Internal links - definicja
Internal links to linki wewnętrzne znajdujące się w serwisie w ramach tej samej domeny, które prowadzą z jednej podstrony na drugą. Są one nie tylko ułatwieniem dla użytkowników, ale odgrywają również istotną rolę w pozycjonowaniu.
Internal links a SEO
Odnośniki wewnętrzne sprawiają, że Google podąża za nimi i szybciej poznaje zawartość witryny. Jeśli jest ich wiele, stanowi to sygnał dla robotów indeksujących, że mają styczność z wartościową stroną. Każdy internal link pomaga także stworzyć sieć powiązanych ze sobą tematycznie podstron.
Zwykle to strona główna ma największy autorytet ze względu na liczbę linków zwrotnych (backlinków). Ich moc przepływa do kolejnych podstron, do których odnośniki znajdują się na stronie głównej. One natomiast dzielą swoją wartość między kolejne podstrony. Zatem link juice słabnie wraz z coraz większym zagłębieniem podstron w witrynie. Dlatego konkretne artykuły na blogu będą posiadać "więcej mocy", jeśli odnośniki do nich będą się znajdować bezpośrednio na stronie głównej, a nie dopiero na kolejnej podstronie paginacji danej kategorii na blogu.
Internal links - przykłady
Linki wewnętrzne to nie tylko odnośniki znajdujące się bezpośrednio w treści strony (np. na podstronie usługowej czy artykule na blogu), ale również w takich miejscach jak:
Powiązane wpisy na blogu
Linkowanie wewnętrzne – podstawy i najlepsze praktyki
Pozycjonowanie stron to trudna sztuka, w której w grę wchodzi wiele zmiennych. Na szczęście na niektóre elementy tego procesu masz bardzo duży i bezpośredni wpływ. Do tej kategorii można zaliczyć linkowanie wewnętrzne.
Anchor text w SEO – czym jest tekst kotwicy i dlaczego jest ważny?
Anchor text to niepozorny, lecz niezwykle ważny element optymalizacyjny na stronach internetowych. Jego nieprawidłowe stosowanie może spowodować poważne konsekwencje dla Twojej witryny.
Linki wychodzące – czym są i jak je tworzyć?
Linki wychodzące są niezwykle ważnym elementem strategii SEO. Te będące wysokiej jakości mogą poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę, aby linkowanie zewnętrzne pomagało, a nie szkodziło Twojej witrynie? Oto kilka wskazówek.