SERM - co to jest?

SERM, czyli zarządzanie reputacją firmy w internecie, pomaga budować renomę i uwypuklać najlepsze oceny przedsiębiorstwa. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy chyba jeszcze nigdy nie było tak ważne. Klienci coraz bardziej zwracają uwagę na oceny w internecie, a mając do wyboru dwie firmy o podobnym asortymencie, z czego jedna ma gorsze opinie, a druga pozytywne, z większym prawdopodobieństwem wybiorą właśnie tę drugą.

SERM (zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach) - definicja

SERM (Search Engine Reputation Management) to wszelkie działania w obrębie marketingu internetowego w wyszukiwarkach budujące pozytywny wizerunek marki. Specjaliści mają za zadanie nie tylko podkreślać wartościowe opinie, ale też depozycjonować negatywne. Wszystko po to, aby na pierwszych stronach wyszukiwania pojawiły się wyłącznie dobre oceny. SERM można więc uznać za połączenie SEO i PR (public relations).

Zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach

Pozycjonowanie wizerunkowe wymaga strategii długofalowej, która najlepiej, jeśli trwa nieprzerwanie od samego początku istnienia firmy. W końcu wystarczy jeden mały błąd lub jedna zła opinia, a marka może odnotować ogromne starty. Dlatego tak ważne jest, żeby na bieżąco monitorować wzmianki o swojej firmie.

Na czym polegają działania SERM?

Do czynności z zakresu SERM zaliczamy:

  • śledzenie informacji o swojej firmie (zwłaszcza brandowych słów kluczowych np. przy pomocy narzędzia Brand24),
  • szybkie reagowanie na negatywne opinie,
  • prośby o wystawienie pozytywnych opinii od zadowolonych klientów (budowanie social proof i autorytetu),
  • wpisy sponsorowane,
  • tworzenie najwyższej jakości contentu (video, tekstów, grafik),
  • udział w gościnnych webinarach, spotkaniach na żywo itp. (zwłaszcza w przypadku marki osobistej).
Chcesz zbudować wysoką pozycję w Google?
Pozycjonuj ją!
Oceń stronę:
0

Powiązane wpisy na blogu