Google Local Pack – definicja
Local pack to funkcja w Google przedstawiająca wyniki dla zapytań lokalnych. Składa się z mapy oraz 3 firm, które odpowiadają na zapytanie użytkownika. Najczęstszymi frazami, które „włączają” trzypak z map Google, są lokalizacje (np. zachodniopomorskie) lub miasta wpisane przez użytkownika (np. Katowice) oraz biznes (np. restauracja), np. „pizza Opole”. Wyszukiwarka może jednak wyświetlić local 3 pack również w innych przypadkach.
Jak działa trzypak Map Google?
Po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę, Google podpowiada najlepsze wyniki lokalne. Za sprawą trzypaku organicznych wyników lokalnych z Google Maps możesz szybko wyszukać najważniejsze informacje o firmie, która Cię interesuje. W local packu poznasz m.in. adres przedsiębiorstwa, godziny otwarcia, ceny, zdjęcia czy opinie innych klientów.
Twoja firma w Local Pack – korzyści
Profil Firmy w Google (Google Moja Firma) może dać Ci wiele korzyści. Spójrz na kilka z nich:
- więcej ruchu organicznego – wyższe pozycje w local packu zwiększą ruch na Twojej witrynie,
- przewaga nad konkurencją – wysokie miejsca w Mapach Google pozwolą Ci wyprzedzić konkurencję oraz zwiększyć liczbę klientów i opinii o Twoim biznesie. Ma to nieoceniony wpływ na widoczność w sieci,
- pokazanie się lokalnym klientom – profil firmy w local packu oznacza budowanie świadomości marki wśród lokalnych klientów, którzy wpisując konkretną frazę w Google, natrafią na Twoją firmę,
- dodatkowy ruch z urządzeń mobilnych – użytkownicy często wyszukują lokalnie, będąc w ruchu. Robią to na urządzeniach mobilnych, gdzie trójpak Google zajmuje prawie całe miejsce na ekranie. To zwiększa szanse, że wybiorą właśnie Twój biznes.
Powiązane wpisy na blogu
Zasady pozycjonowania w Google – 10 najważniejszych technik SEO
Znajomość zasad SEO i stosowanie się do nich przynosi długoterminowe korzyści, których nie można osiągnąć na tak wysokim poziomie w żaden inny sposób.
Wizytówki NAP - czym są i jak wspierają SEO lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to dla wielu firm podstawowy sposób na zdobywanie klientów przez internet. Jednym z kluczowych elementów tego typu strategii są wizytówki NAP. Na czym dokładnie polegają? Jak je skutecznie wykorzystać?