Hreflang - co to jest?

Hreflang - definicja

Atrybut hreflang powstał z myślą o stronach, które mają kilka wersji językowych i za pomocą tego parametru wysyłają robotom indeksującym informację o tym, że witryna ma różne wersje dla konkretnych regionów lub języków. Atrybutu hreflang nie należy mylić z atrybutem lang, który określa język zawartości strony.

Hreflang - co to jest?

Dlaczego warto stosować hreflang?

Stosowanie atrybutu hreflang sprawia, że po przeanalizowaniu przez wyszukiwarkę języka i regionu użytkownika, wyświetla mu się w wynikach wyszukiwania najbardziej dopasowany wariant wersji językowej danej witryny. Przyczynia się to do spadku współczynnika odrzuceń, a także wpływa pozytywnie na SEO. Hreflangi są wspierane tylko przez trzy wyszukiwarki - Google, Yandex i Seznam.

Składnia tagu hreflang

Atrybut hreflang umieszcza się w sekcji head w tagu <link>. Jego struktura wygląda następująco:

<link rel="alternate" hreflang="pl" href=”https://przykladowastrona.com/pl/” />
<link rel="alternate" hreflang="en" href=”https://przykladowastrona.com” />

W powyższej strukturze linku poszczególne elementy oznaczają:

  • link rel = ”alternate” - odnosi się do strony będącej alternatywą wersji kanonicznej (głównej),
  • ”https://przykladowastrona.com” /- adres URL alternatywnej strony,
  • hreflang=”x” - oznacza określony język.

Do poprawnego wdrożenia hreflang niezbędne jest zamieszczenie tagów powrotnych, czyli podstrona w języku angielskim powinna mieć link powrotny do swojej alternatywnej wersji w języku niemieckim, a podstrona w języku niemieckim do swojego odpowiednika w języku angielskim.

Hreflang a SEO

Hreflang jest ważnym elementem w SEO, m.in. dlatego, że strony w różnych wersjach językowych zawierające ten atrybut nie są traktowane jako duplicate content. Roboty wyszukiwarki wiedzą wówczas, że mają do czynienia z tą samą treścią skierowaną do różnych użytkowników.

Jak wdrożyć tag hreflang na stronę?

Wdrożenie hreflangów jest możliwe na trzy sposoby:

  • sekcja <head> - należy pamiętać, aby element <link> w sekcji <head> umieścić na każdej podstronie serwisu.
  • nagłówek http - taki sposób implementacji stosuje się w przypadku treści innych niż HTML, na przykład w przypadku plików pdf, które mają być przetłumaczone na inne języki.
  • sitemapa XML - używanie znaczników mapy witryny XML działa podobnie jak hreflang w tagu <head>. Zaletą używania atrybutu xhtml:link jest to, że mapa witryny automatycznie się aktualizuje po wprowadzeniu zmian w obrębie witryny.

Poprawność działania atrybutu można sprawdzić w Google Search Console.

Czy Twoja strona ma poprawnie wdrożone hreflangi?
Skorzystaj z naszych usług
Oceń stronę:
5
Ocena: 5 Liczba głosów: 2

Powiązane wpisy na blogu