Mikroformaty - co to jest?

Jednym z celów każdej strony w internecie jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce. Żeby jednak znaleźć się na szczycie Google, treść zawarta na stronie musi być w jak najlepszym stopniu zrozumiała dla wyszukiwarki. Mikroformaty skutecznie w tym pomagają.

Mikroformaty - definicja

Mikroformaty to fragmenty kodu, które ułatwiają robotom indeksującym zrozumienie treści strony. Mikrodane dają sygnał Google, jakie konkretnie informacje znajdują się na stronie, np. adres, tytuł filmu, recenzja. Te specjalne znaczniki określa się mianem danych strukturalnych. Dla przykładu tak wygląda mikroformat, za pomocą którego możesz poszerzyć wynik w wyszukiwarce o średnią ocenę i liczbę recenzji:

Mikroformat

Zobacz, jak wiele informacji możesz zobaczyć właśnie dzięki mikroformatom:

Przykład mikrodanych

Jak mikroformaty wpływają na SEO?

Po dodaniu jakiejkolwiek treści na stronę, by pojawiła się w SERPach, musi najpierw przejść weryfikację Googlebota. Ten sprawdza wszelkie dane, do których ma dostęp - nagłówek, znaczniki alt, metatagi itd. Nie jest on w stanie czytać strony identycznie jak użytkownik - dla niego liczą się dane zapisane w kodzie HTML. Używając mikroformatów, dajesz mu więc dostęp do większych ilości informacji. Im więcej Googlebot będzie mógł odczytać z Twojej strony, tym więcej z niej zrozumie, co jest kluczowe w ustaleniu pozycji.

Według W3Techs w maju 2023 roku jedynie 0,4% witryn używało mikrodanych. Zatem dodanie znaczników pozwoli Ci wyróżnić się w Google, zdobyć przewagę nad konkurencją w kontekście SEO i przy okazji zainteresować userów.

Przykład implementacji mikroformatów

Zobacz na przykładzie, jak możesz użyć mikroformatów do opisania danych (w tym przypadku siedziby firmy):

<address class="adr">
 <span class="street-address">Kepska 2/</span>
 <span class="extended-address">Pokoj 215</span>
 <span class="locality">Opole</span>,
 <span class="postal-code">45129</span>
 <span class="country-name">Polska</span>
</address>
Potrzebujesz pomocy we wdrożeniu danych strukturalnych?
Odezwij się do nas!
Oceń stronę:
0

Powiązane wpisy na blogu

Dane strukturalne - czym są i jak wpływają na SEO?

Dane strukturalne - czym są i jak wpływają na SEO?

Bez wątpienia warto się znaleźć na pierwszej stronie Google. Jeszcze lepiej, gdy uda Ci się zdominować wyniki wyszukiwania i się na nich wyróżniać. Pomogą Ci w tym dane strukturalne. Z tego artykułu dowiesz się, czym są, dlaczego są ważne oraz jak z nich korzystać.

czytaj dalej
Meta tagi w SEO - przewodnik

Meta tagi w SEO. Kompletny przewodnik

Meta tagi to jeden z głównych elementów optymalizacji on-site. To dzięki nim wyszukiwarce Google można przekazać pewne kluczowe informacje. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie one są, jak wpływają na SEO oraz na które z nich należy zwrócić szczególną uwagę.

czytaj dalej