Google Data Center
Data Center to miejsca zawierające ogromne zasoby serwerów, które gromadzą i przetwarzają dane. Mają za zadanie nieprzerwanie, przez 24h/7, utrzymywać ruch użytkowników. Jeśli natomiast chodzi o Google Data Center, są to serwerownie obsługujące przepływy danych z wyszukiwarki Google: narzędzia Gmaila, YouTube’a i wszystkich produktów Google. Ciągłość działania zapewniają najwyższej jakości dyski, węzły komputerowe i inteligentne oprogramowanie operacyjne.
Tworząc DC, Google przyświecała myśl: ma być bezpiecznie i z dbałością o środowisko: „[...] centra danych [Google] zużywają znacznie mniej energii niż typowe centra danych. Podnosimy temperaturę do 80°F, używamy powietrza zewnętrznego do chłodzenia i budujemy niestandardowe serwery. Udostępniamy również szczegółowe dane dotyczące wydajności, aby pomóc w rozwoju całej branży”.
Gdzie znajdują się centra danych Google?
Centrum danych Google liczy kilkadziesiąt lokalizacji w wielu miejscach świata. Bazy znajdują się w Ameryce, Azji i Europie. W Północnej Ameryce jest aż 14 DC Google. Najmniej obiektów zlokalizowano w Ameryce Południowej i Azji. Co ważne - jeden z nich zbudowano w Warszawie w 2021 roku. Google we współpracy z Chmurą Krajową stworzyło pierwsze takie miejsce w Środkowo-Wschodniej Europie. Inwestycja na terenie Polski to trzy niezależnie od siebie działające strefy, które chronią przed jakimikolwiek zakłóceniami przesyłu danych.
Jakie znaczenie ma Google Data Center w SEO?
Szybkość i bezawaryjność działania stron ma ogromne znaczenie w SEO. Użytkowników internetu przybywa, dlatego także Google musi zwiększać swoje zasoby w postaci kolejnych centrów danych. Technologie chmurowe dla firm z Polski to pewność rozwoju i nowe, inteligentne rozwiązania.
Powiązane wpisy na blogu
Czym jest autorytet domeny i jak go sprawdzić?
Autorytet domeny jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych stron. Pokażemy Ci, w jakich narzędziach możesz samodzielnie poznać przybliżone wartości. Wytłumaczymy także, czym dokładnie jest autorytet domeny i jak go poprawić.
Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?
Prowadzenie zyskownego e-commerce to duże wyzwanie. Jednym z podstawowych czynników decydujących o sukcesie jest oczywiście zdobywanie klientów. Jeśli masz z tym problem, ten artykuł z pewnością Ci pomoże.