9 najlepszych narzędzi do monitoringu social mediów w 2025 roku

blog-banner-bee

Jeden post na Instagramie może wywołać zarówno lawinę zamówień, jak i kryzys wizerunkowy. Dlatego jeśli Twoja marka jest obecna w social mediach, musisz trzymać rękę na pulsie. Przygotowaliśmy listę 9 najlepszych narzędzi do monitorowania social mediów w 2025 roku; sprawdzamy, co potrafią.

Jak monitorować social media

Czym są i dlaczego warto monitorować social media?

Social media to platformy internetowe i aplikacje mobilne, które pozwalają na tworzenie treści, budowanie relacji z innymi użytkownikami oraz udostępnianie informacji. Dzięki mediom społecznościowym marka może realizować działania promocyjne.

Prowadzisz profile swojej marki? Monitorowanie social mediów ułatwi Ci ocenę skuteczności wdrażanych działań, zarządzanie reputacją online, analizę konkurencji i nie tylko. Te kwestie warto mieć pod kontrolą.

Co to jest monitoring mediów społecznościowych (a czym jest social listening)?

Monitoring social mediów to po prostu śledzenie tego, co mówi się w sieci o Twojej marce – wzmianek na Instagramie, dyskusji w komentarzach na Facebooku czy TikToku, ale też opinii o produktach albo o konkurencji.

Zamiennie używa się często pojęcia social listening, chociaż jest pewna różnica: monitoring polega na szukaniu faktów – ile razy padła nazwa Twojej marki, kto ją wymienił i w jakim kontekście. Z kolei social listening to analiza tych danych – interpretacja emocji użytkowników, intencji i trendów oraz ich przełożenie na dalsze działania marki.

Jakie korzyści przynosi firmie skuteczny monitoring internetu?

  • Możesz szybciej reagować na kryzysy i chronić wizerunek w sieci.
  • Wiesz, czego chcą Twoi klienci, bo bo ich interakcje i zachowania to cenna informacja zwrotna.
  • Wyłapujesz nowe trendy i insighty; bez prowadzenia badań, mając do dyspozycji od razu ogromną „próbę badawczą”.
  • Masz oko na konkurencję i możesz szybciej odpowiedzieć na jej ruchy.
  • Poprawiasz jakość obsługi klienta, bo widzisz pytania i skargi tam, gdzie pojawiają się najczęściej.

Zobacz nietypowe zastosowanie monitoringu social mediów:

W 2019 roku liniom lotniczym Hong Kong Airlines przydarzyła się „mała” wpadka – na części tras bilety w klasie biznes kosztowały przez pomyłkę o połowę mniej niż te w klasie ekonomicznej, przez co stanowiły dosłownie ułamek właściwej ceny. Wielu klientów chętnie skorzystało z tej pomyłki i, oczywiście, pochwaliło się tym w social mediach. A jak firma wychwyciła ten błąd? Dzięki alertowi z Talkwalker o wzmożonej aktywności wokół marki.

Linia szybko naprawiła tę pomyłkę, ale – i to najważniejsza część – bilety pasażerów, którzy na niej skorzystali, zostały uznane, co w takich sytuacjach raczej się nie zdarza. Efekt? Jeszcze większy skok zainteresowania w mediach społecznościowych, aż o… 4900%.

Czyli dzięki czujnemu monitoringowi firma:

  1. Naprawiła błąd operacyjny.
  2. Zapobiegła potencjalnemu kryzysowi.
  3. Bardzo mocno zyskała w oczach klientów.

Na podstawie tej historii powstało całe case study (możesz je pobrać za darmo).

Jak wybrać najlepsze narzędzie do monitoringu social mediów dla swojej firmy?

Proces decyzyjny nie powinien w tym przypadku ani trochę różnić się od wyboru, powiedzmy, CRMu. Jedne narzędzia będą lepsze dla dużego e-commerce, inne dla rozwijającego się B2B z małym zespołem.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze programu do monitoringu?

