Meta description - definicja
Meta description to jeden z meta tagów, który umieszcza się w źródle strony. Informuje on użytkowników o tym, jaka jest zawartość witryny. Choć meta description nie ma bezpośredniego wpływu na samo SEO, to może wpływać na współczynnik klikalności (CTR), a Google docenia witryny cieszące się dużym ruchem.
Jak sprawdzić meta tag description w źródle strony?
Aby sprawdzić meta description w źródle strony, należy otworzyć stronę w przeglądarce, następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy “Wyświetl źródło strony” lub użyć skrótu Ctrl+U. Natomiast za pomocą skrótu Ctrl+F i wpisaniu słowa “description” odnajdziesz meta tag z opisem strony.
Ile znaków powinien mieć meta description?
Zalecana liczba znaków dla meta description to od 120 do 155, ponieważ wyświetla się on tylko w polu o rozdzielczości od 680 px na urządzeniach mobilnych do 920 px na desktopach. Taka przybliżona długość gwarantuje, że opis strony dla wyszukiwarki wyświetli się w całości w wynikach wyszukiwania - w przeciwnym razie Google go utnie i umieści na końcu wielokropki.
Jak napisać skuteczny meta description?
Oprócz długości meta tagu description ważne jest również zastosowanie języka korzyści, tak aby użytkownik wiedział, co zyska po kliknięciu linku. Warto również zawrzeć call to action, czyli wezwanie do działania, np. Dowiedz się więcej, Pobierz za darmo. Nie bez znaczenia są również słowa kluczowe, ponieważ zostaną one w opisie wytłuszczone i dzięki temu mają większą szansę, aby zwrócić uwagę użytkowników. Można również umieścić w meta description emoji, które sprawią, że opis będzie bardziej atrakcyjny i z pewnością wyróżni się w wynikach wyszukiwania.
Jak ustawić meta description na stronie?
Wszystko zależy od danego CMS-a. W najpopularniejszym WordPressie służy do tego wtyczka Yoast, gdzie w specjalnym polu umieszczonym w sekcji SEO wpisu, zamieszcza się opis, tak jak na poniższym screenie.
Powiązane wpisy na blogu
Optymalizacja meta description – jak napisać skuteczny opis?
Meta description wydawałby się mało znaczącym elementem strony internetowej. Nic bardziej mylnego. Dobrze napisany może ściągnąć większy ruch na Twoją witrynę.
Meta tagi w SEO. Kompletny przewodnik
Meta tagi to jeden z głównych elementów optymalizacji on-site. To dzięki nim wyszukiwarce Google można przekazać pewne kluczowe informacje. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie one są, jak wpływają na SEO oraz na które z nich należy zwrócić szczególną uwagę.