Citation Flow – definicja
Citation Flow (CF) to metryka, która została stworzona przez firmę SEO – Majestic. Pozwala sprawdzić, ile źródeł ma odnośnik do Twojej strony. W odróżnieniu od Trust Flow, wskaźnik Citation Flow nie koncentruje się tak bardzo na jakości linków, a na ich liczbie.
Chociaż Citation Flow nie jest oficjalnym czynnikiem rankingowym Google, to warto zwracać uwagę na tę metrykę, ponieważ może wydatnie pomóc w pozycjonowaniu stron.
Jak sprawdzić Citation Flow?
Wynik CF (Citation Flow) możesz sprawdzić na oficjalnej stronie Majestic. Podawany jest w takiej samej formie co Trust Flow - od 0 do 100, gdzie 0 to bardzo słaby rezultat, a 100 najlepszy. Możesz tam również przeanalizować rezultaty konkurencji i wprowadzić konieczne poprawki na swoją witrynę. Citation Flow i Trust Flow są ze sobą ściśle powiązane – kiedy sprawdzasz wyniki swojego serwisu, najlepiej, by obie te metryki miały zbliżoną wartość. Jeśli np. wynik Citation Flow jest wyższy od Trust Flow, świadczy to o tym, że masz rozbudowany profil linków, ale niskiej jakości.
Jak zwiększyć wskaźnik Citation Flow?
Oto kilka innych wskazówek, które pomogą Ci poprawić Citation Flow (CF):
- zadbaj o jakość – mimo że Citation Flow bardziej od jakości ceni ilość, warto również zwrócić uwagę na to, do jakich stron linkuje Twój serwis,
- publikuj artykuły sponsorowane – poziom Citation Flow możesz również podnieść, publikując płatne treści na popularnych i jakościowych portalach. Dzięki temu zbudujesz solidny profil linków.
- postaw na content wizualny – stosowanie infografik, filmików lub obrazków uatrakcyjnia treści oraz zwiększa szanse na linkowanie do Twojej strony www przez popularne serwisy,
- przeprowadzaj audyty witryny – nie możesz kontrolować każdej strony, która ma odnośnik do Twojego serwisu. Możesz za to regularnie sprawdzać stan własnego serwisu i usuwać linki, które zaniżają metryki.
Powiązane wpisy na blogu
Linki wychodzące – czym są i jak je tworzyć?
Linki wychodzące są niezwykle ważnym elementem strategii SEO. Te będące wysokiej jakości mogą poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę, aby linkowanie zewnętrzne pomagało, a nie szkodziło Twojej witrynie? Oto kilka wskazówek.
Atrybuty linków w SEO - dofollow, nofollow, sponsored i UGC
Poszczególnym linkom mogą towarzyszyć różne atrybuty. Czym one dokładnie są? Jak działają i kiedy z nich korzystać?
Czym są nienaturalne linki przychodzące? Definicja i przykłady
Linki przychodzące od zawsze odgrywały istotną rolę w SEO. Jednak pod wpływem zmiany algorytmów Google’a należy się obecnie wystrzegać nienaturalnych odnośników, które mogą powodować nałożenie kary na stronę.