Brandowe słowo kluczowe - definicja
Brandowe słowa kluczowe (branded keywords) to frazy, które zawierają nazwę marki lub produktu. Żeby użytkownicy wpisywali w wyszukiwarkę słowo kluczowe z Twoim brandem, musisz postarać się, aby była rozpoznawalna. Jeśli rozwijasz markę i zapadasz ze swoim produktem lub usługą w pamięć potencjalnych klientów, jesteś o krok bliżej, żeby coraz częściej Twoja nazwa pokazywała się w Google.
Jakie są rodzaje brandowych słów kluczowych?
Wyróżnia się dwa rodzaje brandowych słów kluczowych. Pierwsze to frazy zawierające markę, drugie zawierają nazwy produktów.
Nazwa marki/brandu
Brandowe anchory to dla przykładu:
- „Google”,
- „Sony”,
- „Samsung”.
Jak widać, są to dosłownie nazwy marek. Brandowe słowo kluczowe może być także połączeniem produktu/usługi + marki, np.:
- „agencja Smartbuzz”,
- „koc home&you”,
- „telefon Huawei”.
Nazwy produktów
Stosowanie brandowych słów kluczowych w przypadku nazw produktów może wyglądać następująco:
- „Apple Watch”,
- „Galaxy Z Flip4”,
- „Photoshop”.
Dlaczego brandowe słowa kluczowe są ważne?
Znajomość brandowych słów kluczowych jest ważne z punktu widzenia budowania widoczności i rozpoznawalności marki. Klienci, którzy już znają daną markę, będą utrwalać ją w pamięci, a ci, którzy pierwszy raz o niej słyszą, z czasem także ją zapamiętają. Przełoży się to na wyszukiwania w Google po frazach brandowych. Żeby nie marnować potencjału tego rodzaju wyszukiwań, powinieneś zadbać o SERPy, zwłaszcza dla kluczowych zapytań o firmie typu „nazwa marki + opinie", np. „Samsung opinie”.
Powiązane wpisy na blogu
Jak dobrać frazy na stronę internetową? Analiza słów kluczowych
Słowo kluczowe to termin, który w branżach SEO i marketingu internetowym przewija się nieustannie. Czym zatem są tego typu frazy? Jakie ich typy możemy wymienić? Dlaczego są ważne?
Semantyczne słowa kluczowe (LSI) – czym są i jak je wykorzystać?
Google wciąż rozwija się pod względem uczenia maszynowego czy sztucznej inteligencji. Roboty Google coraz lepiej rozumieją kontekst treści, dzięki czemu odpowiedzi wyszukiwarki na zapytania użytkowników są bardziej precyzyjne i jakościowe.
10 zalet Content Marketingu: dlaczego warto inwestować w treści?
Content marketing jest bardzo popularnym narzędziem. Aż 77% firm przyznaje się do posiadania strategii na marketing treści. Korzystają z niego największe marki, takie jak Microsoft, P&G, Ikea, Netflix czy IBM, ale i lokalne, niewielkie przedsiębiorstwa.