  • Jaki zakres monitoringu oferuje platforma?
  • Jak dogłębnych analiz potrzebujesz? Czy wystarczy Ci liczba wzmianek i prosty podział na pozytywne/negatywne? Czy interesuje Cię zaawansowana analiza sentymentu?
  • Czy potrzebujesz automatyzacji i alertów? Dobrze, jeśli możesz ustawić ostrzeżenia dla konkretnych słów kluczowych lub kanałów. A jeszcze lepiej, jeśli system potrafi sam wykryć anomalię.
  • Jak wygląda raportowanie? Czy platforma generuje raporty automatyczne? Czy możesz je wyeksportować i edytować w Tableau lub w innym narzędziu?
  • Ile to, tak naprawdę, kosztuje? Większość tego typu narzędzi działa w modelu SaaS, więc podstawowe koszty zamkną się w miesięcznym abonamencie. Pytanie, ile zapłacisz za dodatkowych użytkowników albo za integracje?

TOP 9 narzędzi do monitorowania social mediów – ranking 2025

Analiza sentymentu w social mediach
  1. Brand24

    Analityka social media Brand24

    Źródło: brand24.pl

    Dla kogo: dla firm każdej wielkości – od małych e-commerce’ów, przez agencje marketingowe/PRowe, po największe korporacje.

    Najważniejsze funkcje:

    • Monitoring wzmianek w czasie rzeczywistym – narzędzie zbiera dane z Facebooka, Instagrama, X, YouTube’a, TikToka, blogów, forów, serwisów informacyjnych i wielu innych kanałów – w tym także z komentarzy i recenzji produktowych.
    • Wykrywanie istotnych dla marki zdarzeń – Brand24 korzysta z bardzo zaawansowanego detektora AI do wychwytywania istotnych wydarzeń w social mediach – i od razu wysyła alerty. Świetne rozwiązanie do zapobiegania kryzysom, ale też do analizy viralowych postów i skoków zainteresowania „na plus”.

    Cena (aktualna na lipiec 2025): od 199 zł miesięcznie w planie Individual do 999 zł w planie Business.

    Nasza opinia: Brand24 może być najlepszym wyborem na polskim rynku. Pokrywa wszystkie istotne źródła, dobrze radzi sobie z analizą sentymentu w polskich treściach i ma bardzo intuicyjny interfejs.

  2. SentiOne

    Narzędzie analityki social media SentiOne

    Źródło: sentione.com

    Dla kogo: dla agencji marketingowych/PRowych, średnich i dużych firm, które chcą połączyć monitoring SM z obsługą klienta.

    Najważniejsze funkcje:

    • Zaawansowany monitoring i analiza kontekstowa treści z social mediów, portali, forów i blogów – SentiOne obsługuje wszystkie główne platformy społecznościowe i serwisy online – szczególnie dobrze radzi sobie z oceną samych treści, ale też kontekstu wypowiedzi, intencji i ich wpływu na odbiorców.
    • Narzędzia do automatyzacji obsługi klienta – poza monitoringiem platforma ma też do zaoferowania odrębny moduł do śledzenia bezpośrednich interakcji marki z odbiorcami, a także umożliwia budowanie własnych chatbotów AI.

    Cena (aktualna na lipiec 2025): 1200 zł miesięcznie w pakiecie Team Plan, wycena indywidualna w pakiecie Enterprise.

    Nasza opinia: SentiOne będzie świetną opcją, jeśli potrzebujesz platformy nie tylko do monitoringu, ale do całego social intelligence. Może być bardziej wymagający pod kątem wdrożenia, ale sporym plusem jest brak limitów na słowa kluczowe i analizowane wyniki w obu pakietach.

  3. Hootsuite

    Hootsuite social media

    Źródło: hootsuite.com

    Dla kogo: dla firm i agencji, które chcą z poziomu jednej platformy monitorować social media i zarządzać treściami.

    Najważniejsze funkcje:

    • Podstawowy monitoring wzmianek i słów kluczowych na głównych platformach społecznościowych – tak jak poprzednie narzędzia, Hootsuite umożliwia śledzenie wybranych słów kluczowych, hashtagów, marek i kont. Ważne – platforma obsługuje tylko typowe social media: Instagram, Facebook, LinkedIn, TikTok, Pinterest, X, YouTube, Threads.
    • Zarządzanie profilami i publikacją treści – w zamian za nieco mniejszy zasięg, Hootsuite oferuje coś innego. W jednym miejscu możesz tworzyć, planować i publikować treści na wszystkich profilach jednocześnie, mając do dyspozycji wiele narzędzi do automatyzacji.
    • Duże możliwości analityczne – wszystkie dane o wzmiankach i sentymencie są na bieżąco przetwarzane przez AI i prezentowane w formie przejrzystych raportów, które dodatkowo można rozszerzyć o dane z Google Analytics, Salesforce czy Microsoft Teams.

