Atrybut dofollow – definicja
Linki dofollow informują roboty skanujące strony, aby odwiedziły daną witrynę. Poza tym przekazują moc linkowanej domenie. W ten sposób odgrywają istotną rolę w SEO.
Jak jest zbudowany link follow?
Atrybut dofollow oznaczany jest zwykle jako rel=”dofollow”. W praktyce jednak nie musi być on zamieszczany w kodzie HTML, ponieważ każdy odnośnik bez jakiegokolwiek atrybutu będzie domyślnie traktowany przez Google’a jako odnośnik dofollow, np. <a href=”https:/smartbuzz.pl/”>Anchor</a>
Jak sprawdzić, czy link jest follow?
Aby dowiedzieć się, czy link jest follow, należy sprawdzić źródło strony. W tym celu wystarczy zaznaczyć dany odnośnik, kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję „Zbadaj”. W specjalnej konsoli pojawi się oznaczony fragment kodu, gdzie można sprawdzić rodzaj linku. Brak jakiegokolwiek atrybutu będzie wskazywał na odnośnik dofollow. Atrybut można również sprawdzić za pomocą aplikacji internetowej Dofollow Link Checker lub Link Analyzer czy wtyczki MozBar (do Chrome’a) lub SEOquake (do Chrome’a i Firefoxa).
Linki dofollow a SEO
Linki dofollow, w przeciwieństwie do nofollow, wskazują robotom indeksującym, aby odwiedziły daną stronę. W ten sposób przekazywany jest jej tzw. link juice, czyli moc witryny, z której ten link prowadzi. Pozyskiwanie linków dofollow sprawia, że strona internetowa pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania. Anchory, które są w ten sposób tworzone, poprawiają widoczność witryny na dane słowa kluczowe. Odnośniki dofollow mają również pozytywny wpływ na linkowanie wewnętrzne w obrębie serwisu.
Czy linki wychodzące powinny być dofollow?
To, czy linki wychodzące powinny być dofollow, zależy przede wszystkim od tego, gdzie prowadzi dany link i co można w ten sposób zyskać. Najlepiej, gdy odnośniki z atrybutem dofollow kierują do wartościowych treści na stronach z dużym autorytetem domeny. Na taki krok warto się szczególnie zdecydować, gdy chcesz zwiększyć zaufanie do swojej strony, a witryna zewnętrzna ma podobną wartość do Twojej domeny. Nie należy jednak przesadzać z ilością linków dofollow, aby Google nie nałożył na stronę filtru algorytmicznego za nienaturalne linkowanie. Dlatego obok odnośników dofollow warto pozyskiwać również te nofollow.
Powiązane wpisy na blogu
Linki wychodzące – czym są i jak je tworzyć?
Linki wychodzące są niezwykle ważnym elementem strategii SEO. Te będące wysokiej jakości mogą poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę, aby linkowanie zewnętrzne pomagało, a nie szkodziło Twojej witrynie? Oto kilka wskazówek.
Linki nofollow a follow – co musisz wiedzieć?
Odnośniki nofollow i linki dofollow są kluczowymi elementami link buildingu. Linkowanie zewnętrzne pomaga stronie osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i wzmacnia autorytet domeny.
Czym są nienaturalne linki przychodzące? Definicja i przykłady
Linki przychodzące od zawsze odgrywały istotną rolę w SEO. Jednak pod wpływem zmiany algorytmów Google’a należy się obecnie wystrzegać nienaturalnych odnośników, które mogą powodować nałożenie kary na stronę.