Wzrost ruchu organicznego
o 348% w branży home and decorO kliencie
Home and Passion to polski sklep internetowy zajmujący się sprzedażą naczyń i dodatków do kuchni oraz jadalni wykonanych z wysokogatunkowych materiałów takich jak porcelana czy melamina. W swojej ofercie posiada szeroki wybór kubków, filiżanek, talerzy, misek i innych niezbędnych elementów eleganckiej zastawy stołowej, które dostarcza Klientom na terenie całej Polski.
Sytuacja początkowa
Współpracę z Home and Passion nawiązaliśmy w styczniu 2020 roku. Marka zwróciła się do nas ze względu na brak zadowalających efektów z dotychczasowych działań SEO. Głównym problemem był niesatysfakcjonujący ruch na sklepie oraz niskie przychody w porównaniu do zainwestowanych środków. Warto wspomnieć, że marka przez kilka miesięcy korzystała z usług innej agencji SEO, której działania nie przełożyły się na realizację głównych celów.
Wyzwania
Do głównych wyzwań w przypadku współpracy z Home and Passion należały:
- duża konkurencyjność branży,
- ugruntowana pozycja konkurencyjnych marek na rynku,
- wielkość i jakość serwisów konkurencyjnych,
- brak odpowiednio skoordynowanych działań SEO i content marketingowych,
- brak zaufania do działań agencji po dotychczasowych doświadczeniach.
Cele i założenia
Marka Home and Passion działa w bardzo konkurencyjnej branży home and decor. Liczba konkurentów i ich dotychczasowe działania wymagały od nas bardzo dobrze zaplanowanych działań z zakresu SEO i content marketingu, aby spełnić oczekiwania Klienta. Na początku współpracy ustaliliśmy 3 główne cele:
w organicznych wynikach wyszukiwania.
z kanału organic.
z organicznych źródeł wyszukiwania.
Zakres współpracy
W ramach działań dla Home and Passion przejęliśmy pieczę nad SEO i content marketingiem marki, zapewniając m.in.:
- opiekę dedykowanego opiekuna Klienta,
- wsparcie programistyczne naszego zespołu developerskiego,
- konsultacje rozwiązań z zakresu optymalizacji konwersji,
- stałe raportowanie działań, dzięki któremu Klient na bieżąco widział postępy prac.
Działania
Nasze prace rozpoczęliśmy od szczegółowego audytu dotyczasowych działań SEO i content marketingowych, a także kompleksowej analizy konkurencji, dzięki czemu stworzyliśmy rozbudowany plan działania na najbliższe 12 miesięcy. Strategia obejmowała następujące obszary:
- optymalizacja techniczna serwisu,
- wdrożenie niezbędnej analityki,
- optymalizacja i rozbudowa treści w ramach strony,
- wdrożenie strategii linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
- prace i konsultacje nad optymalizacją konwersji.
Po przeprowadzeniu audytu i stworzeniu kompleksowej strategii rozpoczęliśmy pracę nad wdrożeniem niezbędnych zmian technicznych na sklepie dotyczących m.in. nawigacji okruszkowej, danych strukturalnych czy zmian w pliku robots txt. Jednocześnie zadbaliśmy o wdrożenie pomiaru zdarzeń za pomocą konfiguracji celów w Google Analytics, dzięki czemu Klient mógł sukcesywnie sprawdzać kluczowe wskaźniki efektywności.
Ogromną wagę przyłożyliśmy również do wdrożenia długofalowej strategii linkowania zewnętrznego. Dotychczas linki prowadzące do sklepu były pozyskiwane ad hoc, przez co ich profil, tematyka oraz przede wszystkim jakość domen linkujących nie należały do najwyższych. Dzięki ustalonej strategii rozpoczęliśmy stopniowe pozyskiwanie jakościowych linków ze zróżnicowanych źródeł, tym samym budując autorytet domeny w oczach wyszukiwarki.
Jednym z kluczowych elementów naszej strategii było zadbanie o treści w ramach sklepu zarówno te opublikowane, jak i tworzenie nowego contentu. Na wstępie opracowaliśmy szczegółowy harmonogram publikacji oraz przygotowaliśmy wytyczne pod nowe treści na podstrony kategorii oraz sekcję blogową. Każdego miesiąca poszerzaliśmy również działania związane z optymalizacją opublikowanych treści na podstronach kategorii oraz wpisach blogowych, dzięki czemu stale zwiększała się liczba wartościowych treści w ramach serwisu.
Ponadto w trakcie współpracy przeprowadzaliśmy szereg konsultacji, analiz, a następnie bezpośrednich działań na sklepie związanych z optymalizacją konwersji. Wprowadziliśmy m.in. niezbędne zmiany w procesie zakupowym, a także sekcję produktów powiązanych czy bestsellerów.
Efekty
W trakcie dotychczasowej współpracy znacząco zwiększyliśmy widoczność homeandpassion.pl z bezpłatnych wyników wyszukwiania. Porównywane dane dotyczą sytuacji z 6 stycznia 2020 roku i 4 kwietnia 2021 roku.
TOP 3: Wzrost fraz w TOP 3 o 300%
(zwiększenie liczby fraz z 31 do 93 w TOP 3 wyników wyszukiwania).
TOP 10: Wzrost fraz w TOP 10 o 305%
(zwiększenie liczby fraz ze 143 do 436 w TOP 10 wyników wyszukiwania).
TOP 50: Wzrost fraz w TOP 50 o 258%
(zwiększenie liczby fraz z 804 do 2071 w TOP 50 wyników wyszukiwania).
Wzrost liczby nowych użytkowników o 348%
Wzrost liczby sesji o 337%
Pomiędzy 1.01-31.03.2020 a 1.01-31.03.2021:
Wzrost przychodów o 203%
Wzrost liczby transakcji o 147%
Podsumowanie
Pomimo bardzo dużej konkurencyjności branży udało nam się zrealizować wszystkie postawione cele, a także pomóc marce w działaniach związanych z optymalizacją procesów sprzedażowych. Do naszych głównych sukcesów można zaliczyć:
Wzrost widoczności w TOP 10 o
Wzrost liczby nowych użytkowników o
Wzrost przychodów o
Po dziś dzisiejszy kontynuujemy współpracę z Home and Passion i mierzymy w coraz wyższe pozycje w wyszukiwarkach, tym samym udowadniając, że warto dać drugą szansę SEO, pomimo wcześniejszych doświadczeń w pracy z agencją zewnętrzną.