profili w mediach społecznościowych.
Linki sitewide a SEO
Odnośniki site-wide potrafią pomóc w SEO, ale mogą też łatwo zaszkodzić pozycjonowaniu. Rozważmy 2 przypadki ich stosowania.
-
Linki wewnętrzne
Jeśli na swojej witrynie umieszczasz linki site-wide prowadzące do innych własnych podstron, możesz w ten sposób usprawnić linkowanie wewnętrzne. Takie przekierowania nie tylko pomogą odwiedzającym w nawigacji, ale także ułatwią robotom Google indeksowanie zawartości strony i analizę Twojej obecności w internecie.
Oczywiście musisz zadbać o to, aby tego typu przekierowania wewnętrzne miały sens i kierowały do faktycznie istotnych stron.
-
Linki przychodzące
Przed aktualizacją Pingwin w 2012 roku linki site-wide były często wykorzystywane jako metoda Black Hat SEO do generowania ogromnej liczby przekierowań przychodzących. Update zredukował ich skuteczność i dlatego w społeczności SEO krytycznie patrzy się na tego typu strategię celowego pozyskiwania odnośników zewnętrznych.
Jeśli jednak linki site-wide prowadzące do Twojej strony pojawiają się na innych witrynach organicznie, są oczywiście korzystne i nie stanowią problemu.
Jak stosować linki sitewide?
Aby z powodzeniem korzystać z przekierowań site-wide, stosuj się do następujących porad:
- Upewnij się, że linki site-wide są naturalne i mają sens w kontekście Twojej strony internetowej.
- Używaj w nich atrybutu rel="nofollow".
- Unikaj stosowania w nich, jako tekstu zakotwiczenia, najważniejszych fraz kluczowych w Twojej niszy.
- Nie polegaj na strategiach SEO, które jako cel obierają sobie generowanie linków przychodzących w charakterze site-wide.
Powiązane wpisy na blogu
Link Juice - czym jest i jak wpływa na SEO?
Uzyskiwane linki zewnętrzne oraz struktura odnośników wewnętrznych na danej stronie to jedne z najważniejszych aspektów pozycjonowania. Jak ich wartości są traktowane przez Google? Czy da się je zmierzyć?
Linki wychodzące – czym są i jak je tworzyć?
Linki wychodzące są niezwykle ważnym elementem strategii SEO. Te będące wysokiej jakości mogą poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę, aby linkowanie zewnętrzne pomagało, a nie szkodziło Twojej witrynie? Oto kilka wskazówek.
Atrybuty linków w SEO - dofollow, nofollow, sponsored i UGC
Poszczególnym linkom mogą towarzyszyć różne atrybuty. Czym one dokładnie są? Jak działają i kiedy z nich korzystać?