Citation Flow – co to jest?

Citation Flow – definicja

Citation Flow (CF) to metryka, która została stworzona przez firmę SEO – Majestic. Pozwala sprawdzić, ile źródeł ma odnośnik do Twojej strony. W odróżnieniu od Trust Flow, wskaźnik Citation Flow nie koncentruje się tak bardzo na jakości linków, a na ich liczbie.

Chociaż Citation Flow nie jest oficjalnym czynnikiem rankingowym Google, to warto zwracać uwagę na tę metrykę, ponieważ może wydatnie pomóc w pozycjonowaniu stron.

Jak sprawdzić Citation Flow?

Wynik CF (Citation Flow) możesz sprawdzić na oficjalnej stronie Majestic. Podawany jest w takiej samej formie co Trust Flow - od 0 do 100, gdzie 0 to bardzo słaby rezultat, a 100 najlepszy. Możesz tam również przeanalizować rezultaty konkurencji i wprowadzić konieczne poprawki na swoją witrynę. Citation Flow i Trust Flow są ze sobą ściśle powiązane – kiedy sprawdzasz wyniki swojego serwisu, najlepiej, by obie te metryki miały zbliżoną wartość. Jeśli np. wynik Citation Flow jest wyższy od Trust Flow, świadczy to o tym, że masz rozbudowany profil linków, ale niskiej jakości.

Jak zwiększyć wskaźnik Citation Flow?

Oto kilka innych wskazówek, które pomogą Ci poprawić Citation Flow (CF):

  • zadbaj o jakość – mimo że Citation Flow bardziej od jakości ceni ilość, warto również zwrócić uwagę na to, do jakich stron linkuje Twój serwis,
  • publikuj artykuły sponsorowane – poziom Citation Flow możesz również podnieść, publikując płatne treści na popularnych i jakościowych portalach. Dzięki temu zbudujesz solidny profil linków.
  • postaw na content wizualny – stosowanie infografik, filmików lub obrazków uatrakcyjnia treści oraz zwiększa szanse na linkowanie do Twojej strony www przez popularne serwisy,
  • przeprowadzaj audyty witryny – nie możesz kontrolować każdej strony, która ma odnośnik do Twojego serwisu. Możesz za to regularnie sprawdzać stan własnego serwisu i usuwać linki, które zaniżają metryki.
Chcesz zbudować jakościowy profil linków?
Skontaktuj się z nami
Oceń stronę:
0

Powiązane wpisy na blogu

Linki wychodzące

Linki wychodzące – czym są i jak je tworzyć?

Linki wychodzące są niezwykle ważnym elementem strategii SEO. Te będące wysokiej jakości mogą poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę, aby linkowanie zewnętrzne pomagało, a nie szkodziło Twojej witrynie? Oto kilka wskazówek.

czytaj dalej