vSEO – definicja
vSEO (Video SEO) to optymalizacja treści wideo w celu poprawy ich widoczności na wybranej platformie (np. YouTube) i w ogólnych wynikach wyszukiwania Google.
Wyszukiwarki internetowe nie są w stanie „obejrzeć” całych filmów, dlatego podczas ich pozycjonowania posiłkują się wieloma innymi danymi. Z tego powodu w ramach vSEO korzysta się z różnych technik, takich jak:
- analiza fraz kluczowych – tytuły i opisy filmów powinny być zoptymalizowane pod odpowiednie zapytania,
- transkrypcje/napisy – dodatkowa forma tekstowa filmów pomaga zrozumieć ich treść odbiorcom oraz Google,
- miniaturki – przyciągająca uwagę miniaturka może mieć duży wpływ na klikalność filmów oraz ma znaczenie w brandingu,
- sitemapy – jeśli przechowujesz materiały multimedialne na swojej stronie, wideo sitemapa może pomóc Google je odkryć.
Dlaczego warto stosować vSEO?
W Video Search Engine Optimization warto zainwestować z kilku powodów:
- poprawa widoczności – dzięki odpowiedniej optymalizacji filmy mogą uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google oraz na wybranych platformach, co zwiększy ich popularność,
- poprawa doświadczenia użytkownika – za sprawą odpowiednich metod filmy mogą stać się ciekawsze i łatwiejsze do przyswojenia dla użytkowników,
- przekierowywanie ruchu – dzięki skutecznej optymalizacji (np. dodaniu linków, call to actions, odpowiedniego brandingu) filmy zawarte na zewnętrznych platformach będą także przekierowywać ruch do Twojej strony.
Powiązane wpisy na blogu
Jak wybrać agencję SEO? Praktyczne wskazówki
Nie pozyskujesz ruchu z wyszukiwarki? Twoje produkty się nie sprzedają? To być może dobry moment, by zatrudnić agencję SEO, która poprawi widoczność Twojego biznesu w sieci.
Jak dobrać frazy na stronę internetową? Analiza słów kluczowych
Słowo kluczowe to termin, który w branżach SEO i marketingu internetowym przewija się nieustannie. Czym zatem są tego typu frazy? Jakie ich typy możemy wymienić? Dlaczego są ważne?
Mierniki UX – jak mierzyć poziom satysfakcji na stronie?
Według badań klienci z pozytywnymi doświadczeniami wydają o 140% więcej niż Ci, których doświadczenia są negatywne. User experience bezpośrednio wpływa na sprzedaż.