    Cena (aktualna na lipiec 2025): 99 dolarów w pakiecie Standard, 249 dolarów w planie Advanced.

    Nasza opinia: Hootsuite to bardziej „kombajn do social media”. Jeśli chcesz połączyć tworzenie treści, planowanie publikacji i śledzenie wyników pod jednym dachem, to ciekawa opcja. Sam monitoring jest tu raczej dodatkiem, chociaż dobrze zintegrowanym z resztą funkcji.

  4. Sprout Social

    Narzędzie social media Sprout Social

    Źródło: sproutsocial.com

    Dla kogo: dla dużych firm, które chcą połączyć monitoring social media z obsługą klienta.

    Najważniejsze funkcje:

    • Monitoring dyskusji, wzmianek i hashtagów w czasie rzeczywistym – na wszystkich platformach społecznościowych i poza nimi, na przykład na portalach informacyjnych czy na Reddicie.
    • Obsługa wielu kanałów społecznościowych w jednym panelu – platforma umożliwia zarządzanie profilami – w tym moderację komentarzy, odpowiadanie na wiadomości i publikowanie postów. Do tego ma sporo do zaoferowania, jeśli chodzi o mierzenie efektywności kampanii pod kątem największego zaangażowania i zasięgów.
    • Cały zestaw narzędzi do obsługi relacji z klientami – Sprout Social pod niektórymi względami przypomina CRMy; z poziomu platformy można rozmawiać z klientami, śledzić informacje o nich ze wszystkich portali społecznościowych, a po integracji na przykład z Salesforce, także z innych źródeł.

    Cena (aktualna na lipiec 2025): od 199 dolarów miesięcznie w pakiecie Standard do 399 dolarów w planie Advanced.

    Nasza opinia: Sprout Social to kolejny „kombajn” idealny dla zespołów, które działają intensywnie w social mediach i potrzebują narzędzia all-in-one. Dzięki funkcjom wyjętym wprost z większych CRMów może mocno usprawnić komunikację z klientami, jednocześnie dostarczając cenne insighty.

  5. Talkwalker

    Narzędzie do monitoringu social mediów

    Źródło: talkwalker.com

    Dla kogo: dla dużych marek i organizacji, które chcą monitorować cały internet

    Najważniejsze funkcje:

    • Monitoring ponad 150 milionów źródeł w 187 językach – Talkwalker analizuje dane z mediów społecznościowych, forów, blogów, serwisów newsowych, a dodatkowo również z materiałów wideo i obrazów (wbudowany algorytm rozpozna np. logo firmy).
    • Sztuczna inteligencja do analizy sentymentu i generowania insightów – platforma mocno wykorzystuje AI do identyfikowania trendów, wykrywania emocji oraz automatycznego grupowania wzmianek według tematów.
    • Social benchmarking – narzędzie umożliwia analizę share of voice, sentymentu i zasięgu kampanii w kontekście konkurencyjnych marek.

    Cena (aktualna na lipiec 2025): wycena indywidualna.

    Nasza opinia: z technologią Visual Listening i tak ogromnym zasięgiem – Talkwalker jest jednym z najbardziej kompletnych programów do monitorowania social mediów, na jakie możesz się zdecydować. Barierą będzie zapewne cena oraz koszty wdrożenia, ale skala, jaką oferuje platforma, imponuje.

  6. Meltwater

    Narzędzie social media Meltwater

    Źródło: meltwater.com

    Dla kogo: dla dużych firm, instytucji i agencji PR, które chcą połączyć monitoring mediów online i offline.

