MOZ – definicja
MOZ (dawniej SEOmoz) to narzędzie dla specjalistów SEO typu all-in-one, które pomaga przy pozycjonowaniu stron internetowych. Platforma Moz oferuje ponad 55 narzędzi SEO.
Narzędzie Moz pozwala między innymi badać stan witryny oraz monitorować jej parametry. Firma Moz udostępnia dwa rodzaje oprogramowania – płatne oraz bezpłatne.
Źródło: MOZ
Jakie funkcje oferuje MOZ?
W zależności od potrzeb masz do wyboru dwie wersje oprogramowania: Moz pro lub Moz Local. Najważniejsze funkcje, które są dostępne dla wszystkich użytkowników to:
- Link Explorer – pozwala sprawdzić linki kierujące do Twojej strony, a także pomaga w procesie link-buildingu,
- Keyword Explorer – wyszukuje słowa kluczowe,
- Free Competitive Research – pozwala analizować działania konkurencji,
- MozBar – rozszerzenie do Google Chrome, umożliwiające sprawdzenie parametrów każdej odwiedzanej strony,
- Free Domain Analysis – nazywane również „Free Domain Authority Checker” – wyświetla wskaźniki SEO związane z profilem linków: autorytet domeny, liczbę domen linkujących czy najczęściej linkowane podstrony,
- My Online Presence – sprawdza i informuje, jak Twoja strona radzi sobie w lokalnych wyszukiwarkach i katalogach,
- MozCast – prezentuje zmiany w SERP-ach w formie prognozy pogody. Im wyższa temperatura, tym większych zmian można się spodziewać.
Powiązane wpisy na blogu
Zasady pozycjonowania w Google – 10 najważniejszych technik SEO
Znajomość zasad SEO i stosowanie się do nich przynosi długoterminowe korzyści, których nie można osiągnąć na tak wysokim poziomie w żaden inny sposób.
SEO i content marketing - jak je skutecznie łączyć?
SEO i content marketing to jedne z najczęstszych terminów, które pojawiają się, gdy mowa o zdobywaniu klientów przez Internet. Co dokładnie oznaczają? Jakie korzyści przynoszą te strategie? I najważniejsze - czy warto je łączyć?