Brandowe słowo kluczowe - co to jest?

Brandowe słowo kluczowe - definicja

Brandowe słowa kluczowe (branded keywords) to frazy, które zawierają nazwę marki lub produktu. Żeby użytkownicy wpisywali w wyszukiwarkę słowo kluczowe z Twoim brandem, musisz postarać się, aby była rozpoznawalna. Jeśli rozwijasz markę i zapadasz ze swoim produktem lub usługą w pamięć potencjalnych klientów, jesteś o krok bliżej, żeby coraz częściej Twoja nazwa pokazywała się w Google.

Jakie są rodzaje brandowych słów kluczowych?

Wyróżnia się dwa rodzaje brandowych słów kluczowych. Pierwsze to frazy zawierające markę, drugie zawierają nazwy produktów.

Nazwa marki/brandu

Brandowe anchory to dla przykładu:

  • „Google”,
  • „Sony”,
  • „Samsung”.

Jak widać, są to dosłownie nazwy marek. Brandowe słowo kluczowe może być także połączeniem produktu/usługi + marki, np.:

  • „agencja Smartbuzz”,
  • „koc home&you”,
  • „telefon Huawei”.

Nazwy produktów

Stosowanie brandowych słów kluczowych w przypadku nazw produktów może wyglądać następująco:

  • „Apple Watch”,
  • „Galaxy Z Flip4”,
  • „Photoshop”.

Dlaczego brandowe słowa kluczowe są ważne?

Znajomość brandowych słów kluczowych jest ważne z punktu widzenia budowania widoczności i rozpoznawalności marki. Klienci, którzy już znają daną markę, będą utrwalać ją w pamięci, a ci, którzy pierwszy raz o niej słyszą, z czasem także ją zapamiętają. Przełoży się to na wyszukiwania w Google po frazach brandowych. Żeby nie marnować potencjału tego rodzaju wyszukiwań, powinieneś zadbać o SERPy, zwłaszcza dla kluczowych zapytań o firmie typu „nazwa marki + opinie", np. „Samsung opinie”.

Chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki w Google?
Pomożemy Ci w tym!
Oceń stronę:
0

Powiązane wpisy na blogu