    Najważniejsze funkcje:

    • Monitoring social mediów i tradycyjnych mediów w jednym miejscu – Meltwater obejmuje swoim zasięgiem nie tylko media społecznościowe i portale newsowe, ale też prasę, TV oraz radio.
    • Zestaw narzędzi do zarządzania kryzysowego – tak jak inne platformy do social media listeningu, Meltwater umożliwia konfigurację alertów, zarówno dla wzrostu negatywnych wzmianek, jak i dla konkretnych słów kluczowych lub źródeł. Pozwala też m.in. analizować, jak szybko rozprzestrzeniają się informacje i koordynować dalsze działania z jednego panelu.
    • Możliwość zarządzania relacjami z dziennikarzami oraz influencerami – platforma analizuje zasięgi i potencjał każdego z nich, pomaga poznać ich historię w mediach i podpowiada, z kim warto współpracować.

    Cena (aktualna na lipiec 2025): wycena indywidualna.

    Nasza opinia: Meltwater to także klasa premium plus. Jeśli zależy Ci wyłącznie na śledzeniu wzmianek o marce, raczej przepłacisz. Ale jeśli potrzebujesz pełnego obrazu medialnego lub prowadzisz agencję PR, trudno o bardziej rozbudowane narzędzie.

  7. Mention

    Narzędzie social media Mention

    Źródło: mention.com

    Dla kogo: dla małych i średnich firm oraz freelancerów, którzy chcą prostego, ale skutecznego narzędzia do śledzenia wzmianek o marce.

    Najważniejsze funkcje:

    • Monitoring social mediów, blogów, forów i portali newsowych – podobnie jak Brand24 czy SentiOne, Mention śledzi wzmianki we wszystkich zakamarkach sieci.
    • Alerty e-mail i szybki dostęp do danych historycznych – Mention wysyła powiadomienia od razu, gdy pojawią się nowe wzmianki, a także pozwala analizować trendy w szerszej perspektywie czasowej.
    • Pełna integracja z kontami social media – poza monitoringiem, z poziomu Mention możesz też zarządzać wszystkim profilami w SM: planować posty i publikować je bezpośrednio z platformy, a także odpowiadać na komentarze.

    Cena (aktualna na lipiec 2025): od 41 dolarów miesięcznie w planie Solo do 149 dolarów w planie Pro Plus.

    Nasza opinia: Jak na swoją cenę, Mention oferuje naprawdę dobry zasięg monitoringu i bardzo przyjazny system alertów – świetny wybór jako pierwsze narzędzie tego typu.

  8. Brandwatch

    Social media Brandwatch

    Źródło: brandwatch.com

    Dla kogo: dla dużych marek oraz agencji digital, które potrzebują bardzo zaawansowanych możliwości analizy danych z sieci.

    Najważniejsze funkcje:

    • Dostęp do jednej z największych baz danych social listeningowych na świecie – Brandwatch przetwarza dziennie ponad 100 milionów źródeł, wspiera ponad 90 języków i gromadzi dane nawet od 2010 roku.
    • Zaawansowane analizy sentymentu, emocji i nastrojów społecznych – podobnie jak Talkwalker, platforma intensywnie wykorzystuje AI do analizy sentymentu czy kontekstu wypowiedzi. Wszystkie dane można łączyć z konkretnymi kampaniami, hasłami i wydarzeniami w życiu marki dla jeszcze lepszej oceny trendów.
    • W pełni konfigurowalne dashboardy, raporty i integracje z narzędziami BI – w Brandwatch możesz swobodnie budować własne analizy i zestawienia KPI albo powiązać dane z Tableau/Power BI i z ich pomocą tworzyć raporty.

    Cena (aktualna na lipiec 2025): wycena indywidualna.

    Nasza opinia: pod kątem monitoringu Brandwatch jest, według nas, na podobnym poziomie do Talkwalker, ale ma przewagę, jeśli chodzi o narzędzia do analizy danych. Dobry wybór dla organizacji z mocnym zapleczem analitycznym.

  9. Google Alerts

    Narzędzie social media Google

    Źródło: google.com/alerts

    Dla kogo: dla freelancerów, małych firm i NGO-sów, które chcą jedynie wyłapać najważniejsze wzmianki.

