Trust Rank - co to jest?

Trust Rank - definicja

Trust Rank to algorytm, który stanowi uzupełnienie Page Rank i ocenia jakość znajdujących się na stronie treści w skali od 1 do 10. Wskazuje tym samym, jak bardzo dana strona jest godna zaufania.

Trust rank - co to jest?

Krótka historia algorytmu TrustRank

Wskaźnik Trust Rank został opracowany przez Jana Pedersena z Yahoo we współpracy z pracownikami Uniwersytetu Standforda - Zoltanem Gyongyi i Hectorem Garcia-Molina. Wszystko odbyło się podobno na zlecenie Google’a, choć informacje te nigdy nie zostały przez nikogo potwierdzone. Wiadomo natomiast, że Trust Rank jest z pewnością wykorzystywany przez algorytm światowego giganta.

Jak działa TrustRank?

Algorytm Trust Rank analizuje zarówno profil linków strony, jak również zamieszczone na niej treści. Na tej podstawie jest w stanie stwierdzić, które witryny mają wartościowe linki przychodzące, bo to one gwarantują wysoki Trust Rank. Warto pamiętać, że backlinki ze stron niskiej jakości, będą obniżać ten wskaźnik. Co ciekawe, do określania wartości Trust Rank uwzględniane są również linki nofollow.

TrustRank a Google

Trust Rank pomaga Google’owi w walce ze spamerskimi witrynami. Według oficjalnych informacji Google’a duża ilość linków wysokiej jakości sprzyja uzyskiwaniu wyższego zaufania witryny w oczach giganta z Mountain View. Samych czynników rankingowych można natomiast wyróżnić ponad 200 i zostały one podzielone według reputacji, zaufania i autorytetu. Oznacza to, że im wyższy wskaźnik Trust Rank, tym większe prawdopodobieństwo użyteczności serwisu.

Jak sprawdzić TrustRank witryny?

Nie ma możliwości, by sprawdzić Trust Rank witryny, ponieważ działanie algorytmu nie jest powszechnie znane. Można jedynie skorzystać z narzędzi analitycznych, takich jak Ahrefs czy Majestic.com, które podają szacunkowy wskaźnik.

Jak zwiększyć zaufanie do witryny?

Można wyróżnić kilka sposobów, by poprawić poziom zaufania witryny, co w efekcie może mieć pozytywny wpływ na SEO. Warto wdrożyć następujące kroki:

  • optymalizacja on page,
  • linkowanie do wartościowych stron,
  • zadbanie o politykę prywatności czy prawa autorskie,
  • optymalizacja wskaźnika odrzuceń,
  • budowanie wizerunku marki,
  • umieszczenie właściciela domeny w bazie WHOIS,
  • pozyskiwanie linków wysokiej jakości.
Zależy Ci na wysokiej jakości linkach?
Poznaj naszą ofertę
Oceń stronę:
4.8
Ocena: 4.8 Liczba głosów: 4