Keyword Density - definicja
Keyword Density to pojęcie, które można tłumaczyć jako gęstość wystąpienia słowa kluczowego na stronie. Może ona mieć wpływ na wyniki pozycjonowania, dlatego należy zadbać o zrównoważoną liczbę fraz w obrębie witryny. W tym celu warto sięgać m.in. po synonimy i inne powiązane semantycznie słowa kluczowe.
Jak obliczyć Keyword Density?
Aby obliczyć keyword density, wystarczy podzielić liczbę słów kluczowych występujących na danej stronie przez ogólną liczbę znajdujących się tam wyrazów. Następnie otrzymaną wartość należy pomnożyć przez 100%. Niestety, nie ma żadnych wytycznych od Google ani wiarygodnych statystyk, które jednoznacznie potwierdzałyby, jaka wartość keyword density jest wskazana dla witryny. Wielu specjalistów SEO uważa jednak, że najbezpieczniej używać jednej frazy na ok. 200 słów tekstu.
Keyword Density a SEO
Jeszcze 10-15 lat temu powszechną praktyką było “upychanie” słów kluczowych, na przykład w stopkach stron internetowych. Dzisiaj taki keyword stuffing bardziej zaszkodzi, niż pomoże witrynie. Przyjmuje się, że keyword density w klasycznej formule nie jest już tak czynnikiem rankingowym i nie ma pozytywnego wpływu na SEO. Zmiany algorytmu Google’a na przestrzeni lat sprawiły, że roboty indeksujące już bez problemu rozpoznają tzw. thin content, gdzie jest mało wartościowej treści, a dominuje za to przesyt fraz. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie synonimów, fraz odmienionych i powiązanych semantycznie. A przede wszystkim kwestia nasycenia słowami kluczowymi powinna być traktowana jako uzupełnienie wartościowej dla użytkowników treści.
Powiązane wpisy na blogu
Jak dobrać frazy na stronę internetową? Analiza słów kluczowych
Słowo kluczowe to termin, który w branżach SEO i marketingu internetowym przewija się nieustannie. Czym zatem są tego typu frazy? Jakie ich typy możemy wymienić? Dlaczego są ważne?
Semantyczne słowa kluczowe (LSI) – czym są i jak je wykorzystać?
Google wciąż rozwija się pod względem uczenia maszynowego czy sztucznej inteligencji. Roboty Google coraz lepiej rozumieją kontekst treści, dzięki czemu odpowiedzi wyszukiwarki na zapytania użytkowników są bardziej precyzyjne i jakościowe.
Jak zwiększyć widoczność strony w Google?
Widoczność strony to jeden z najważniejszych czynników, który decyduje o jej jakości i powodzeniu. Czym zatem jest? Jak ją monitorować? Co zrobić, aby ją poprawić? Tego dowiesz się w tym artykule.