Co oznacza skrót ZBS?
ZBS to skrót od znaków bez spacji. Przykładowo zdanie „CTA to skrót od Call to Action” zawiera 7 słów, 30 znaków ze spacjami i 24 znaki bez spacji.
Jak sprawdzić ilość ZBS?
Sprawdzenie ilości znaków bez spacji różni się w zależności od programu, w którym działasz:
- W Google Docs wejdź w Narzędzia » Liczba słów lub kliknij skrót klawiszowy Ctrl+Shift+C. Zobaczysz wówczas taki widok:

Nie musisz każdorazowo wchodzić w Narzędzia, by sprawdzić zbs. Wystarczy, że zaznaczysz Wyświetlaj liczbę słów podczas wpisywania. Dzięki temu cały czas podczas edycji tekstu będziesz widział w lewym dolnym rogu ilość znaków. Jeśli chcesz konkretnie sprawdzić zbs, przyciśnij strzałkę w dół:

- W Wordzie (MS Office) sprawdzisz to, zaznaczając wybrany tekst i klikając w Wyrazy na dole ekranu:

- Istnieją narzędzia online, w których możesz sprawdzić ilość znaków. Wystarczy, że skopiujesz swój tekst w odpowiednie pole, a program pokaże Ci zbs:

- Dobrym pomysłem jest także zainstalowanie wtyczki do Chrome - Word Counter Plus. To przydatne narzędzie pokaże Ci liczbę znaków bezpośrednio po zaznaczeniu dowolnego tekstu i przyciśnięciu prawego przycisku myszy.

Ile znaków bez spacji zawierają różne typy treści?
Nie ma jednoznacznego wskazania, ile znaków bez spacji powinny zawierać różne typy treści. Z oczywistych względów najdłuższą formą jest blog, natomiast obecnie najkrótszą TikTok. Tak mniej więcej wygląda przedział zbs dla:
- artykuł blogowego - 2000-15000,
- opisu kategorii - 1500-5000,
- opisu produktu - 700-4000,
- opisu usługi - 1500-5000,
- wpisu na portalu społecznościowym - 100-2000.
Powiązane wpisy na blogu
Content marketing, który generuje konwersje i sprzedaż
Content marketing jest przez wiele firm wykorzystywany do wstępnego zdobywania leadów i budowania świadomości marki. Czy można go jednak zastosować w celach bardziej skupionych na konwersji i sprzedaży? Tak! W artykule przyjrzymy się temu tematowi.
Copywriting a content marketing - czym się różnią?
Copywriting i content marketing to jedne z najczęstszych terminów, jakie napotkasz w kontekście marketingu internetowego. Co one oznaczają? Jakie są między nimi różnice? Dlaczego warto z nich korzystać, jeśli chcesz zdobyć klientów?
Evergreen content – co to jest i jak go tworzyć?
Pozwala utrzymać stały ruch na blogu i nie wymaga regularnego odświeżania. Znacząco zwiększa konwersję. Prawie nigdy się nie dezaktualizuje. Dowiedz się, czym jest evergreen content.