    Najważniejsze funkcje:

    • Powiadomienia e-mail o nowych treściach wykrytych przez Google – po ustawieniu alertu otrzymasz wiadomość za każdym razem, gdy Google wykryje nową stronę, artykuł lub wpis zawierający wskazane słowo kluczowe (np. nazwę marki, imię i nazwisko, nazwę produktu konkurencji).
    • Bardzo proste wdrożenie – wystarczy… zalogować się na konto Google.

    Cena (aktualna na lipiec 2025): bezpłatne.

    Nasza opinia: Google Alerts nie oferuje wiele, jednak w jednej rzeczy – monitorowaniu treści na zaindeksowanych stronach WWW – jest dosyć skuteczne. Zawsze warto to sprawdzić.

Porównanie kluczowych funkcji wybranych narzędzi

Podsumujmy jeszcze krótko, jak każda z powyższych platform wypada pod względem najważniejszych funkcji dotyczących social monitoringu.

NarzędzieZakres monitoringuMożliwości analizy danych z monitoringu
Brand24Social media oraz strony WWWRozbudowana analiza sentymentu, same wzmianki oceniane w zaawansowanych metrykach (zasięg, share of voice, influencer score)
SentiOneSocial media oraz strony WWWAnalizy sentymentu, trendów demograficznych czy wpływu influencerów – mocno wspierane przez AI
HootsuiteTylko social mediaŚledzenie wzmianek czy hashtagów, podstawowe raporty nt. zasięgu i zaangażowania – narzędzie zyskuje więcej możliwości dopiero z integracjami
Sprout SocialSocial media oraz strony WWWPoza podstawowymi analizami sentymentu – spore możliwości monitorowania kondycji marki na tle konkurencji
TalkwalkerSocial media, strony WWW, podcasty, grafiki oraz materiały wideoBardzo elastyczne narzędzia do analizy trendów i oceny marki na tle konkurencji; solidne wsparcie AI przy analizie sentymentu/emocji
MeltwaterSocial media, strony WWW oraz media tradycyjne (prasa, TV, radio)Rozbudowane narzędzia analityczne połączone z insightami generowanymi przez AI
MentionSocial media oraz strony WWWStosunkowo proste analizy sentymentu, za to duże możliwości, jeśli chodzi o analizy ilościowe na tle konkurencji
BrandwatchSocial media, strony WWW oraz media tradycyjne (w niektórych krajach)Zaawansowane analizy tematyczne oraz sentymentu oparte na AI, NLP i danych z ostatnich kilkunastu lat
Google AlertsTylko treści indeksowane w GoogleBrak – otrzymujesz jedynie alerty o wzmiankach

Podsumowanie: Które narzędzie do monitoringu wybrać?

Wszystko zależy od tego, jakie masz cele i budżet… ale też od dojrzałości komunikacyjnej Twojej marki.

Dla większości firm w naszym kraju idealnymi wyborami powinny być Brand24 oraz SentiOne, czyli dwa polskie narzędzia, które świetnie radzą sobie z monitoringiem i analizami na rodzimym rynku.

Ale jeśli na przykład chcesz, poza social listeningiem, móc zarządzać swoimi kanałami social media z jednego miejsca – przyjrzyj się Hootsuite i Sprout Social. A jeżeli potrzebujesz platformy premium, możesz wysłać zapytanie o wycenę do Brandwatch czy Meltwater. Wybór należy już do Ciebie.

Najczęściej zadawane pytania

Czym różni się monitoring mediów od social listeningu?

Monitoring mediów społecznościowych polega na śledzeniu określonych słów kluczowych, hashtagów, nazw marek czy tematów. Social listening idzie o krok dalej — polega na analizie kontekstu tych danych oraz stojących za nimi emocji.

Czy darmowe narzędzia do monitoringu social mediów są wystarczające?

Ile kosztuje profesjonalny monitoring social mediów?

Treść

Zapisz się do darmowego newslettera

Zyskaj dodatkową wiedzę o SEO, marketingu i technologiach.

Formularz
CAPTCHA
To pytanie ma na celu sprawdzenie, czy użytkownik jest człowiekiem i zapobieganie automatycznemu przesyłaniu spamu
Udostępnij artykuł:
Nie wiesz, które narzędzie do monitoringu social mediów wybrać?
Odezwij się do nas!
Oceń artykuł:
0