Wyniki organiczne - definicja
Wyniki organiczne to bezpłatne wyniki wyszukiwania, które pojawiają się w wyszukiwarce po wpisaniu przez użytkownika jakiegoś zapytania. Nazywane są również SERP-ami. O tym, które miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania, zajmie dana strona internetowa, decyduje algorytm Google’a po uwzględnieniu wiele czynników rankingowych.
Wyniki organiczne wyszukiwarki Google
Wyniki organiczne Google prezentują się w przeglądarce podobnie jak na poniższej screenie, to znaczy na samej górze znajdują się wyniki płatne opatrzone napisem “Reklama”, a dopiero w następnej kolejności pojawiają się te bezpłatne.
Wyniki organiczne a SEO
Organiczne wyniki wyszukiwania znajdujące się w TOP10 mogą odzwierciedlać dobrą optymalizację SEO danej strony internetowej, na przykład poprzez odpowiednie nasycenie słów kluczowych, wyczerpującą temat treść czy znaczącą ilość wysokiej jakości linków przychodzących. Działania zmierzające do osiągnięcia jak najlepszej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwania nazywa się pozycjonowaniem organicznym.
Wyniki organiczne wyszukiwarki Google mogą również wskazać nowe słowa kluczowe do kampanii Google Ads, to znaczy jeżeli dana witryna pojawia się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na przykład na frazę “ręczniki bawełniane kąpielowe”, a współczynnik bezpłatnych wyników do kliknięć jest dość wysoki, może to wskazywać, że warto takie słowo kluczowe umieścić w reklamie Google Ads. Aby dokonywać takich analiz, należy skonfigurować konto Google Ads z Search Console, co pozwoli włączyć raport płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Powiązane wpisy na blogu
Jak zwiększyć współczynnik CTR w wynikach organicznych?
Nie zawsze wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się na częste odwiedziny witryny przez użytkowników. Co zrobić, aby zachęcić odbiorców do wejścia akurat na Twoją stronę?