Wyszukiwarka Yandex - definicja
Yandex to rosyjska międzynarodowa firma założona w 1997 roku. Jej flagowy produkt to “rosyjski Google”, czyli ciesząca się dużą popularnością w Rosji wyszukiwarka o tej samej co koncern nazwie - Yandex. W rzeczywistości przedsiębiorstwo oferuje wiele innych usług związanych z nowymi technologiami i Internetem, m.in. płatne reklamy w sieci, Yandex Mail, Yandex Maps, przeglądarkę Yandex Browser, asystenta głosowego Alice, a nawet YandexTaxi, który powstał we współpracy z Uberem.
Wyszukiwarka Yandex
Rosyjska wyszukiwarka działa podobnie jak inne tego typu oprogramowania, to znaczy po wpisaniu wyszukiwanej frazy pojawia się strona z wynikami. W zależności od typu zapytania mogą się również pojawić obrazy czy filmy. Użytkownik podobnie jak w Google’u może się przełączać między kartami z wynikami wyszukiwania dla obrazów, wideo czy wiadomości. A jeżeli otrzymane wyniki nie są satysfakcjonujące, to na końcu strony znajdują się odnośniki do innych wyszukiwarek takich jak Google czy Bing. Wyszukiwanie głosowe dla Yandexa wynosi ok. 20%.
Popularność wyszukiwarki Yandex
Wyszukiwarka Yandex cieszy się w Rosji zbliżoną popularnością co Google, choć mimo wszystko to gigant z Mountain View zajmuje pod tym względem pierwsze miejsce w rankingu - jego udział w rynku wynosi 53,5%. Z wyszukiwarki Yandex, która plasuje się na drugim miejscu, korzysta 44% internautów. Ogółem na świecie odsetek wszystkich użytkowników rosyjskiej wyszukiwarki wynosi ok. 0,7%. Jest ona również używana na Białorusi (24,3%), w Turcji (20,6%), Kazachstanie (15,3%) czy Uzbekistanie (13,2%).
Powiązane wpisy na blogu
Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce i na świecie
Każdy z nas niemal codziennie wpisuje dziesiątki fraz w pole wyszukiwarki internetowej – od prognozy pogody przez najlepsze buty do biegania aż po minifrezarki do drewna.