Link exchange ‒ definicja
Link exchange to system wymiany linków między dwiema stronami internetowymi za obustronną zgodą. Ma on na celu poprawienie pozycji obu stron w wyszukiwarce Google.
Jak wymiana linków wpływa na SEO?
Chociaż link exchange nie jest oficjalnie zakazany przez Google, należy używać go z rozwagą. Jeśli linkowana strona nie ma wartości merytorycznej, nie jest przydatna dla użytkownika i nie jest w żaden sposób powiązana tematycznie ze stroną, na której widnieje do niej link, istnieje możliwość, że Google nałoży na witrynę filtr. W przypadku stosowania sztucznej wymiany linków na dużą skalę, za takie działania grozi nawet ban.
Przykładowo, jeśli prowadzisz działalność budowlaną i zgodziłeś się na wymianę linków z inną firmą, która oferuje komplementarne usługi, np. materiały budowlane lub usługi wykończeniowe, takie działanie nie poniesie za sobą konsekwencji. Wręcz przeciwnie – może przyczynić się do poprawy widoczności obu witryn w Google, ponieważ link przekieruje użytkownika w miejsce, które może go potencjalnie zainteresować. Kłopoty mogłyby pojawić się w sytuacji, kiedy strony miałyby na celu wyłącznie wzajemne linkowanie i użytkownik, klikając odnośnik, byłby przenoszony na bezwartościową dla niego witrynę.
Powiązane wpisy na blogu
Link Building, czyli budowanie jakościowych linków dla SEO
Link building to jedno z najważniejszych działań w kontekście SEO. Na czym polega ten proces? Jak zdobywać jakościowe odnośniki? Na co uważać? Tego i znacznie więcej dowiesz się z tego artykułu.
Linki nofollow a follow – co musisz wiedzieć?
Odnośniki nofollow i linki dofollow są kluczowymi elementami link buildingu. Linkowanie zewnętrzne pomaga stronie osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i wzmacnia autorytet domeny.
Link Juice - czym jest i jak wpływa na SEO?
Uzyskiwane linki zewnętrzne oraz struktura odnośników wewnętrznych na danej stronie to jedne z najważniejszych aspektów pozycjonowania. Jak ich wartości są traktowane przez Google? Czy da się je zmierzyć?