SERM, czyli zarządzanie reputacją firmy w internecie, pomaga budować renomę i uwypuklać najlepsze oceny przedsiębiorstwa. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy chyba jeszcze nigdy nie było tak ważne. Klienci coraz bardziej zwracają uwagę na oceny w internecie, a mając do wyboru dwie firmy o podobnym asortymencie, z czego jedna ma gorsze opinie, a druga pozytywne, z większym prawdopodobieństwem wybiorą właśnie tę drugą.
SERM (zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach) - definicja
SERM (Search Engine Reputation Management) to wszelkie działania w obrębie marketingu internetowego w wyszukiwarkach budujące pozytywny wizerunek marki. Specjaliści mają za zadanie nie tylko podkreślać wartościowe opinie, ale też depozycjonować negatywne. Wszystko po to, aby na pierwszych stronach wyszukiwania pojawiły się wyłącznie dobre oceny. SERM można więc uznać za połączenie SEO i PR (public relations).
Pozycjonowanie wizerunkowe wymaga strategii długofalowej, która najlepiej, jeśli trwa nieprzerwanie od samego początku istnienia firmy. W końcu wystarczy jeden mały błąd lub jedna zła opinia, a marka może odnotować ogromne starty. Dlatego tak ważne jest, żeby na bieżąco monitorować wzmianki o swojej firmie.
Na czym polegają działania SERM?
Do czynności z zakresu SERM zaliczamy:
- śledzenie informacji o swojej firmie (zwłaszcza brandowych słów kluczowych np. przy pomocy narzędzia Brand24),
- szybkie reagowanie na negatywne opinie,
- prośby o wystawienie pozytywnych opinii od zadowolonych klientów (budowanie social proof i autorytetu),
- wpisy sponsorowane,
- tworzenie najwyższej jakości contentu (video, tekstów, grafik),
- udział w gościnnych webinarach, spotkaniach na żywo itp. (zwłaszcza w przypadku marki osobistej).
Powiązane wpisy na blogu
Zalety i wady reklamy internetowej
Reklama internetowa to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów na docieranie do klientów. Czy warto jednak z takiego formatu korzystać?
Cele marketingowe firmy - definicja i przykłady
Cele marketingowe firmy stanowią fundament, na którym powinny być oparte wszelkie działania reklamowe. Czym one dokładnie są? Kiedy i jak je stawiać
Marketing afiliacyjny – czym jest i jak na nim zarabiać?
Masz stronę WWW i chcesz na niej zarabiać? Jedną z najbardziej opłacalnych technik monetyzowania ruchu w witrynach internetowych jest program afiliacyjny. Sprawdź, na czym polega i ile możesz na nim zarobić.