Wolumen wyszukiwania – definicja
Wolumen wyszukiwania (po angielsku „search volume”) oznacza średnią liczbę zapytań w przypadku wybranego słowa kluczowego/frazy, jaką użytkownicy wprowadzają do wyszukiwarki w danym okresie (zwykle w miesiącu lub w roku).
Wolumen wyszukiwania dla frazy „praca Warszawa" w serwisie Senuto
Warto zaznaczyć, że wolumen wyszukiwania nie jest dokładnie równy średniemu ruchowi, jaki możesz uzyskać, gdy pozycjonujesz się na dane zapytanie. Jest tak z 2 powodów:
- Prawie 34% zapytań to tzw. zero click searches. Oznacza to, że po ich wprowadzeniu użytkownik nie otwiera żadnej strony w wynikach wyszukiwania.
- Nawet jeśli zajmujesz pierwszą pozycję na dane zapytanie, cały wolumen wyszukiwania jest rozdzielany między pozostałe strony obecne w wynikach.
Search volume najlepiej mierzyć za pomocą specjalnych narzędzi SEO jak Google Keyword Planner, Ahrefs, SEMrush, Senuto czy SEMSTORM.
Dlaczego wolumen wyszukiwania jest ważny w SEO?
Wolumen wyszukiwania to jedna z podstawowych metryk w SEO. Warto ją monitorować z wielu powodów:
- identyfikacja częstotliwości wyszukiwań – wolumen informuje, jak często dane słowo kluczowe jest wpisywane, co zapewnia wgląd w obecne trendy i zachowania użytkowników,
- ustalenie priorytetów – znajdź słowa kluczowe o wysokiej liczbie wyszukiwań i skup się na nich, aby pozyskać dużo ruchu,
- analiza konkurencji – za pomocą narzędzi SEO możesz sprawdzić wolumen wyszukiwania danych słów kluczowych oraz to, jaką pozycję w ich przypadku zajmują inne strony. Da Ci to dobry wgląd w widoczność konkurencji oraz podsunie pomysły, jak możesz usprawnić swoją strategię.
Powiązane wpisy na blogu
Zasady pozycjonowania w Google – 10 najważniejszych technik SEO
Znajomość zasad SEO i stosowanie się do nich przynosi długoterminowe korzyści, których nie można osiągnąć na tak wysokim poziomie w żaden inny sposób.
Jak dobrać frazy na stronę internetową? Analiza słów kluczowych
Słowo kluczowe to termin, który w branżach SEO i marketingu internetowym przewija się nieustannie. Czym zatem są tego typu frazy? Jakie ich typy możemy wymienić? Dlaczego są ważne?
Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?
Prowadzenie zyskownego e-commerce to duże wyzwanie. Jednym z podstawowych czynników decydujących o sukcesie jest oczywiście zdobywanie klientów. Jeśli masz z tym problem, ten artykuł z pewnością Ci pomoże.