Wolumen wyszukiwania – co to jest?

Wolumen wyszukiwania – definicja

Wolumen wyszukiwania (po angielsku „search volume”) oznacza średnią liczbę zapytań w przypadku wybranego słowa kluczowego/frazy, jaką użytkownicy wprowadzają do wyszukiwarki w danym okresie (zwykle w miesiącu lub w roku).

Search volume

Wolumen wyszukiwania dla frazy „praca Warszawa" w serwisie Senuto

Warto zaznaczyć, że wolumen wyszukiwania nie jest dokładnie równy średniemu ruchowi, jaki możesz uzyskać, gdy pozycjonujesz się na dane zapytanie. Jest tak z 2 powodów:

  1. Prawie 34% zapytań to tzw. zero click searches. Oznacza to, że po ich wprowadzeniu użytkownik nie otwiera żadnej strony w wynikach wyszukiwania.
  2. Nawet jeśli zajmujesz pierwszą pozycję na dane zapytanie, cały wolumen wyszukiwania jest rozdzielany między pozostałe strony obecne w wynikach.

Search volume najlepiej mierzyć za pomocą specjalnych narzędzi SEO jak Google Keyword Planner, Ahrefs, SEMrush, Senuto czy SEMSTORM.

Dlaczego wolumen wyszukiwania jest ważny w SEO?

Wolumen wyszukiwania to jedna z podstawowych metryk w SEO. Warto ją monitorować z wielu powodów:

  • identyfikacja częstotliwości wyszukiwań – wolumen informuje, jak często dane słowo kluczowe jest wpisywane, co zapewnia wgląd w obecne trendy i zachowania użytkowników,
  • ustalenie priorytetów – znajdź słowa kluczowe o wysokiej liczbie wyszukiwań i skup się na nich, aby pozyskać dużo ruchu,
  • analiza konkurencji – za pomocą narzędzi SEO możesz sprawdzić wolumen wyszukiwania danych słów kluczowych oraz to, jaką pozycję w ich przypadku zajmują inne strony. Da Ci to dobry wgląd w widoczność konkurencji oraz podsunie pomysły, jak możesz usprawnić swoją strategię.
Chcesz wypozycjonować swoją domenę na najczęściej wyszukiwane frazy?
Napisz do nas
Oceń stronę:
0

Powiązane wpisy na blogu