URL Rating – definicja
URL Rating (UR) to metryka SEO opracowana przez Ahrefs, która reprezentuje siłę profilu linków zwrotnych analizowanej podstrony. Jest mierzona w skali logarytmicznej od 0 do 100 (im więcej, tym lepiej). Jako że do czynienia mamy ze skalą logarytmiczną, osiągnięcie coraz to wyższych wartości staje się nieproporcjonalnie trudniejsze (np. łatwiej przejść z UR 20 do 40 niż z UR 80 do 90).
Jak sprawdzić wskaźnik URL Rating?
URL Rating można sprawdzić za pomocą narzędzia Ahrefs, a dokładniej funkcji Site Explorer. Wartość jest przedstawiana w podsumowaniu wraz z innymi powiązanymi metrykami:
Jak jest obliczany UR?
Gdy obliczany jest URL Rating, pod uwagę są brane następujące czynniki:
- Liczba linków zwrotnych (backlinków) prowadzących do adresu URL.
- Jakość tych linków oceniana na podstawie autorytetu linkujących stron.
- Liczba unikatowych domen, które linkują do danego URL.
- Dywersyfikacja profilu linków, czyli różnorodność źródeł przekierowań.
- Linki typu nofollow.
Warto zaznaczyć, że URL Rating to wskaźnik odnoszący się jedynie do wybranej podstrony, a nie całej domeny. Dlatego jeśli wprowadzisz w narzędziu główny adres swojej witryny, pomiary będą dotyczyć tylko podstrony homepage.
Czym URL Rating różni się od Domain Rating?
Domain Rating (DR) to także metryka opracowana przez Ahrefs. Jej zadaniem jest ocena siły profilu linkowego całej domeny. Skala DR (także logarytmiczna) wynosi od 0 do 100 (im więcej, tym lepiej) i uwzględnia liczbę oraz jakość linków zwrotnych prowadzących do wszystkich stron w domenie.
Domain Rating jest powszechnie stosowany w środowisku SEO podczas oceniania stron w kontekście budowania profilu linków i szacowania autorytetu strony internetowej uzyskanego dzięki jej linkom zwrotnym.
Jak wspomnieliśmy wcześniej, URL Rating odnosi się jedynie do wybranej podstrony. Z kolei Domain Rating obliczany jest w kontekście całej witryny. Inna istotna różnica dotyczy tego, że linki typu nofollow nie są uwzględniane podczas ustalania wartości DR.
Powiązane wpisy na blogu
Czym są nienaturalne linki przychodzące? Definicja i przykłady
Linki przychodzące od zawsze odgrywały istotną rolę w SEO. Jednak pod wpływem zmiany algorytmów Google’a należy się obecnie wystrzegać nienaturalnych odnośników, które mogą powodować nałożenie kary na stronę.
Uszkodzone linki - czym są i jak je naprawić?
Kwestia uszkodzonych linków w mniejszym lub większym zakresie trapi każdą stronę internetową. Dlaczego trzeba poświęcić im odpowiednią uwagę? Jak wykryć takie odnośniki i je naprawić?
Linki zwrotne w SEO. Czym są i jak wspierają pozycjonowanie?
Linki zwrotne to zagadnienie, które jest nieodłączną częścią marketingu internetowego i pozycjonowania. Czym zatem dokładnie są? Jak wpływają na SEO? I najważniejsze - w jaki sposób je zdobywać?