Meta title - definicja
Meta title to, innymi słowy, tytuł strony internetowej, który jest widoczny w wynikach wyszukiwania oraz na karcie okna przeglądarki. Wskazuje on tematykę strony, a gdy zawiera słowa kluczowe, wspiera również pozycjonowanie.
Jak sprawdzić meta tag title w źródle strony?
Meta tag title w kodzie HTML znajduje się w tagu <title> w sekcji <head>co w praktyce wygląda następująco:
<head>
<title>Blog firmowy - dlaczego warto go prowadzić?</title>
</head>
W najpopularniejszych przeglądarkach (Chrome, Firefox, Safari) znacznik title można sprawdzić w źródle strony. W tym celu należy otworzyć daną podstronę i użyć skrótu klawiszowego Ctrl+U, po czym wyświetli się cały kod witryny. Tytuł strony będzie się znajdował w sekcji<head>między znacznikami<title>oraz</title>. Jeżeli meta tag trudno znaleźć w kodzie, wystarczy go wyszukać za pomocą komendy Ctrl+F i wpisaniu “title” w pole wyszukiwania.
Ile znaków powinien mieć meta title?
Długość meta title ograniczają tak naprawdę piksele. Przyjmuje się, że nie powinno ich być więcej niż 512. Dzieje się tak, ponieważ każda litera zajmuje różną ilość miejsca, np. więcej pikseli zajmie litera “o” niż “i”. Dlatego umownie meta tag title powinien liczyć od 60 do 70 znaków. Wówczas możemy mieć pewność, że title wyświetli się w całości w wynikach wyszukiwania.
Jak napisać skuteczny meta title?
Meta title to ważny element SEO strony internetowej, dlatego należy dołożyć starań, aby był dobrze zoptymalizowany. Oto kilka wskazówek, które w tym pomogą:
- każdy tytuł strony powinien być unikalny, podobnie jak treści, które się na niej znajdują,
- meta title nie powinien być ani zbyt krótki, ani zbyt długi, warto zmieścić się w zalecanej liczbie znaków,
- należy używać fraz kluczowych, najlepiej, aby tytuł się od nich rozpoczynał,
- choć znacznik title powinien być zoptymalizowany pod roboty Google’a, to nie można przesadzać i w pierwszej kolejności pisać jednak dla użytkowników,
- należy wystrzegać się błędów i powtórzeń.
Jak ustawić meta tag title na stronie?
W popularnych CMS-ach w szybki i łatwy sposób można ustawić unikalny meta tag title na każdej podstronie w serwisie. Na WordPressie jest to możliwe za sprawą wtyczki Yoast SEO.
Powiązane wpisy na blogu
Meta title tag, czyli najważniejszy znacznik SEO
Tytuł strony to pierwszy tekst, który widzi użytkownik w przeglądarce Google. Jest wizytówką Twojej strony w sieci. Potrafi przekonać użytkownika do kliknięcia linku, ale i ma wpływ na boty wyszukiwarki.
Meta tagi w SEO. Kompletny przewodnik
Meta tagi to jeden z głównych elementów optymalizacji on-site. To dzięki nim wyszukiwarce Google można przekazać pewne kluczowe informacje. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie one są, jak wpływają na SEO oraz na które z nich należy zwrócić szczególną uwagę.
Optymalizacja meta description – jak napisać skuteczny opis?
Meta description wydawałby się mało znaczącym elementem strony internetowej. Nic bardziej mylnego. Dobrze napisany może ściągnąć większy ruch na Twoją witrynę.