Bing Webmaster Tools
Bing Webmaster Tools (narzędzia Bing dla webmasterów, Bing WMT) to zestaw darmowych narzędzi stworzonych przez Microsoft do analizy działań w Bing (domyślnej wyszukiwarce w Internet Explorer i Microsoft Edge). Pomagają one monitorować kondycję witryny, komunikować się z wyszukiwarką Bing i sprawdzać widoczność Twojej strony. Bing Webmaster Tools jest więc dla Bing tym samym, co narzędzie Google Search Console dla Google.
Jakie funkcjonalności posiada Bing Webmaster Tools?
Do kluczowych funkcjonalności oferowanych przez narzędzia dla webmastera Bing należy zaliczyć:
- raporty wydajności wyszukiwania (metryki użytkowników, liczba kliknięć, wyszukiwań itp.);
- sprawdzenie indeksowania stron i ewentualnych błędów z zawartością;
- tworzenie sitemap;
- badanie trendów słów kluczowych;
- raport dotyczący backlinków;
- raporty SEO informujące o brakach meta tagów, podwójnych nagłówkach H1, brakach atrybutu alt w grafikach itp.
Dlaczego warto korzystać z Bing Webmaster Tools?
Korzystanie z Bing Webmaster Tools jest wskazane, gdy firma chce pozycjonować się w drugiej, zaraz po Google, największej wyszukiwarce na świecie. Co prawda w Polsce tylko 3% użytkowników korzysta z Bing, ale firmom, które nie prowadzą w niej czynnych działań, nie zaszkodzi zarejestrować witryny i zaindeksować stron w Bing WT.
Jak zweryfikować stronę w Bing Webmaster Tools?
Bing Webmaster Tools to proste w konfiguracji narzędzie. Weryfikacja strony przypomina nieco podpinanie statystyk w Google Search Console.
Powiązane wpisy na blogu
Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce i na świecie
Każdy z nas niemal codziennie wpisuje dziesiątki fraz w pole wyszukiwarki internetowej – od prognozy pogody przez najlepsze buty do biegania aż po minifrezarki do drewna.
Skuteczna strategia SEO – 11 kroków do jej stworzenia
Zdecydowanie zwiększa widoczność strony, pozytywnie wpływa na organiczne wyniki wyszukiwania, optymalizuje witrynę pod względem technicznym.