Link exchange ‒ co to jest?

Link exchange ‒ definicja

Link exchange to system wymiany linków między dwiema stronami internetowymi za obustronną zgodą. Ma on na celu poprawienie pozycji obu stron w wyszukiwarce Google.

Jak wymiana linków wpływa na SEO?

Chociaż link exchange nie jest oficjalnie zakazany przez Google, należy używać go z rozwagą. Jeśli linkowana strona nie ma wartości merytorycznej, nie jest przydatna dla użytkownika i nie jest w żaden sposób powiązana tematycznie ze stroną, na której widnieje do niej link, istnieje możliwość, że Google nałoży na witrynę filtr. W przypadku stosowania sztucznej wymiany linków na dużą skalę, za takie działania grozi nawet ban.

System wymiany linków

Przykładowo, jeśli prowadzisz działalność budowlaną i zgodziłeś się na wymianę linków z inną firmą, która oferuje komplementarne usługi, np. materiały budowlane lub usługi wykończeniowe, takie działanie nie poniesie za sobą konsekwencji. Wręcz przeciwnie – może przyczynić się do poprawy widoczności obu witryn w Google, ponieważ link przekieruje użytkownika w miejsce, które może go potencjalnie zainteresować. Kłopoty mogłyby pojawić się w sytuacji, kiedy strony miałyby na celu wyłącznie wzajemne linkowanie i użytkownik, klikając odnośnik, byłby przenoszony na bezwartościową dla niego witrynę.

Potrzebujesz pomocy przy link buildingu?
Skontaktuj się z nami
Oceń stronę:
0

Powiązane wpisy na blogu